[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:04

Fijne ritten weer gemaakt zo te zien. Een ijsje halen op mijn paard lijkt mij ook nog wel eens leuk.

Ik ga binnenkort maar weer een poging wagen tot buitenrijden, het strand is weer toegankelijk.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
weer heel veel gereden in onze heerlijke omgeving!
zo mooi om ook jullie foto's te zien en dat er zoveel mensen genieten van de buitenritten

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:14

Leuk al die verschillende plaatjes, amalarab!

Westerntrail

Berichten: 1745
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:32

Wat komen er weer mooie plaatjes voorbij zeg :)

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:26

Prachtige fotos <3
Amalarab, bij de derde foto, houdt het paadje dan gewoon op of kunnen jullie door het water heen naar de overkant en gaat het pad daar weer verder?

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 00:11

rocymax schreef:
Prachtige fotos <3
Amalarab, bij de derde foto, houdt het paadje dan gewoon op of kunnen jullie door het water heen naar de overkant en gaat het pad daar weer verder?


Dit is een marathonhindernis, je kunt er van een aantal kanten doorheen rijden of crossen, daarachter is een tunnel en brug ook voor de marathon!
Maar je kan er ook gewoon omheen rijden :)

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:35

Wat heerlijk om het zo groen te zien!

Nog met vrijwilliger Jenthe, Uggy op Bokt, ergens achter op het landgoed.

Afbeelding


Met Nederlandse vriendin die tegenwoordig in Oostenrijk woont:

Afbeelding

Afbeelding

Wat je hieronder links van en voor Olímpio ziet is een stuk van mijn land. Dit is het stuk waar de paarden op staan. Rechts van hem hoort ook nog bij het landgoed, maar is maar een klein stuk van een paar hectare.
De rit ging over landgoed van mijn buurman en het openbare weggetje dat er tussendoor loopt.

Afbeelding

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:25

Afbeelding
Mijn uitzicht gisteren in het Leenderbos. Ook nog een minder uitzicht gehad maar geen foto: een poedelnaakte wandelaar

Moiraliann
Berichten: 123
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Grootebroek

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:14

Mooie foto's ! De heide is altijd prachtig als ze hei in bloei staat :)

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:01

Lusitano, wat geweldig om zo grotendeels over je eigen land te kunnen rijden!

Napie, leuk om jouw achtertuin ( zeg maar) te zien!

Hier vandaag weer een spannend rondje polder gehad met mijn nicht op haar bijrijdfries. Op een stil landweggetje met een brede berm waarvan de kant gemaaid was kwamen we zo'n 25 motorrijders tegen. Elvee wil op de heenweg ( en dat was dit) niet voorop. dus de Fries reed voor. Die werd bang van al dat motorgeweld en draaide om toen er zo'n 5 motoren voorbij waren. Niet te houden, ze sjeeste terug, Elvee was ook niet voor rede vatbaar, dus die ging mee. Elvee dook nog een dijkje op, maar na een paarhonderd meter gingen ze weer langzamer en toen konden we in draf een dam bij een boerderij opdraaien. De "achtervolgende" motoren hadden een goede afstand gehouden en ze konden ons nu rustig passeren. Dat ging gelukkig weer goed en zo konden we weer verder op pad. De rest van de rit verliep weer goed, hoewel Elvee wel lekker druk bleef }> .

Afbeelding

Nicht nog voorop.


Afbeelding

Heldin Elvee op de terugweg voorop :D


Afbeelding

En die wapperende manen vond ik wel leuk.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:49

Napie schreef:
[ [url=m/7W1Uwn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn uitzicht gisteren in het Leenderbos. Ook nog een minder uitzicht gehad maar geen foto: een poedelnaakte wandelaar


Mooi zeg die stukken hei..

Het 2e is inderdaad een minder uitzicht, zo zag ik pas een stelletje in het hoge gras liggen en dus kwamen er een paar blote billen bovenuit :o . Wandelend zou je die niet hebben gezien, maar te paard zit je natuurlijk hoger! (ik had m'n action cam die dag ook niet op)

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:34

Birdieh83 schreef:
Heerlijk weer al die verschillende plaatjes!
@Imala: vervelend he die pokemons ;)

Terug van vakantie dacht ik vanmorgen weer even een rustig ritje te gaan maken.
Rij ik op de heide komen er op ong 100m van me af 2 apache helicopters vlak boven de grond zweven. Wat een herrie!

Maar wat vindt mevrouw eng? De boomstam die pas omgezaagd is aan de andere kant van het pad!
Zo trots op mijn superbomproof paard!

[ Afbeelding ]

haha...ja, nu maar Pokémon proof gaan maken :=

Ojee... zeker een herrie (bij ons boven de wei heeft eens een Chinook helicopter gehangen. Daar hing een 5000kg zwaar lavafilter aan voor de slikzuiveringsinstalatie die aan een van onze weides grenst) Ze moesten het op onze weide neerzetten en vandaar werd het met een hijskraan over de draad nar de plaats van bestemming gehesen. Hoop lawaai en ze verplaatsten heel wat lucht (je waaide er bijna van om) De paarden daar maar voor de zekerheid van de wei afgehaald en wei verder gezet. Ze waren er niet echt van onder de indruk.
Maar zo'n omgezaagd stuk boom is ook doodeng _O- Gekke paarden :=

Weer leuke plaatjes vanuit binnen-en buitenland voorbij zien komen van mega ijsjes tot mooie paden met en zonder water om door te gaan.

Citaat:
Mijn uitzicht gisteren in het Leenderbos. Ook nog een minder uitzicht gehad maar geen foto: een poedelnaakte wandelaar

_O- _O- Ligt er natuurlijk aan hoe die wandelaar uitzag := Maar zo te lezen was het niet zo fraai . Niet echt een Brat Pitt of zo _O-

Afgelopen weken flink wat buitenritjes gemaakt op de Brunssummerheide, maar vanmorgen voor het eerst weer sinds het voorjaar op de Teverenerheide in Duitsland. ( kunnen we ook te paard heen). In de zomer mijden we dat gebied altijd omdat je er dan lekgeprikt wordt door de dazen.
Helaas bleken de ruiterpaden door alle regen wat er begin van de zomer is gevallen erg uitgespoeld te zijn waardoor heel veel stenen aan de oppervlakte zijn gekomen. Hopelijk gaan ze dit weer wat opknappen, anders twijfel ik erover om of ik volgend jaar nog een nieuwe sticker ga kopen ( voor op de Reiterplakette) om er te mogen rijden. Veel paden waren ook aan het dichtgroeien omdat er natuurlijk poos nauwelijks gereden is.
Maar afgezien van sommige slechte paden was het wel leuk.
[BRT] Fries en Spaans bloed op de Duitse Teverenerheide

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:56

flappie28 schreef:
Napie schreef:
[ [url=m/7W1Uwn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn uitzicht gisteren in het Leenderbos. Ook nog een minder uitzicht gehad maar geen foto: een poedelnaakte wandelaar


Mooi zeg die stukken hei..

Het 2e is inderdaad een minder uitzicht, zo zag ik pas een stelletje in het hoge gras liggen en dus kwamen er een paar blote billen bovenuit :o . Wandelend zou je die niet hebben gezien, maar te paard zit je natuurlijk hoger! (ik had m'n action cam die dag ook niet op)

Als 5het gras twee kontjes hoog is (net wat te laag dus _O-

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:58

En ik was vandaag met een stalgenoot met de trailer naar het strand! Heerlijk hoor en voor het eerst ging Elvee ook de zee in. Die binnenwatertjes die er soms zijn gingen de vorige twee keer ook, maar de zee nog niet. Nu dus wel, gaaf hoor!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:06

Prachtig... lekker in zee rijden. Staat nog op m'n bucket list ( zee ligt helaas niet bepaald naast de deur)

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:39

Dat geldt voor mij voor jouw bos en heide omgeving. Dat zou ik wel dichterbij willen hebben hoor!

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:13

Jet schreef:
Dat geldt voor mij voor jouw bos en heide omgeving. Dat zou ik wel dichterbij willen hebben hoor!
we moesten het eigelijk een beetje kunnen mixen :D
Hier nog een filmpje van de rit van gisteren. Bij het aanspringen in de galop verandert de Andalusiër ruin in Kong Fu Anda :=

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:43

Pierenbadjes bedoel je denk ik, binnenwatertjes nog nooit van gehoord hahaha :D :')

Hier laatst ook weer een mooie rit gemaakt. Was wat warm dus niet zo ver gegaan, wel heerlijk genieten van het zonnetje!
Afbeelding

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:17

Bij pierenbadje moet ik dan weer denken aan een peuterzwembad in een "groot" zwembad. Dat noemen we hier in de kop van Noord-Holland een pierenbadje. Dus ik weet niet beter al zo'n 50 jaar dat het een binnenwatertje of binnenmeertje heet :D .

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:08

Jet schreef:
Bij pierenbadje moet ik dan weer denken aan een peuterzwembad in een "groot" zwembad. Dat noemen we hier in de kop van Noord-Holland een pierenbadje. Dus ik weet niet beter al zo'n 50 jaar dat het een binnenwatertje of binnenmeertje heet :D .
hier in Zuid Limburg is pierenbadje ook de benaming voor het peuterbad gedeelte van een zwembad.

Misschien strandmeertje, poel,plas of zwin?

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:47

Het zijn van die watertjes die ontstaan als het vloed is geweest. Als het dan weer eb wordt en het water zich terugtrekt blijft er vaak een meertje achter en zandbank achter. Soms zijn ze er de volle aantal uren totdat ze weer door de zee overspoeld worden, soms zijn ze al eerder in het zand getrokken.

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:24

Afbeelding

Gisteren weer mijn moed bij elkaar geraapt en alleen op pad gegaan. We zijn een rondje door het dorp gegaan en ze was super braaf! Steeds weer een overwinning haha. Alleen vind ik altijd een beetje spannend! Meer daar last van?

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:48

Hhahaha, ik heb hier hartelijk gelachen om de niet gemaakte naaktfotos :D Verder weer mooie fotos gezien. Lekker op het strand gereden Jet /3

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:55

Jaaa! Het was heerlijk op het strand en door de zee!

Simone, met Elvee ga ik nog niet alleen op pad. Die moet eerst stabieler worden met een ander erbij en als dat goed gaat, ga ik het alleen proberen. Misschien ga ik dan ook wel het eerste stuk aan de hand, want het erf af vind ze al niet alles en de hele heenweg wil ze niet voorop. Als ze half denkt dat we op de terugweg zijn gaat ze dus wel voorop, totdat ze iets heel spannend vindt, hoewel dat zaterdag heel erg meeviel.
Het liefst wacht ik tot ik haar alleen kan laden en ga ik dan alleen naar het bos, dat vind ik zelf veiliger dan langs de weg. En op vreemd terrein is ze toch makkelijker dan met van stal wegrijden.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:30

Een meertje.. dus even afkoelen en pootje baden :D
Afbeelding