Ruiterroute vraagje Ugchelen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

millie

Ruiterroute vraagje Ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 22:19

Twee weekjes geleden heb ik een korte trektocht gemaakt vanaf Voorthuizen naar Ugchelen (Cantharel).
Route digitaal op de gps mee en de nodige kaarten.
Maar we liepen toch vast op onze tweede dag bij een tochtje in de omgeving.
We probeerden via het ruiterpad de N304 over te steken maar op de aangegeven route liepen we vast op een wildrooster (1) . Twee hekken noordelijker konden we er wel door heen. We zijn toen langs de paralelweg weer naar die kruizing gegaan en verwachten aan de overkant weer een ruiterpad te vinden. (2)Maar de wandelaars vertelden dat wij fout zaten. Kon daar ook geen bordjes vinden.
Het eerste plaatje is de track die we gereden hebben en het tweede is de route zoals die op ruiterenenmennen aangegeven staat.
Is er iemand die ons kan vertellen waar we wel hadden kunnen oversteken en waar aan de Oost kant van de N304 het begin van het ruiterpad is?
Dan kunnen we die informatie weer doorgeven aan ruiterenenmennen.nl

Afbeelding
Afbeelding

ElsRoosje

Re: Ruiterroute vraagje Ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:21

Ik woon zelf in ugchelen en ken dat maar ik heb werkelijk geen flauw idee :+ Google?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:32

De weg die wordt aangegeven is de weg naar het Leesten. Dit is (tijdelijk) opengesteld voor honden en is dus niet bereikbaar voor paarden. Er zijn wel ruiterpaden te vinden, maar die zijn lastig te bereiken vanuit de kant waarvan jullie komen. Het is wel mogelijk, maar ik kom eigenlijk weinig aan die kant omdat er genoeg andere paden zijn om te rijden :D

Wat jullie kunnen doen is verder rijden langs de N304, dit kan parallel aan de weg (maar wel met een hek er tussen en zo'n 20m van de weg waardoor je er geen last hebt), maar je kunt ook verder het bos in. Na 2 á 3 km kun je op meerdere plekken de N304 oversteken. :) Daarna kun je echt alle kanten op!

Even een voorbeeld van mijn rondje (ik kom vanuit Hoenderloo), ik heb de Cantharel (ongeveer) met een route stip aangegeven op de eerste kaart.

Afbeelding

Hier even ingezoomd en aangegeven waar jullie zijn overgestoken:

Afbeelding
Je ziet waar ik ben overgestoken. Je kunt daar ook kiezen om naar rechts te gaan (en dus niet over te steken) en richting de Hoog Buurlose heide te gaan. Of je rijdt wat verder parallel aan de weg door en dan kun je daar ook weer kiezen om de weg over te steken of om rechts het bos in te gaan.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk :) Mocht je nog vragen hebben dan moet je die maar stellen.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 17:12

Muurp heel erg bedankt voor je antwoord. De digitale versie van de kaart was dus te optimistisch :-)
Ik geef het door zodat het aangegeven oversteek punt verwijderd wordt zodat er niet weer iemand klem komt achter het hek of op zoek gaat naar een niet bestaand pad :-)

Als je zin en tijd hebt dan mag je ook naar andere routes kijken die op de site www.ruiterenenmennen.nl staan. Als je fouten ziet graag doorgeven dan kan het gecorrigeerd worden.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:40

Graag gedaan hoor!
Ik zal eens gaan kijken, misschien staat er ook nog een route die ik nog niet ken.. :D