bob de bouwer ruiters: ruim aub je hindernissen op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk
Blogger

bob de bouwer ruiters: ruim aub je hindernissen op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 07:09

Het is weer zomervakantie.
Bob de bouwer ruiters bouwen weer met boomstronken, takken en stokken prachtige hindernissen op de hoefslagen in de bossen.
Ik snap dat het best veel werk is, maar dat het zalig is om te springen in het bos. _/-\o_

Alleen jullie zijn niet de enige mensen met paarden die gebruik maken van de ruiterpaden. Menners rijden namelijk ook over de ruiterpaden daar waar toegestaan als menpad.
En echt, onze paarden kunnen ook springen, alleen die koets, die springt zo slecht. :D

Van de week hadden we over een traject van 2 km 6 hindernissen. Dat betekent halthouden, groom van de koets, hindernis opruimen en weer opstijgen en door draven naar de volgende hindernis.

Dus aub denk ook aan ons menners en ruim je bouwwerken op de hoefslag op.

emilyslaluna

Re: bob de bouwer ruiters: ruim aub je hindernissen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:25

*like! Inderdaad, dat zou wel fijn zijn!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:26

Het is wel mooi gezegd :)

Inderdaad een Like

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:31

Ik moet zeggen dat ik als ruiter altijd erg blij ben als ze ze laten liggen :)) . Maar kom ze hier eigenlijk alleen op kleine paadjes tegen.
Kan me voorstellen dat het met de kar lastig is. :')

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:53

Da's inderdaad heel hinderlijk. Heb het nog niet meegemaakt. Wel een hindernis op het pad, maar met voldoende ruimte om te passeren met de kar.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 07:54

Meestal bouwen ze hierop smalle gedeeltes, zodat hun paarden er niet langs kunnen schieten en moeten springen.
Dat betekent ook dat wij er met de koets al helemaal niet langs kunnen -O-
Hoewel er wel een achteruit op de koets zit :D en een keertwending ook wel lukt, willen we meestal rechtdoor, dus hindernis afbreken. :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:16

Hier loopt ook ergens een kudde bevertjes rond.
takjes verzamelen en een dammetje bouwen op een bospad...

''gelukkig'' ben ik ze nog niet tegengekomen op het gedeelte waar ik in m'n up het bos in ga.. Dan wordt het helemaal zo'n happening..

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:19

Laat ze lekker een springtuin opzoeken!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:22

Bij ons liggen er inderdaad ook geregeld wat takken, met de kar lijkt me erg vervelend. Hopelijk lezen de Bob de Bouwers bij jou uit de buurt dit topic! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:28

Hier doen ze dat ook, maar dan op de padden van het losloop gebied van de honden. En laat ik daar nu elke dag mijn hond uitlaten in mijn scoot. Ik heb dus niet de mogelijkheid om uit te stappen en op te ruimen. Dus dat is een ander pad zoeken, maar niet alle paden zijn voor mij toegankelijk. Soms is het een ware puzzel tocht aan het worden. Meestal niet erg maar soms....

Voor mij op zich geen ramp ware het niet dat ik altijd zeg welke route ik neem aan het thuisfront ivm met pech. Tja en als dan de route afwijkt...
Ik heb wel mijn mobiel altijd bij me, maar goed. Laatst heeft de boswachter gelukkig alles weer opgeruimd en een paar echt grote stammen aan stukken gezaagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:34

Hier gebeurt het ook en ik snap echt heel goed dat het leuk is om te doen. Lekker een boomstammetje springen in het bos. Mijn paard draait zijn hoef er ook niet voor om. Maar even opruimen is wel zo netjes, zo kan iedereen plezier hebben van het gebied. :j

Hier in het dorp is een paar jaar terug een nieuw parkje aangelegd. Er loopt door het oude deel een heel klein ruiterpad en de rest is afgesloten voor ruiters. Dus rijden ontzettend veel ruiters illegaal in het afgesloten deel, waar de paden te smal zijn om als voetganger een paard te passeren, je achter elke bocht een hoop paardenmest tegen komt ect.ect. En nu komen de ruiters in 'opstand' en willen ze meer ruiterpaden. Die ze niet krijgen. Volgens mij snappen ze niet dat ze hun kansen verspilt hebben door illegaal door de 'verboden voor paarden' bosjes te crossen. Dat is dan weer zo jammer dat ze op deze manier voor andere het verpesten.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 08:50

@aks kudde bevers _/-\o_ ;) die ga ik onthouden.

@silvia niet aangedacht, maar met een scoot mobiel is het helemaal vervelend, geen groom bij je natuurlijk.

Ik denk niet dat het onwil is,alleen denken de bob de bouwers niet na dat er ook nog andere mensen gebruik maken van het terrein.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:55

Het zijn niet alleen de ruiters die hindernissen bouwen, ook een keer een troepje overfanatieke mountainbikers betrapt die het leuk vonden om met boomstronken en ander natuurlijk materiaal een hindernis te bouwen.
Waren wel geen officiele menroutes, maar ook geen fietsroute...
Heb op het stukje (+/- 400meter) wel 5 keer moeten stoppen om de zooi opzij te halen, want omdraaien was niet mogelijk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:03

jorika1986 schreef:
Het zijn niet alleen de ruiters die hindernissen bouwen, ook een keer een troepje overfanatieke mountainbikers betrapt die het leuk vonden om met boomstronken en ander natuurlijk materiaal een hindernis te bouwen.
Waren wel geen officiele menroutes, maar ook geen fietsroute...
Heb op het stukje (+/- 400meter) wel 5 keer moeten stoppen om de zooi opzij te halen, want omdraaien was niet mogelijk.

maar het staat zo stom als jij als menner (?) gaat klagen dat er rotzooi ligt en je er niet door kunt. Terwijl je überhaupt niet op dat pad mag komen.. (of begrijp ik het nu verkeerd en mag je daar wel komen?)

Ik zou zeggen misschien helpt het contact op te nemen met de terreinbeheerder. maar die mening heb ik bijgesteld sinds er in het bos waar ik kom al 2 jaar een boomstam van 40cm doorsnee midden over het ruiterpad ligt.. Is daar geheel natuurlijk neergevallen, maar ligt wel dwars over het pad.. En weghalen, ho maar..

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:34

Je mag er wel komen, maar het is geen officiele route. Dus klagen heeft erg weinig zin.. het is gewoon een bospaadje zeg maar.
Iedereen mag er komen behalve gemotoriseerd verkeer, lekker stil van de natuur genieten.
Maar het is wel lastig als er weer een boomstam ligt die de weg versperd.
Die mijn groom eigenlijk niet alleen weg krijgt, omdat het groepje mountainbikers het met zn drieen er heeft neergelegd...

Als het nou een officiele menroute / menpad was, ja dan kun je misschien een echte klacht gaan indienen ergens.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 20:02

Kortom wij hebben last van wegversperringen gebouwd door bevers, bob de bouwers en mountainbikers haha

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:03

tante_trien schreef:
Ik moet zeggen dat ik als ruiter altijd erg blij ben als ze ze laten liggen :)) . Maar kom ze hier eigenlijk alleen op kleine paadjes tegen.
Kan me voorstellen dat het met de kar lastig is. :')

Ik wilde precies hetzelfde typen :D

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:07

Herken dat wel, gelukkig wordt bij ons niet veel gebouwd en wat gebouwd wordt staat op een soort zijpaadje, dan splitst het ruiterpad zich ongeveer 20 meter op en dan staat rechts de hindernis, links kun je gewoon doorrijden. Ik vind het wel altijd heerlijk om hem te springen :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:12

Bob de bouwer op zijn mountainbike met zijn bevervrienden, tja, die zijn lastig..
Snap wel dat ze er niet over na denken, maar handig is het niet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:18

Hier zijn er ook als Bob de Bouwer verklede pennymeisjes. Helaas is er meestal te weinig goed materiaal, zodat het nekkenbrekers worden i.p.v
echte hindernissen. Dat schiet ook niet op :n

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:19

Moest wel even lachen om je openingspost :')
Maar ik snap je punt, lijkt me best vervelend als je aangespannen rijdt, al heb ik het hier nog nooit meegemaakt!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:20

Mijn bevervriendjes ( _O- ) bouwen altijd heel sociaal! Alleen op de paden die sowieso niet breed genoeg zijn voor menners, met voldoende ruimte om er langs te kunnen en alleen op de rechte stukken, zodat je ze aan ziet komen.
Vroeger wel eens gehad, hadden ze net na de bocht een flinke hindernis gebouwd. Paard goed in de ankers en ik schrok me een ongeluk. Ging net goed.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:22

Oei bevers... pas maar op voor de wolf... :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:22

Ik heb laatst ook een hindernisje gebouwd op een pad. Was een ruiter pad van zo'n 6 meter breed, hindernis was misschien 0,7 meter breed. Heb m toen wel gewoon laten liggen, maar ga ze vanaf nu wel opruimen!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:23

:')