Muildier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:47

Tika is pas 2 jaar dus dat duurt nog 3 jaar voordat ze bereden kan worden , als ze al groot genoeg wordt.

Langoor rijdt haar muilen en ik heb ook op ze gereden.

Muilpaard

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 19:53

spatter schreef:
Hier staan ze ook op de paddock met in de zomer af en toe op het gras, dus het hele jaar op hooi.
Ik moet zeggen dat mijn paarden totaal geen moeite hadden met Tika maar ze maakt ook zelden geluid, verder denkt ze dat ze paard is, ezels vind ze eng _O-



Ik zat ook al aan de paddock optie te denken.
Is hooi voeren duur in Nederland?

Muilpaard

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 20:05

Ok. Nog even een paar jaartjes wachten dus.
Ik heb Langoor over het weekend gebeld en we hebben heel lang geklets over het hebben van muilen.
Ik vond het zo leuk om haar ervaringen te horen en hoe gek ze er mee is. Het berijden ervan en waar ze naar toe gaat.
Ik rij hier een beetje met de cow boys (niets mis mee hoor) in de club die Mules lelijk vinden omdat ze domme lange oren hebben.
Daarom zijn we lid geworden van de rocky mountain longear club zodat we onze passie met mensen kunnen delen.
Er zijn ook veel ezels binnen de club die gebruikt worden voor wedstrijd racen en berijden . We leren erg veel en krijgen ook steeds meer respect voor de ezel.
Grappige beesten en ook erg aanhankelijk

Langoor
Berichten: 39
Geregistreerd: 11-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:22

Ik heb 4 grote muildieren en worden alle 4 bereden..... zoals Spatter hierboven al zegt
Jammergenoeg slaag ik er maar niet in hier foto's neer te zetten..... ze zijn altijd te groot of de link wordt niet herkend.....
ik heb 2 ruinen en 2 merries, 1 ruin heb ik zelf laten fixen omdat hij de merries niet meer met rust liet De ruinen zijn idd iets makkelijker dan de hengsten....
Enne muilpaard, was idd een hele gezellige babbel!! Ik kijk er al naar uit je binnenkort te ontmoeten en mss eens samen te kunnen rijden .....met andere paarden ben ik al dikwijls meegeweest maar nog nooit met iemand met een muil
Na een tip van Spatter, hier dan mijn 4 kanjers, BamBam, Tizanes, Aurore en Dakota
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Langoor op 22-11-16 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Muilpaard

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-16

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 20:33

Langoor... hierbij nodig ik je uit. We kunnen je een Amerikaanse mule experience geven. Je kan bij ons verblijven. Geen probleem!
De national western stock show is in januari en de horse expo in maart geloof ik. Veel Mules te zien en we kunnen met de mule club een ritje maken

Muilpaard

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 20:36

Langoor... hierbij nodig ik je uit. We kunnen je een Amerikaanse mule experience geven. Je kan bij ons verblijven. Geen probleem!
De national western stock show is in januari en de horse expo in maart geloof ik. Veel Mules te zien en we kunnen met de mule club een ritje maken

Zelfs naar de lokale bar rijden *\o/*

Afbeelding

Langoor
Berichten: 39
Geregistreerd: 11-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:40

Ooooooooh dat zou ik wel willen!! *\o/* Alleen denk ik dat mijn portemonnee dat niet gaat toelaten |(
Dat moet ik eens bekijken *D

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:44

Jouw beestjes zijn echt prachtig, Langoor!
Had deze foto ook nog voor je Afbeelding

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:45

muilpaard waar ergens zit jij in Amerika?

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:50

Ik zie een gat in de markt, muilen uit de USA :D
@muilpaard klopt het dat een muil meer gewicht kan dragen dan een paard van vergelijkbare schofthoogte?
En waar moet ik dan aan denken als max gewicht voor een muil uit bijvoorbeeld een quarter merrie .

Muilpaard

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 20:57

spatter schreef:
muilpaard waar ergens zit jij in Amerika?


Wij wonen in de bergen van Sedalia in colorado.
Mijn paard en mule staan in de pasture (1 uur rijden van huis) op mijn mans werk. Het werk heeft een paarden club met 2500 acres of land. Daar zijn 50 paarden en 2 Mules nu in de club.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:12

alex bij een muildier gaan ze uit van max 30 % dus veel meer als bij paarden waar de max 20 % is

gaat kaart bekijken

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:14

muilpaard vlakbij Denver?

Muilpaard

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 21:19

spatter schreef:
muilpaard vlakbij Denver?



Ja in littleton

Langoor
Berichten: 39
Geregistreerd: 11-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:20

Haha dankje Shirley!!! Jij hebt lijkt me al op mn website of facebook pagina gesnuffeld!! Super!! *\o/*

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:20

Volgens mij heb ik zelfs nog familie in Denver maar nooit geweest, duur reisje volgens mij.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:21

Langoor schreef:
Haha dankje Shirley!!! Jij hebt lijkt me al op mn website of facebook pagina gesnuffeld!! Super!! *\o/*

Betrapt :D

Muilpaard

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 21:24

alex66 schreef:
Ik zie een gat in de markt, muilen uit de USA :D
@muilpaard klopt het dat een muil meer gewicht kan dragen dan een paard van vergelijkbare schofthoogte?
En waar moet ik dan aan denken als max gewicht voor een muil uit bijvoorbeeld een quarter merrie .


Geen idee

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:26

Daar is toch niks zinnigs van te zeggen...ligt aan de ontwikkeling en bouw van het dier als het volwassen is!

Muilpaard

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 21:27

spatter schreef:
Volgens mij heb ik zelfs nog familie in Denver maar nooit geweest, duur reisje volgens mij.


Oh dat zou leuk zijn om die eens te zien?
Geen idee wat de vliegprijzen doen op dit moment.
Iceland air zijn mogelijk de goedkoopste

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:36

Doen, Spatter!
Ik pas wel op Tika :j

Muilpaard

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 22:20

De US forest service (boswachterij) gebruikt hier veel muilen voor de zware jobs.
Ook wel De Mule train genoemd of pack string . Omdat ze allemaal als wagonnetjes aan elkaar vast gebonden zijn.
Ze gebruiken ze om de trails of ranger cabins te repareren waar ze met hun trucks niet kunnen komen. Remote gebieden dus. De muilen slepen kompleet hele boomstammen opzij/ weg en verplaatsen mega rotsen die de trail blokkeren. Ze slepen bouw materialen mee etc.
Ze bepakken de muilen met generators, air compressors, gereedschapskisten, bijlen, schoppen, touwen, ketting zagen, dinamiet, gas flessen etc.
Het is heel leuk om dit verhaal op te zoeken op het internet dan krijg je heel wat meer respect voor wat een mule kan en dat het nog een echte job heeft hier in Amerika.
Forest service heeft ook 15 minuten van ons huis muilen gebruikt van het opruimen van 6 acres of bos dat werkelijk platgemaait was door een tornado

Ik heb een foto gemaakt van het artikel ( moet je even zoeken op het internet) voor degenen die er in geïnterneerd zijn om het te lezen. Je krijgt een heel andere kijk op een mule.
Afbeelding

Langoor
Berichten: 39
Geregistreerd: 11-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 02:03


alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 02:15

240 lbs dat is meer dan 100kg doodgewicht en dat berg op :wow:
Die dieren zijn echt behoorlijk wat sterker dan paarden.

Muilpaard

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 04:07

alex66 schreef:
240 lbs dat is meer dan 100kg doodgewicht en dat berg op :wow:
Die dieren zijn echt behoorlijk wat sterker dan paarden.


Er zijn nog zo veel YouTube video's te vinden wat Mules kunnen of hoe ze worden gebruikt.

Wat nog op mijn verlangslijstje staat om te doen is een 7 daagse trektocht met Mules door bryce canyon of de grand canyon.