rucphense hei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Eveline

Berichten: 2283
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Wageningen

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:44

Ik kan zaterdag wel meegaan!

anita1975
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-06-13

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:46

Gezellig ik kan rond 13.00 uur op stal zijn.

anita1975
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-06-13

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:28

Ik ben eruit hoor gelukkig. Je mag niet van de route afwijken ook niet buiten het defensie gebied.Op www.rucphen.nl/puur komt van de week een kaart te staan met de route en op www.rucphen.nl/bekendmakingen kun je jezelf aanmelden zodat je een mailtje krijgt als er in het bos iets te doen is. Ze zijn bezig met een knooppunt te maken aan de Oudebuise heide maar dat kan nog even duren voor deze in kaart zijn en ook naar Belgie toe.

risky
Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-06-06

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:37

Ik las op de site van de knhs dat ze in Zundert ook bezig zijn om een knooppuntroute voor paarden te maken, het zou echt geweldig zijn als je via Achtmaal door kan en naar de Rucphense hei of richting Belgie.
Nu heb ik ook wel eens gekeken maar dan moet je door schijf heen en veel weg pakken.

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:28

Maak je zo lange tochten met je paard? Of wil je gaan trekken?

anita1975
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-06-13

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:30

Ik maak ook lange tochten af en toe, alleen mijn paardje is nog jong. Maar als ik de kans krijg wil ik wel 40 km rijden. Zoek alleen nog een leuk maatje om samen op pad te gaan. Ik vind de knooppunten super. Fijn ook dat ze in kaart komen. Kunnen we straks alle kanten op.

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:33

Hoe oud is jouw paardje, Anita? Mijn merrie is 5, dus ook nog een jonkie.

anita1975
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-06-13

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:19

Owen wordt over 2 weken 4 jaar. Het is een Tinker. Ik doe wel ritjes van 2,5 uur. Vind hij super, kan echt zijn ei dan een beetje kwijt. Ik ben 3 keer op pad geweest ik denk 30 km. Maar wil dat wel opbouwen. Dat ik 1 x per maand wat langer weg ga.

_Eveline

Berichten: 2283
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Wageningen

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 00:21

Vandaag samen met Anita het rondje gereden. Het is wel een leuke route op zich, best afwisselend. Maar het is zonde dat je niet meer over de heide mag komen nu.
En sommige paaltjes staan wel heel verdekt opgesteld, je moet echt weten waar ze staan, haha.

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 00:25

Wij zijn al twee zaterdagen kriskras door het bos gereden (en over de hei), gelukkig geen bekeuringen gehad!

_Eveline

Berichten: 2283
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Wageningen

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 00:28

Dapper! Niet op Janus gereden, toch? :P
Ik durf het voorlopig nog niet aan, kan me geen boete van 90 euro permitteren. :=

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 08:39

Whaha nee niet op janus! :')

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:45


Joline_

Berichten: 3918
Geregistreerd: 06-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:48

Ik rijd eigenlijk ook altijd kriskras door het bos heen.. Heb ook nooit bordjes gezien waarop staat aangegeven waar de ruiterpaden zijn. Daarnaast ben ik af en toe ook nog eens de weg kwijt en ben ik allang blij als ik mijn trailer weer gevonden heb. haha

Waren vorige keer ook militairen tegen gekomen, betekend dat dan dat ik op de verkeerde paden aan het rijden was? :+

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:54

@Joline
Dat zou kunnen, maar militairen kun je overal tegenkomen, ook op de route.
Zoals je hier al hebt kunnen lezen wordt er sinds enige tijd intensief gecontroleerd op het gebruik van de ruiterpaden en andere dingen. Boete €90,- en als je je niet kunt legitimeren wordt de boete hoger.
Waar parkeer je je trailer als je komt rijden?

Joline_

Berichten: 3918
Geregistreerd: 06-09-06

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:03

Aan de nederheidsebaan ligt een mooie parkeerplaats. Daar rijden wij altijd heen.

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:17

Als dat de parkeerplaats Nederheidsebaan/Antwerpsebaan is dan start daar een aanlooproute naar de ruiterroutes van Roosendaal (RO) en Rucphen (RU). Als je RU+hoefijzer volgt kom je vanzelf op de ruiterroute.
Op de parkeerplaats die ik bedoel staat een informatiebord met (verouderde) kaart. Daar staat de aanlooproute niet op, maar de rest wel. De informatieborden zijn genummerd, en het bord op de parkeerplaats die ik bedoel is nr. 7.

Mootje68

Berichten: 64
Geregistreerd: 10-01-13

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:57

Ik weet het ook niet, maar als er zoveel bekeuringen uit worden gegeven waarom dan fotomeetings houden daar ;D ?

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:37

De laatste fotomeeting is bij mijn weten vorig jaar geweest, en toen werd er nog niet gecontroleerd.
Wil dus zeggen dat je in het vervolg toestemming moet vragen als je een fotoshoot wilt organiseren op plekken waar je eigenlijk niet mag komen.

kim1207

Berichten: 2372
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: in t west brabantse land

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:49

nog berichtje van natuurmonumenten:
In het deel van de Rucphense Bossen die onder beheer zijn van Natuurmonumenten, liggen enkele ruiterroutes. Buiten die routes is het gebied te paard niet toegankelijk. Wij hebben geen kaart waar deze routes op zijn aangegeven maar deze zijn gemarkeerd met paaltjes. Zie http://www.natuurmonumenten.nl/rucphense-bossen.

Met vriendelijke groet,

Rugien Obbink,

Ledenservice Vereniging Natuurmonumenten.

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:01

Volgens mij weet die man niet waar hij het over heeft....

anita1975
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-06-13

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:10

Wel goed dat iemand van natuurmonumenten meeleest, nu weet ik dat de gemeente Rucphen dat ook doet.
Maar met de bovenstaande link kom je niet verder. En er zijn geen ruiterpaden maar het is een route toch een rondje. Maar waar ik nu wel van baal... niet voor mezelf hoor maar voor een ander.... ik weet u hoe de route is geen probleem, maar het is nu zo groen in het bos, enkele paaltjes zijn gewoon niet te zien. Als je de route nu wil rijden alleen op de paaltjes dan krijg je dat niet voor elkaar. Onmogelijk!! Wel met de foto's natuurlijk maar als ik op mijn paard zit kan ik echt niet op al die foto's kijken om het te volgen, maar hopen dat het spoedig verbeterd.

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:24

Lezen de gemeente en natuurmonumenten mee, Anita?

Je hebt gelijk, sommige bordjes zijn echt bijna onzichtbaar. Gelukkig weet ik die nu te staan ;-).
Heb de route trouwens nog niet op de site van Rucphen zien staan.

anita1975
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-06-13

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:15

Jep die lezen mee. Ik heb nog geen route gezien, maar dat duurt volgens mij nog wel even voordat dat allemaal klaar is. Maar ja ik weet nu hoe het zit en ik weet de weg. En als iemand eens mee wil, leuk dan hoor ik het wel. Dan word ik gids haha. Ga ik geld voor vragen... nee hoor.

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: rucphense hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:32

Niet verkeerd, weten ze in ieder geval wat er leeft. Zou toch fijn zijn als er iets van een dialoog zou kunnen komen. Lezen ze alleen maar of posten ze ook?
Voor natuurmonumenten: mijn vorige opmerking was misschien wel een beetje ongenuanceerd, maar niet vervelend bedoeld. Ben graag bereid om op een positieve manier mee te denken.

Samen rijden is misschien wel een keer gezellig, Anita.