Vergunning rijden in het Reichswald Kranenburg Duitsland.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Vergunning rijden in het Reichswald Kranenburg Duitsland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 13:24

Vraagje,weet iemand hoe groot de boete is als je in het Reichswald wordt aangehouden zonder vergunning?

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:47

Daar ben ik ook wel benieuwd naar (volg).
Erg mooi gebied om te rijden (dicht mijn schoonouders)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:54

https://www.kreis-kleve.de/de/dienstlei ... nnzeichen/

Deze informatie van kreis Kleve laat het in het midden.

Bedenk wel: als jij niet betaald, dan gebruik je paden waar anderen wel voor betalen. En hoe minder er betalen, hoe duurder het voor de anderen gaat worden. Het gokken op een boete vind ik echt niet kunnen. Er zijn regels, de paden worden onderhouden, en daar hoor je je aan te houden, en voor te betalen.

Edit: gevonden:
https://www.kreis-kleve.de/C12570CB0037 ... penElement

25 tot 250 euro....

Ruiters, die zonder een goed zichtbaar en geldig kenteken in de open landschap of in het
bos paardrijden, gedragen zich in strijd met de wet (§ 70 Abs. 1 Ziff. 7 LG).

Een geldboete voor een dergelijk gedrag kan oplopen van 25,00 EUR tot 250,00 EUR (Nr.
VI/38 Bußgeld-Katalog Umwelt Nordrhein-Westfalen).

De vergunning zelf kost :
Kosten für Reitplakette und Reitkennzeichen: derzeit 40,09 Euro

- Kosten für Reitplakette: derzeit 30,94 Euro

Britta31

Re: Vergunning rijden in het Reichswald Kranenburg Duitsland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 18:32

Nou ,het probleem is dat we voor onze ruin al wel een vergunning hebben.Maar om met hem te oefenen in het bos gaat onze pony van 33 ook tijdelijk mee.We hebben voor haar geen vergunning omdat ze nooit mee kan op ritten van 1/2 uur.Maar dan zul je zien worden we net aangehouden als we aan het oefenen zijn met haar.En het stukje van ons naar het bos kan ze nu nog net lopen.We lopen met haar ook geen half uur daar rond omdat ze ook weer terug moet natuurlijk.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 00:01

Let op; ze (schijnen) op het moment van de NVWA eea te gaan handhaven!!
Dit komt uit de Her&der (blad van de endurancevereniging) van afgelopen week:

Afbeelding

Zeer recent viel gister op de deurmat.
Met alleen de nieuwe sticker of reitplakket ben je er dus zeker niet!!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 00:04

Dan kunnen we voortaan beter gepakt het bos in gaan daar.
Die gezondheidsverklaring moet dus ook aangevraagd worden :(

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 00:06

Dus de paarden moeten ingeent zijn?Bedankt voor je bericht.Ik denk dat niet veel ruiters dit weten in Groesbeek.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 00:16

Er is ergens ook een regelgeving dat je voor een '1-daags event' geen gezondheidsverklaring nodig hebt bij grensoverschrijdend verkeer.
Weet alleen niet zo even waar.... moet ik morgen mijn hubby even vragen

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 00:24

Britta31 schreef:
Dus de paarden moeten ingeent zijn?Bedankt voor je bericht.Ik denk dat niet veel ruiters dit weten in Groesbeek.

Nee, even verder lezen....
De gezondheidsverklaring kost je 80 euro en is 10 dagen geldig.

Betekent dus dat als al deze wetten worden nageleefd (wat ze dus blijkbaar nu aan het doen zijn) het helemaal niet meer zo eenvoudig is om dus in Duitsland te kunnen gaan rijden in het Reichswald vanuit Nederland....

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 00:33

Nee, even verder lezen....
De gezondheidsverklaring kost je 80 euro en is 10 dagen geldig.

:wow:
Denk niet dat de andere ruiters bij mij op stal dit gaan doen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 08:38

Dus ik moet 2 keer 80 euro per maand betalen als ik elke week op pad wil naar het wald.En het is 5 minuten stappen voor ons ernaartoe.En Britta van 33 met cushing krijgt natuurlijk geen verklaring :(

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:07

Een gezondheidsverklaring kost meer dan 80 euro, om en nabij de 200 euro en is maar 48 uur geldig (vertrek uit NL moet binnen 48 uur) terugkomst binnen 10 dagen.

En ja, het is inderdaad te zot voor woorden.
Nu moet ik zeggen dat Duitse websites aangeven dat ze buitenritten <24 uur gedogen. Te paard dan, als je met je trailer DLD in rijdt geldt dit weer niet.
De NVWA is daar stelliger in. Je mag de grens op geen enkele manier passeren zonder gezondheidscertificaat opgesteld door een NVWA da.
Naast je paspoort met inentingen!

Flettie die is er echt niet voor Duitsland, wel voor de Benelux.

Britta, ik zou zorgen dat je in ieder geval de gele plaketten hebt, dat kost je dan 40 euro per jaar, maar ik heb nooit gehoord dat Duitsland dan moeilijk doet, wel als je de plaketten niet hebt, maar dat is m.i. ook terecht.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:13

Ik meende ook voor Duitsland. Nou ja, maakt ook niet uit. Ik woon nu al 12 jaar in Duitsland. Ik ga gemiddeld 1 keer per maand met mijn paard (Duitse auto+Duitse trailer) de grens over naar Nederland en ben werkelijk waar nog nooit aangehouden :n

Toen wij 12 jaar geleden naar Duitsland gingen verhuizen werkte ik nog bij een internationaal transportbedrijf. Ik heb toen een contactpersoon van een douanebedrijf bij Oldenzaal gebeld over hoe het nou zat met paarden vervoeren naar Duitsland en die gezondheidsverklaring. Zijn reactie destijds: "Zonde van het geld. Zorg ervoor dat de inentingen op orde zijn, opladen en een kleine grensovergang nemen. Geen haan die er naar kraait." :')

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:23

@flettie, er wordt rondom het Reichswald sinds een aantal weken serieus gecontroleerd. Daarvoor niet, alleen op de gele plaketten.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:33

Gelukkig dan dat ik niet bij het Reichswald woon maar een heel eind noordelijker ;-)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:59

@TS: Kun je dan niet 1 malig een kenteken lenen van een bekende?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 00:47

We hebben een vergunning voor ons paard.Maar niet voor de pony omdat we met haar alleen oefenen met het paard in het wald en later gaat zij niet meer mee.Maar dan zul je zien worden we net aangehouden in het wald met haar.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:10

Maar ken je niemand anders die wel een kenteken heeft? Dan kun je die lenen? Dat deed ik vroeger ook voor mijn oude merrie die nog maar 1 of 2 keer per jaar in het bos kwam. Dan leende ik er eentje van een vriendin verderop. Het kenteken is niet paard gebonden zover ik weet?

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:26

Ik heb dit jaar voor mijn plaketten geen nieuwe stickers gekocht, ben in afwachting van de giga windmolens die ze hier in het reichswald neer willen zetten. Ben de afgelopen jaren nog nooit gecontroleerd trouwens, en onderhoud aan de paden? Scherpe sintels ja, voor de auto's, en een nieuw hek wat ik nauwelijks openkrijg... :(

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:04

Ik ben in de afgelopen 8 jaar 4 keer een boswachter tegengekomen die naar de plaketten vroeg, was op een zondag, verder nog nooit. Ik zou het er wel op wagen, ze geven volgens mij ook eerst een waarschuwing.

ik heb van 1 persoon gehoord die is aangehouden door de NVWA, dit was trouwens niet bij Groesbeek, ik heb nog van niemand gehoord dat er daadwerkelijk gecontroleerd is bij het reichswald, deze persoon kreeg ook een waarschuwing. ik krijg wel een beetje het idee dat verhalen via social media een eigen leven gaan lijden.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:14

@Delphi: ik denk dat het hier niet de social media maar juist de directe connecties de boosdoender zijn :D
Neemt niet weg dat grensoverschrijdend rijden een dingetje is momenteel, er zijn in 2015 al vragen over gesteld door de SP, gaan we achteraan ;)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:28

wittepit schreef:
@Delphi: ik denk dat het hier niet de social media maar juist de directe connecties de boosdoender zijn :D
Neemt niet weg dat grensoverschrijdend rijden een dingetje is momenteel, er zijn in 2015 al vragen over gesteld door de SP, gaan we achteraan ;)

Zou ook heel goed kunnen, maar via social media zoals op FB gaan ook allemaal verhalen al in de rondte, waarvan ik denk dat die niet helemaal kloppen.

Wel heel goed dat er actie wordt ondernomen hoor, want de NVWA staat helaas gewoon in zijn recht mochten ze echt strenger gaan controleren dus het zou heel goed zijn als de regelgeving gewoon wordt aangepast.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:53

Inmiddels 2 maanden verder.
Ik ben benieuwd of bokkers nog in het Reichswald hebben gereden? En of er wellicht nieuws te melden valt :)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:34

Niks gebeurd in de omgeving, zover ik heb gehoord. Wij rijden nog steeds geregeld de grens over met trailer of vrachtwagen en nog niet aangehouden ;-)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:26

Toch denk ik dat ik omrij als ik naar S heerenberg ga binnenkort... Ohz wel al weer een paar keer de grens over geweest.