Bryce Canyon USA: tocht te paard. Iemand tips, ervaring, ..?

Moderators: Amaryllis, Neonlight, C_arola, SayaJones

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jaan14

Bryce Canyon USA: tocht te paard. Iemand tips, ervaring, ..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 20:45

In mei 2017 ga ik met mijn vriend op vakantie naar de USA.
We gaan een roadtrip in Californië en de grote parken maken
en zouden graag Bryce Canyon bezoeken te paard.
We hebben allebei ervaring en hebben niet zoveel zin om een tocht te maken
met mensen die geen ervaring hebben (lees 4 uur enkel stappen :s geen draf of galop)
Heeft iemand tips over waar we zo'n toch kunnen doen, wat te verwachten?
Alvast bedankt.

lovefi

Re: Bryce Canyon USA: tocht te paard. Iemand tips, ervaring, ..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:48

Bryce canyon is prachtig, ik raad je zeker aan om erheen te gaan. Echter ritten met draf of zelfs galop zul je niet snel vinden in die omgeving. Simpelweg omdat het terrein ongeschikt is om snel te rijden (veel klimmen en dalen). Ik ben 3 weken in de USA geweest en ik heb prachtige ritten gemaakt, maar een galopje zat er bij geen van de ritten in helaas.

Verder heb ik niet echt tips. Er zit een stal bij Bryce, maar dat is echt een toeristentrekker met vooral stappen.

Double Expression <3 Dr: B+12 PR: 199 L1+10 PR:200 L2+10 M1+ 9
Hold me in your arms tonight

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:49

Ja ik! Wij hebben Bryce Canyon te paard gedaan via de peek-a-boo route als ik het goed heb... Moet zeggen, mijn moeder en ik hebben beide veel rijervaring en ons viel het heel goed mee! Er is zoveel te zien...

Tuurlijk denk je wel eens van 'gadver kom, ga eens wat sneller' maar ik had echt spijt gehad als ik hem te voet had gedaan en niet te paard. Te paard zie je zoveel meer en écht knappe stukken waar i kte voer zelfs niet aan was begonnen.

De 4u is op het einde wel lang, zelfs ik die dagelijks 3 paarden reed, kreeg toch wel last van de harde zadels haha. Maar de 2u route is dan weer te kort want die missen eigenlijk net het mooiste deel.

https://www.tripadvisor.be/Attraction_R ... _Utah.html
Ik geloof dat het hier was.

Volg ons! Klik! en Klik!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:52

Zulke prachtige taferelen mag je dan aanschouwen
Afbeelding

Volg ons! Klik! en Klik!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:56

Ik ben er afgelopen zomer ook geweest, prachtig!! Mijn zusje en ik wilden ook graag een tocht te paard maken. Gevraagd bij het verkooppunt of het ook leuk was als je al veel ervaring had, de mevrouw raadde het ons echt af... Later zagen we de ritjes voorbij komen en waren we heel blij dat we het niet hadden gedaan, die mensen hadden net zo goed in een treintje kunnen zitten, had niks met paardrijden te maken...

Ik denk dat als je het doet om de omgeving te zien in plaats van te lopen het wel een leuk idee is, maar je moet niet denken dat je echt gaat paardrijden. Wij hebben een lange wandeling er doorheen gemaakt en dat was werkelijk prachtig!!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:57

Dat is een feit, voor het paardrijden moet je het inderdaad niet doen. Al ben ik er wel in geslaagd wat drafstukjes in te krijgen haha :')

Maar wij hebben wel echt de conclusie getrokken dat je te voet zoveel niet zou zien. Zeker niet als het snikheet is, dat is gewoon niet te doen...

Volg ons! Klik! en Klik!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:59

Ik ben het martinev eens: Bryce leent zich met zijn kruip-door-sluip-door-weggetjes niet voor "echt" paardrijden.

Als je echt wilt gaan paardrijden in het zuidwesten zou ik een plek zoeken waar het wat vlakker is, dus dan vallen de meeste national parks in die omgeving al af.

Als het werkt dan werkt het, als het niets doet dan werkt het niet

De eerste keer is per definitie eenmalig

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:01

Ja ik ook gedaan. Na 2 weken moest ik echt even op t paard. Je moest wel enige ervaring hebben. Nou prima.

Maar indd alleen maar gestapt. Dat was wel even jammer. Daarna op het uitzocht gefocust en was prachtig.

Het is daar anders als hier. Door de smalle weggetjes losse keien en alles is even racen wat lastig in brice canyon.

Ik zal ook ff fotos zoeken

#BaasBok Dexter B+10 (199, 206, 188, 192, 188,5,191,5, 184 & 182) #BaasBok

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:03

Ik vond juist dat je te voet ook zo veel moois zag, je liep echt helemaal tussen de bizarre rotsformaties!

Afbeelding

Afbeelding

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:05

Een mooi park is het zeker

Afbeelding

En nee hier ail je niet snel

Afbeelding

#BaasBok Dexter B+10 (199, 206, 188, 192, 188,5,191,5, 184 & 182) #BaasBok

Jaan14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-17 13:26

Nu heb ik al een beter idee wat te verwachten, dus snel zal het niet gaan ;)
Bedankt voor alle berichtjes :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:35

martinev, daar heb ik ook een foto van. Ik vind het absoluut een aanrader, ook al doe je een stapritje van vier uur. Leuke kans om met de gids over paarden te kletsen en wat meer over hun gewoontes te leren.

Afbeelding
Afbeelding

Ik kreeg wel een 'lastiger' paard mee, maar ik doe zoiets ook niet voor het paardrijden, maar omdat het minder vermoeiend is dan te voet :-)
Laatst bijgewerkt door Lielle op 05-01-17 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:37

Het is prachtig! Lekker zitten en vooral om je heen kijken. De paarden zijn het zo gewend om er doorheen te lopen.

Bryce is geweldig, zowel te paard als te voet :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:39

Inderdaad, Bryce is prachtig. Ik ben er nu 3x geweest en heb er alleen gewandeld. Die andere natuurparken die waarschijnlijk op je lijstje staan zijn ook erg de moeite waard. En of je nou wel of niet gaat paardrijden, ik weet zeker dat het een onvergetelijke reis wordt.

Als het werkt dan werkt het, als het niets doet dan werkt het niet

De eerste keer is per definitie eenmalig

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:55

Bryce is echt prachtig, wij hebben dit ook te paard gedaan en inderdaad alleen stappen, je kunt niet zo veel meer. Dus de ritten zijn ook zeer geschikt voor mensen die nooit rijden. Wij hebben het idd gedaan zodat je een andere route ziet dan dat je zou zien als je wandelt.

Tip: Als je meerdere parken gaat bezoeken, koop dan bij het eerste park een annual pass waarmee je in alle parken terecht kunt, die kostte toendertijd (2009) $80,-. En dat gaat je een heleboel geld schelen.

Zie link; https://www.nps.gov/planyourvisit/passes.htm

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:59

Ik vond Bryce het mooiste park van de parken die ik gezien heb. Ik heb daar ook paardgereden maar degene die mee waren hadden geen ervaring. We hebben lekker een stapritje gemaakt en je kijkt je ogen uit naar al het moois!

:¨·.·¨:
`·.Lucifer B+9 Eindstand
Vegas L1+2 Eindstand, 24 mei 2013...

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:08

Ik heb ook paardgereden in Bryce. Wij hebben dat ter plekke geregeld bij het park. We bleven er 3 dagen, maar helaas zaten alle ritten met een beetje actie vol, op 1 na. Die 1e rit was niet zo gewild, vertrok om 1 uur 's middags en dan is het daar echt niet te doen qua hitte.

Wij hebben vervolgens besloten om op de staprit/touristenrit eerder op de dag mee te gaan. Het steile en smalle vond ik erg leuk en ook de andere manier van het ervaren van het park. En we hebben nog wat stukjes gedraafd, omdat we op trage paarden achterin de groep zaten.

Als je beiden kunt doen, zou ik zeker ook een rondje te paard doen. Als je moet kiezen wat je doet, omdat je verblijf kort is, zou ik bekijken waar je komt met je paardenrit. Wij zijn te paard niet over de paden gekomen waar hier foto's van getoond worden. We hadden een prachtige rit, maar wandelend heb ik bijzonderder dingen gezien.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie