Waarschuwing drunense duinen vennetje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Waarschuwing drunense duinen vennetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 21:54

WAARSCHUWING voor degenen die weleens door het vennetje bij cafe Bos en Duin draven of galopperen: er is een hoop hout ingelegd dwarsover de rijroute. als het water wat hoger staat, zie je dit niet. uitkijken dus!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:03

frankiej schreef:
WAARSCHUWING voor degenen die weleens door het vennetje bij cafe Bos en Duin draven of galopperen: er is een hoop hout ingelegd dwarsover de rijroute. als het water wat hoger staat, zie je dit niet. uitkijken dus!

Goed dat je waarschuwt.
Ik ken het (nog) niet, maar je maakt me wel nieuwsgierig naar dat vennetje :D .
Zoek nog een plekje in de Loonse Drunense duinen om af en toe eens met mijn paardjes doorheen te rijden. Ga nu af en toe eens naar de IJsbaan.
Zijn er nog meer plekken in dat gebied waar je goed met je paard het water in kan?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:37

Nee, het vennetje bij Bosch en Duin is de enige legale optie. En inderdaad ligt er aardig wat hout in het water. De ijsbaan is ook leuk, maar als de boswachter je betrapt ben je zo aardig wat euro's lichter helaas. Goed uitkijken dus als je daar het water in wilt!

Sjolvir

Re: Waarschuwing drunense duinen vennetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:44

En het zijn geen takjes!
Ze liggen hier net buiten beeld zeg maar, maar je ziet nog net het begin van de onderwater baricade.
En er lagen hele hoop flinke boomstammen en takken.
https://lh4.googleusercontent.com/-w_tL ... CF3170.JPG

(dit was 30 september, toen lag er overdwars dus al een complete extra large bever dam. )

En inderdaad bij de ijsbaan wil je niet het water in, want dan ontploft de boswachter en loopt je portomonee ter plekke leeg.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:19

Sjolvir schreef:
En inderdaad bij de ijsbaan wil je niet het water in, want dan ontploft de boswachter en loopt je portomonee ter plekke leeg.

Heb je daar soms ervaring mee Sjolvir? :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:37

Oeps...wist ik niet. We kwamen de boswachter gisteren tegen net voordat we bij de ijsbaan even het water in gingen. :D

Waar ligt het vennetje dan precies? Ben nog niet helemaal goed bekend in het gebied namelijk.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 18:50

als je vanaf cafe bos en duin het bos in gaat via het fietspad, na een 100m. schuin rechts aanhouden naar het zand. na zo'n 500 m vind je ergens in die buurt het vennetje wat (soms helaas) ook erg geliefd is bij hondenbezitters. bij veel regenweer staat het vol, na een erg droge periode kun je lang zoeken....

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:47

Het vennetje ligt middenin het hondenlosloopgebied voor Bosch en Duin. Wel mazzel dat je niet betrapt bent door de boswachter! Ik ben er gisteren ook nog langsgekomen, maar ben er maar niet in geweest.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:50

Jarenlang reed ik daar bijna dagelijks door de duinen, maar dat vennetje ben ik nooit tegengekomen. :(
Lag waarschijnlijk naast mijn vaste weggetjes...

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:54

Vennetje is ook een groot woord. Het is gewoon een flinke plas :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:08

_Dune_ schreef:
Sjolvir schreef:

Heb je daar soms ervaring mee Sjolvir? :D

Gelukkig niet, maar iemand die ik ken wel.

Beken ook meteen een keer met Sjol daar in te zijn geweest, was toen heel hilarisch.

Sjol en ik erin..
Plons plons plons met het linkerbeen plons plons plons met het rechterbeen...
En toen.....

PLONS.. met ikke.. kon Sjol nog net overeind schoppen, maar ahum, ik viel er naast.
Fijn voor je rijbewijs etc.
En meest hilarische was, op moment dat ik als verzopen kat het water uit kwam, ging een man met hond helemaa uit zijn stekker!
Heeft ons helemaal verrot gescholden of wel wel goed wijs waren etc.
Dus ik en andere ruiter die mee was keken elkaar aan en lagen dubbel van het lachen.
Want wees nou eerlijk, als jullie iemand PLONS zien gaan, dan lach je je toch helemaal het schompes?
Dan bedenk je toch niet eens dat je gaat schelden?
Ik zou me rot lachen als er iemand op zo'n stomme manier zwemles neemt.

(overigens op de kant op mijn rug liggend water uit mijn rijlaarzen laten lopen :+ )

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:18

Haha geweldig Sjolvir!! Echt heel vreemd dat iemand daarom uit zijn stekker gaat, ik zou me ook kapot lachen. Heb je er geen filmpje van? :D
Ok, ik beken ook, ik ben er ook met mijn paard in geweest....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:08

_O- _O-

Lekker als je telefoon en autosleutels in je zak hebt zitten. Auto krijg je na zo'n bad met een
electronische sleutel niet meer open en hulp bellen kan je ook wel vergeten :+ .

Maar ik ga even wat voorzichtiger zijn bij de ijsbaan :j . Wat is het daar trouwens altijd óntzettend
druk zeg :roll: .

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:53

dune: dat je de ijsbaan niet in mag, wist ik. maar dat vennetje bij bos en duin is toch vrij toegankelijk? wij rijden er altijd door als we daar ook maar een beetje in de buurt zijn

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:10

Frankiej, voor zover ik weet is dat vennetje vrij toegankelijk. Mijn interpretatie van de regels: Rijden mag alleen op de ruiterpaden en vrij op de zandvlakte. Het vennetje ligt op de zandvlakte, dus daar mag je met je paard komen. Je mag namelijk ook gewoon door het losloopgebied daar rijden.
Ik zal eens aan de boswachter vragen of die takken er niet uitgehaald kunnen worden, de dag- en jaarvergunningen zijn duurder geworden, kunnen ze dit mooi van opknappen :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 19:24

wij hebben vorige week gewoon 2 euro betaald voor 2 paarden. goed idee om te vragen of het opgeruimd kan worden. heb vorige week nog overwogen om ze er zelf uit te gooien

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:20

duurder geworden? Hoe duur?
Was altijd 10 euro voor een jaarvergunning.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:46

Een dagvergunning kost per 1-10 € 2,50 en een jaarvergunning € 15,-
Frankiej, dan hebben jullie geluk gehad, "mijn" groep moest vorige week 2,50 per paard afrekenen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:51

hmm, 15 euro.. nou ja, 1 x erheen rijden met de auto kost al meer dan dat..
Dus die 5 euro verdeeld over een jaar, overleef ik dan ook wel weer.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:15

Kan iemand niet even kaplaarzen aan doen en zelf die takken wegslepen? ;) Heb ook altijd veel plezier gehad daar.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:30

snowdon schreef:
Kan iemand niet even kaplaarzen aan doen en zelf die takken wegslepen? ;) Heb ook altijd veel plezier gehad daar.

Ik heb geen kaplaarzen :+ Ik kan de boswachter wel vragen, de tarieven voor een jaarvergunning zijn met 50% gestegen, daar mogen ze wel wat voor doen }>