[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLMMxX
Berichten: 3128
Geregistreerd: 22-03-12

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:24

Wauw als ik dit zo lees begint t ook te kriebelen. Ben ook aan t bekijken wat m'n mogelijkheden zijn dit voorjaar/deze zomer. Een trektocht lijkt me heerlijk! Maarre niet in m'n eentje aangezien dit m'n eerste keer wordt:)

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:19

Zo alles weer klaar voor ons laatste weekendje Veluwe van dit jaar.
Dan ga ik weer langzaam plannen voor komend jaar.
Ook wat Adresjes voor de meerdaagse tochten aanschrijven :D

XxLMMxX
Berichten: 3128
Geregistreerd: 22-03-12

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:42

klinkt goed!

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:45

XxLMMxX schreef:
Wauw als ik dit zo lees begint t ook te kriebelen. Ben ook aan t bekijken wat m'n mogelijkheden zijn dit voorjaar/deze zomer. Een trektocht lijkt me heerlijk! Maarre niet in m'n eentje aangezien dit m'n eerste keer wordt:)

De enige beperking is je eigen fantasie, maar dat is tevens je valkuil! Houdt het klein, kort en overzichtelijk, zo'n eerste keer. Dan valt het allemaal mee en heb je een goede motivatie voor een volgende keer. Maar pas op! Het smaakt erg snel naar meer en nog meer.

Silence schreef:
Zo alles weer klaar voor ons laatste weekendje Veluwe van dit jaar.
Dan ga ik weer langzaam plannen voor komend jaar.
Ook wat Adresjes voor de meerdaagse tochten aanschrijven :D

Ik heb er nog eentje te goed }:) je weet wel, die in Dopheets Dell :D

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:49

Hier gaan ze gemakkelijk de trailer op, dus da's wel handig :) Ik beschik alleen helaas niet over een trailer dus we rijden vooral hier in de buurt (op onze vakanties naar de Ardennen na).

Een trektocht moet je zeker doen :D Wij hebben in september onze eerste trektocht gedaan, nog niet met telkens op andere plaatsen overnachten, maar wel gewoon elke dag een leuke route uitzoeken en onderweg picknicken enzo :) Het beviel heel goed, we hebben meteen ook wat dingen ondervonden (bv ijzers nodig of niet, hoeveel afstand kunnen de paarden aan na bepaalde training enz) en volgend jaar zouden we graag voor een echte trektocht met overnachten via tentje of bed en breakfast gaan. Kijk er nu al naar uit :D

[RIJ-ITP] Rij mee op onze vijfdaagse trektocht!

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:50

.... Die ben ik ff kwijt.... Nvvr weekend bedoel je?

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:52

Veel plezier Silence!!

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:58

Dank je :)

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:04

Silence schreef:
.... Die ben ik ff kwijt.... Nvvr weekend bedoel je?

Yep, die ja.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:21

Have fun Silence!!

ikke schreef:
Miracle_ schreef:
Hij staat eigenlijk aankomend voorjaar op de agenda, haha! Ik wil een beetje fatsoenlijk weer en minstens een graad of 15/20 O:)
Bagagevervoer is een goeie, nog niet aan gedacht!

Wanneer je B&B reist (voor de eerste keer zeker een aanrader) heb je niet zoveel bagage nodig en dat beetje wat mee moet, kan prima op het paard.
Temperatuur is geen issue, het is belangrijker dat het droog is! Een wintertrektocht in droog vriesweer is prima te doen; een zomertocht in de regen ben je vrij snel klaar mee.......


Daar heb je gelijk in! Een winter treckttocht zou ik op zich ook niet erg vinden, behalve met sneeuw :)) Het enige probleem is dat ik altijd zo'n ontzettend koude tenen heb, al tijd ik uren rond. De rest van mijn lichaam is gewoon goed warm, behalve mijn tenen.. En dat is echt vreselijk rijden. -O-
Ach, we zien wel! Wie weet in februari/maart misschien.

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:28

Miracle_ schreef:
Daar heb je gelijk in! Een winter treckttocht zou ik op zich ook niet erg vinden, behalve met sneeuw :)) Het enige probleem is dat ik altijd zo'n ontzettend koude tenen heb, al tijd ik uren rond. De rest van mijn lichaam is gewoon goed warm, behalve mijn tenen.. En dat is echt vreselijk rijden. -O-
Ach, we zien wel! Wie weet in februari/maart misschien.

Sneeuw is juist leuk! Ik heb nog wel wat foto's van de laatste tocht, in de verse, verder onberoerde sneeuw. Geeft een heel apart gezicht om door een besneeuwde vlakte te lopen en dat jouw voetstappen de enige verstoring is...

Door er stukken naast te gaan lopen, zorg je ervoor dat je tenen ook warm worden en blijven.
Daarnaast moet je in de winter je afstanden klein houden, dat reist een stuk aangenamer en je hebt toch wat meer tijd nodig om te starten en de verzorging bij aankomst.

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:29

Best niet doen als het nog veel kan regenen, ik kan getuigen: het is niet aan te raden :P Na drie uur nonstop regen word je best chagrijnig, en anders je paard wel ^^

@ikke: ik ben wel benieuwd naar de foto's in de sneeuw :)

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:30

Dank je :)

Ja ik hoop komend jaar ook zeker aan een nvvr weekend mee te kunnen doen.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:55

ikke schreef:
Miracle_ schreef:
Daar heb je gelijk in! Een winter treckttocht zou ik op zich ook niet erg vinden, behalve met sneeuw :)) Het enige probleem is dat ik altijd zo'n ontzettend koude tenen heb, al tijd ik uren rond. De rest van mijn lichaam is gewoon goed warm, behalve mijn tenen.. En dat is echt vreselijk rijden. -O-
Ach, we zien wel! Wie weet in februari/maart misschien.

Sneeuw is juist leuk! Ik heb nog wel wat foto's van de laatste tocht, in de verse, verder onberoerde sneeuw. Geeft een heel apart gezicht om door een besneeuwde vlakte te lopen en dat jouw voetstappen de enige verstoring is...

Door er stukken naast te gaan lopen, zorg je ervoor dat je tenen ook warm worden en blijven.
Daarnaast moet je in de winter je afstanden klein houden, dat reist een stuk aangenamer en je hebt toch wat meer tijd nodig om te starten en de verzorging bij aankomst.


Ik vind sneeuw een beetje eng omdat mijn merrie voor ijzers heeft.. Maar anders zou ik het geen probleem vinden :D
Er naast lopen is ook wel een goed idee, nog nooit aan gedacht.. lekker lui :')

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:28

Silence schreef:
Dank je :)

Ja ik hoop komend jaar ook zeker aan een nvvr weekend mee te kunnen doen.

Je hebt vier keuzes voor volgend jaar:
1) febr: Lesweekend
2) mei: Hemelvaartweekend
3) sept: kampeerweekend (op jouw geliefde lokatie)
4) nov: lesweekend

Dat is wat er in de planning zit.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:23

Ja weet ik en nummer 3 staat zeker hoog op mijn lijstje.
Maar we willen zelf ook op vakantie in september dus dan zul je net weer zien dat dat samen valt.
Hemelvaartweekend ligt aan de locatie.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:21

Hemelvaartweekend zou in Twente zijn.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:17

Dat zal hem dan niet worden denk ik.

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:32

Silence schreef:
Dat zal hem dan niet worden denk ik.

rechterpoot onderin en gaaaaaaaan :D Het is een goed uur verder rijden dan Laag Soeren.

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:50

Ook ik ben het liefste buiten en mijn viervoeter is het hier helemaal mee eens. Ook zij vindt de bak geen succes en loopt stukken beter op een buitenrit. Galopwissels, wijken, etc zijn buiten geen probleem, terwijl dit in de bak nog wel eens problemen wil geven (lees: 9 van de 10 keer vertikt ze het). Dat soort dingetjes oefen ik dan ook meestal op een weilandje hahaha. Ik rij verder geen wedstrijden, dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Buiten heb ik wat te zien, kunnen we lekker racen en is het lekker ontspannen rijden. Soms rijden we ritjes van een half uur, de andere keer zijn we een hele middag onderweg (afhankelijk van het tijdstip, het weer en de tijd die beschikbaar is). Ze is ook super relaxt en betrouwbaar buiten, dus ik rij ook regelmatig zonder zadel. Ook nemen we regelmatig onze shet mee, maar die kan nog niet zo lang achter elkaar lopen (1,5 jaar een eigenlijk nooit iets gedaan). Klieren kan ie overigens wel goed ;-). Dusssss ik ben een echte buitenruiter (ondanks dat ik een schitterende, ruime binnen- en buitenbak tot mijn beschikking heb) ;-)

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:11

ikke schreef:
Silence schreef:
Dat zal hem dan niet worden denk ik.

rechterpoot onderin en gaaaaaaaan :D Het is een goed uur verder rijden dan Laag Soeren.


Zou geen probleem geweest zijn als ik zelf de trailer mocht rijden ;)

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:19

mika11 schreef:
Wat leuk, zulke ritten.
Wij wonen ook op een mooi deel van de Veluwe waar je uren in de bossen kan rijden.
Dit doen wij ook minstens 1x in de week, vanaf stal zijn wij binnen 5 minuten in het bos.
Wij rijden in het bos Nunspeet, 't Harde, Vierhouten en nog door naar Epe kan ook nog zelfs als je zou willen.



Grappig, In die omgeving rijd ik ook regelmatig. Heerlijk! Gisteren was ik ook verdwaald, dus ben ook wat langer weg gebleven als normaal :') Ik vind buitenrijden ook het mooiste wat er is..en paardlief vind dat ook. In de bak is ze flegmatiek, maar met buitenrijden juist andersom. Gaaf! Ik probeer ook vaak lekker naar buiten te gaan.

XxLMMxX
Berichten: 3128
Geregistreerd: 22-03-12

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:18

Ik heb gebruik gemaakt van t goede weer vandaag. Heerlijk buitenritje gemaakt

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:19

Ja het is heerlijk weer! Gelukkig heb ik vakantie nu, dus lekker buitenrijden de hele week.. :')

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:21

Ik heb een ultiem ritje gemaakt...
Samen met Henkje en haar vriend en hun paarden een tochtje in het stikdonker door het Reichswald,om zo de dieren te kunnen verplaatsen.
Volgens mij was de planning niet helemaal zo bedoeld...in het donker...maar het was wel een belevenis.
Vond het eng,spannend en leuk tegelijk.