Fries en Spaans "bloed" op de Duitse Teverenerheide

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Fries en Spaans "bloed" op de Duitse Teverenerheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 17:33

In de zomer kun je de Teverenerheide beter mijden, tenminste als je niet belaagd wilt worden door hele zwermen dazen.... Maar nu zijn ze gelukkig niet meer uit op paarden-en mensenbloed, dus konden we weer eens een ritje daar gaan maken.
Helaas zijn er door de vele regen in het begin van de zomer veel paden uitgespoeld waardoor ze heel stenig zijn geworden. Ook zijn een aantal paden aardig dichtgegroeid omdat er afgelopen weken nauwelijks paarden kwamen. Maar hoe dan ook het was een leuke en gezellig rit met m'n Friese merrie Eefke en twee Andalusische schimmels.



1 Afbeelding

wat ruist daar in het struikgewas ;)
2 Afbeelding


3 Afbeelding


4 Afbeelding

5 Afbeelding

6 Afbeelding

7 Afbeelding

8 Afbeelding


Kong Fu Anda :=
9 Afbeelding

10 Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding


13
Afbeelding

14
Afbeelding


15 Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43834
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Fries en Spaans "bloed" op de Duitse Teverenerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:41

BRT → RIJ-ITP

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Fries en Spaans "bloed" op de Duitse Teverenerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:28

Fijn dat de steekvliegen weg zijn en jullie weer lekker op het Duitse stuk kunnen rijden!

Kan niet zeggen dat ik niet jaloers ben, maar ook van harte gegund!

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 22:16

avaluna schreef:
Fijn dat de steekvliegen weg zijn en jullie weer lekker op het Duitse stuk kunnen rijden!

Kan niet zeggen dat ik niet jaloers ben, maar ook van harte gegund!

Dank je. Ik voel me ook heel bevoorrecht met twee pracht heide gebieden om te rijden binnen handbereik. Wat helaas minder was, is dat een aantal helling-paden door de regen in voorjaar en begin van de zomer door de hevige regen flink uitgespoeld zijn waardoor er een hoop stenen en keien aan het oppervlak zijn gekomen. Niet echt fijn rijden dus. Ook waren een aantal paden ver dichtgegroeid omdat weinig mensen er (vanwege de bijt-en prikbeesten) 's zomers nauwelijks tot niet rijden.
Dus, volgende ritten gaan toch maar weer naar de Brunssummerheide. Hopelijk knappen ze de paden nog wat op (je moet betalen om er te mogen rijden dmv jaarlijks zo'n sticker te kopen voor op de "Reiterplakkette" )



hier nog een filmpje
https://youtu.be/OwxWtmGc3io

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:38

De menvereniging houdt m.n. de menpaden bij in de Brunsummerheide en de Schinveldse bossen, in samenwerking met Natuurmonumenten zijn er al jaren onderhandelingen gaande om ook de Tevenerheide wat meer toegankelijk te maken en tot samenwerking te komen, zo zou er een heel nieuw compleet ruiter- en mennetwerk tot stand kunnen komen; door de komst van de nieuwe verbindingswegen en meer toegankelijkheid zowel letterlijk als figuurlijk, vanuit de Duitse zijde, lijkt dit nu ook eindelijk echt te gaan lukken, zou fijn zijn als er dan met een aantal gebruikers wellicht, in samenwerking met Natuurmonumenten, een gezamenlijke dag van gezamenlijk onderhoud zouden kunnen inlassen zodat deze prachtige gebieden voor zowel de ruiters en menners uit de omgeving als van buitenaf te gebruiken blijft.


*slechts een klein stukje van je filmpje kunnen bekijken, is voor nu nog even te pijnlijk helaas*

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 22:40

avaluna schreef:
De menvereniging houdt m.n. de menpaden bij in de Brunsummerheide en de Schinveldse bossen, in samenwerking met Natuurmonumenten zijn er al jaren onderhandelingen gaande om ook de Tevenerheide wat meer toegankelijk te maken en tot samenwerking te komen, zo zou er een heel nieuw compleet ruiter- en mennetwerk tot stand kunnen komen; door de komst van de nieuwe verbindingswegen en meer toegankelijkheid zowel letterlijk als figuurlijk, vanuit de Duitse zijde, lijkt dit nu ook eindelijk echt te gaan lukken, zou fijn zijn als er dan met een aantal gebruikers wellicht, in samenwerking met Natuurmonumenten, een gezamenlijke dag van gezamenlijk onderhoud zouden kunnen inlassen zodat deze prachtige gebieden voor zowel de ruiters en menners uit de omgeving als van buitenaf te gebruiken blijft.

Ja zou mooi zijn als dit allemaal gaat lukken. Dat zal het rijgenot in ieder geval stukken verbeteren.

Citaat:
*slechts een klein stukje van je filmpje kunnen bekijken, is voor nu nog even te pijnlijk helaas*
Ohh.. ik weet niet wat de reden is, maar kan me er wel wat bij voorstellen als het is wat ik vermoed . -O- Hoe dan ook sterkte ermee.

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Fries en Spaans "bloed" op de Duitse Teverenerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:04

Mooi daar zeg!

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 22:00

Kalender7 schreef:
Mooi daar zeg!
ja, wat dat betreft bof ik wel. Twee prachtige heidegebieden op rij afstand.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:13

Heerlijke omgeving.

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 20:48

Kaatje schreef:
Heerlijke omgeving.
klopt Kaatje. Het is echt genieten. Jammer dat je zover uit de buurt woont, anders konden we gezellig samen met onze zwarte parels genieten van al dat moois.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:34

De afstand is het punt niet, maar het ene na het andere zit tegen waardoor ik niet kan rijden.
Moet toch oefenen anders kan ik jullie niet bijhouden :D

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 11:12

Kaatje schreef:
De afstand is het punt niet, maar het ene na het andere zit tegen waardoor ik niet kan rijden.
Moet toch oefenen anders kan ik jullie niet bijhouden :D
Dan gaan we gewoon als streefdatum volgend voorjaar/ zomer in gedachten houden. Dan is hopelijk inmiddels de Buitenring klaar en kunnen we weer via het paardentunneltje naar de Brunssummerheide. Ondertussen heb jij hopelijk ook genoeg kunnen oefenen. :D

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:15

Citaat:
Dan gaan we gewoon als streefdatum volgend voorjaar/ zomer in gedachten houden. Dan is hopelijk inmiddels de Buitenring klaar en kunnen we weer via het paardentunneltje naar de Brunssummerheide. Ondertussen heb jij hopelijk ook genoeg kunnen oefenen. :D

Tunneltje ?????? :=

Op het tunneltje na klinkt het goed, op een zaterdag of in de vakantie. :j

Het gaat allemaal langzamer dan de planning , maar werkelijk alles heeft tegen gezeten.

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 18:11

Kaatje schreef:
Tunneltje ?????? :=

Op het tunneltje na klinkt het goed, op een zaterdag of in de vakantie. :j

Het gaat allemaal langzamer dan de planning , maar werkelijk alles heeft tegen gezeten.

Dit was het oude tunneltje waar we altijd doorheen gingen. Dat was onder de Provinciale 2 baan weg door. Daar is nu de verbreedde Buitenring aangelegd. Tunneltje wordt daar ook aangepast aan de nieuwe situatie. Als het goed is kunnen we vanaf april daar gebruik van gaan maken
. Ik heb nog geen paard gezien die er problemen mee had om door te lopen, dus denk dat het voor Ibel ook geen probleem zal opleveren. Zeker niet tussen twee paarden in die er gewend zijn door te gaan . ;)

Oude tunneltje:

Ywa
Berichten: 124
Geregistreerd: 29-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 03:28

Ik was op bokt aan het snuffelen en kwam dit tegen.
Jeetje dat riep heel wat herinneringen op!
Mijn streven is ook om dit jaar de tunnel te gaan proberen :D

Groetjes!

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 09:00

Ywa schreef:
Ik was op bokt aan het snuffelen en kwam dit tegen.
Jeetje dat riep heel wat herinneringen op!
Mijn streven is ook om dit jaar de tunnel te gaan proberen :D

Groetjes!
Hoi, je ben druk bezig geweest :D
Ja...je hebt daar ook heel wat ritjes gemaakt hè. Het verlengde tunneltje zal ergens in het voorjaar weer open gaan. Eindelijk want we kunnen er nu al een jaar lang geen gebruik van maken :n
Wie weet... eens een gezamelijke rit ?
Groetjes