[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:02

Ohh dat lijkt me inderdaad heerlijk, om aan de veluwe te wonen! Wat jammer dat je toen niet hebt kunnen rijden zeg..
Trektocht lijkt me ook geweldig.. Dat wil ik zo graag nog een keer doen, het liefst komend voorjaar. Ik moet alleen nog een slachtoffer vinden om mee te rijden :D

Jammer Silence, dat je paard geen zwemmer is! Maar de aanhouder wint. :P

Ik heb gelukkig een pony naar mijn hart, crossen, zwemmen, springen, en bomproof.. Heerlijk!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:31

In Harskamp woonde ik tegen de bosrand aan, ruiterpad begon tegenover m'n oprit, in Garderen woonde ik zelfs ín het bos (chalet). Dus ja, ben verwend wat dat betreft en mis het nu dus ook behoorlijk, in m'n rijtjeshuis in een middelgroot dorp.
Ben ook wel op zoek geweest naar stalling aan de rand van de Veluwe bij Apeldoorn (Uchelen of de kant van Loenen op) maar kon geen betaalbare geschikte plek vinden omdat Raya niet zomaar overal kan staan. Nu komt ze zaterdag dicht bij huis op een plek die ik huur en lekker helemaal voor mezelf heb (en lekker goedkoop, niet onbelangrijk nu ik m'n baan kwijt ben) en dat vind ik ook heerlijk. Voor nu is dat goed en later als we eenmaal aan korte trektochtjes toe zijn zien we wel weer... niks is voor altijd ;)

Ik hoop in januari wat geld van m'n ontslagpremie te kunnen gebruiken om eindelijk een zadel voor haar te kopen en te gaan rijden dus wie weet zijn we van't voorjaar al wel zo ver dat we een weekendtochtje aan kunnen ;) En dan lijkt het me hartstikke leuk om dat samen met iemand anders te doen. Alleen rijden vind ik ook heerlijk maar af en toe mooie ervaringen delen is ook leuk.
Ik heb ook nog steeds een weekend strand tegoed, gewonnen met de Bokt wedstrijd, die hoop ik volgend voorjaar ook te kunnen 'verzilveren'.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:33

Haha nou daar twijfel ik bij hem aan hoor of de aanhouder wint :P
Het is een echte fjord en wat ie niet wil dat doet ie niet.
Dus ik denk dat hij uiteindelijk de aanhouder is die gaat winnen :+

niek_aaron
Berichten: 558
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: NB

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:45

Ik gebruik sinds kort de app Endomondo(gratis)....kun je de weggetjes en paden zien. Je kunt zo niet verdwalen. Van de week op de hei waren er een aantal paden gesloten en kun je op de app zien hoe je moet rijden. Hij slaat je routes ook op...echt super

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:53

:wave: Francis :)

Met die van mij nog nooit gezwommen, geen mogelijkheid toe hier :\

Over hoeveel km per week? Varieert van 30km tot 160km in 1 week afhankelijk van tijd in het seizoen. Mijn meeste buitenritten zijn dan ook trainingen. En soms met stalgenootjes wel puur ter ontspanning/gezelligheid.

Henkje

Berichten: 1455
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Wyler (DE)

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:28

Hier geen zwemmogelijkheid. Behalve het weiland als het weer eens flink geregend heeft
Daar heeft Pol geen problemen mee.
Afbeelding

Dit weekend zou het weer goed weer worden, dus zullen we wel weer wat kilometers afleggen :)
De week erna doen we mee aan een enjoy the ride, hopelijk is het dan ook droog...

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:12

hier wel zwemmogelijkheden maar wel op afstand
met mijn jonkie dus nog niet mogelijk al wil ik volgend jaar wel eens met de trailer er naar toe

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:19

hier ook zwemmers :j
mijn dochter met nina in de Maas
Afbeelding

Afbeelding
nina was eerst bang voor ieder plasje maar inmiddels doet ze niet meer zo moeilijk

blue gaat ook gemakkelijk te water

miracle ik zou best eens bij jou willen rijden, mooi gebied!

gaucho

Berichten: 9568
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:23

Ik sta aan het A'damse bos, we hebben hier een doorwaadbare plas waar het ruiterpad doorheen gaat. Was vroeger niet zo diep maar de laatste jaren moet ik m'n benen zo'n beetje in m'n nek leggen om nog droog over te komen.

Fuego is gek op water en spat graag alles onder:
Afbeelding

Ik ben met een fjord 4 jaar bezig geweest om het water in te komen, maar dat is uiteindelijk gelukt. Er is dus nog hoop Silence.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:34

Dat geeft hoop :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33857
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:44

hm echte zwemmers? nou hier niet hoor. _O-
een waterplas is bij de ene al een heel gevecht en Xander gaat er wel doorheen maar als hij zijn dag niet heeft niet hoor...
zie dit topic: [RIJ-ITP] The dark side of Xander!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:00

niek_aaron schreef:
Ik gebruik sinds kort de app Endomondo(gratis)....kun je de weggetjes en paden zien. Je kunt zo niet verdwalen. Van de week op de hei waren er een aantal paden gesloten en kun je op de app zien hoe je moet rijden. Hij slaat je routes ook op...echt super


Ik heb vanmiddag de pro-versie geinstalleerd (kost nog geen drol, 4 euro nogwat ofzo :P ) maar die is echt geweldig!!!!!!!!!!!!
En thuis kunnen ze zo op de pc zien waar je uithangt 8-)
Supertip was dat, bedankt!!

Henkje

Berichten: 1455
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Wyler (DE)

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:03

hm... toch maar eens downloaden dan... :)

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:59

Oh,dat is handig als ze thuis kunnen zien waar ik ben.
Mijn vriend maakt zich nog wel eens zorgen namelijk als er iets gebeurt/ik verdwaal/eraf val/....

Erg leuk ook de waterfoto's!
Hier is naar mijn weten (Djilan???Marije_Jiplover???)geen water...
Geen idee of mijn pony erin gaat.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:02

Moet je dan niet heel onderweg internet aan hebben met die app.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:09

Moet je tussendoor het programma even stoppen en weer starten, dan stuurt hij alle gegevens onmiddelijk door naar internet zonder dat je daarvoor iets moet doen. Ik heb het ook geprobeerd door de accu eruit te trekken... dus alsof je valt en je foon kapot valt, ook dan stuurt hij meteen de gegevens door naar internet. Tijdens het lopen van het programma stuurt hij het dus nog niet door.

Een duurdere oplossing is deze:
http://www.bol.com/nl/p/garmin-gtu10-gp ... 0190002kw7

Die hebben wij ook, die doe ik bijv. vast aan de halsband van de hond wanneer we het bos in gaan omdat de hond nog wel eens achter een haas aan wil gaan. Of je doet er 1 aan jezelf en/of 1 aan je paard.

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:12

Garmin ga ik toch ooit maar eens gebruiken denk ik.
Want inderdaad,nadeel van een app is het internet wat je wel aanmoet hebben...(gps verbinding).
Dit trok vorige keer mijn batterij flink leeg, terwijl ik ook moest bellen om iemand wat ondersteuning te vragen en ik zag mijn batterij flink teruglopen..

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:19

Of je zorgt dat je een kaart hebt en kunt kaart/kompas lezen. Gaan de batterijen nooit van leeg en heb je ook geen internet voor nodig. Wel zo lekker... ;)
De TREC-club Nederland organiseert eigenlijk elk jaar wel een kaartlees/azimut en grid cursus. Ik heb em dit jaar gedaan, kón al goed kaartlezen maar heb ook tijdens het kaartleesdeel nog dingen bij geleerd. Azimut en grid heb je wat minder nodig bij het vinden van de weg maar kúnnen handig zijn bij hulp inschakelen om bijv. door te geven waar je bent. Mijn verslag van de curus: http://101vanfrancis.wordpress.com/2012 ... verdwalen/

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:24

Ik heb ook een app omdat ik wil weten hoe ik gereden ben, afstand,snelheid...


Kaartlezen of eventueel leren hoe een garmin werkt(als ik die aanschaf)wil ik ook nog.

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:27

Anoniem schreef:
Garmin ga ik toch ooit maar eens gebruiken denk ik.
Want inderdaad,nadeel van een app is het internet wat je wel aanmoet hebben...(gps verbinding).
Dit trok vorige keer mijn batterij flink leeg, terwijl ik ook moest bellen om iemand wat ondersteuning te vragen en ik zag mijn batterij flink teruglopen..

Handig, al die gadgets, maar dikke accu's leveren ze er nooit bij :( Ik blijf dus een groot fan van goede kaarten, zodat je met wat kennis van zaken gewoon kunt bepalen waar je bent. Ik heb dus ook van vrijwel alle grotere, interessante gebieden wel kaarten liggen. Veel ervan tonen ook de sporen van gebruik........

Zwemmen doen we helaas maar zelden. Ik ben er wel ervaren in, maar paard vindt het allemaal maar matig. Helaas zijn hier niet zoveel mogelijkheden. Komend voorjaar heb ik strand in de planning, op een plek waar je redelijk veilig in zee kunt zwemmen.

Qua buitenrijden kan ik hier 50 km bos doorkruisen, zonder eruit te gaan, dus vervelen doe ik me toch niet :D Dat paardentoerisme best een markt is, is hier ook wel te merken. Het maken van meerdaagse tochten is een eitje en je hebt keuze in hoe duur of goedkoop je het wil maken. Dus wie interesse heeft, ook komende winter zal ik wel weer een trektocht plannen. Of dat ook doorgaat, zal van het weer afhangen, maar we gaan het gewoon weer proberen.

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:29

Waar vindt die trektocht plaats, Ikke?
En hoe krijgt die vorm?

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:30

Ik rij ook zeer graag buiten, helaas is de omgeving hier niet zo geschikt,

maar probeer toch 1x op een week naar het bos te gaan, moeten we wel voor met de trailer helaas

lijkt me echt genieten zover rijden in de natuur :)

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:33

Anoniem schreef:
Waar vindt die trektocht plaats, Ikke?
En hoe krijgt die vorm?

Geen idee, doe eens een goed voorstel :D

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:56

Wat een prachtige foto's allemaal in het water.
Volgens mij is mijn paard niet zo'n waterrat.
Ze is er wel eens in geweest maar niet van harte. :D

Ikke, heb jij dat al vaker gedaan dan, trektochten georganiseerd?
Laatst bijgewerkt door mika11 op 17-10-12 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:59

Ik heb trouwens woensdag de eerste cursus trailerladen. :o
Gelukkig hoeven wij haast nooit met de trailer maar de enkele keer dat het moet, is het een drama.
Laatste keer naar de zee, heen en terug, hebben 5 mannen haar erin moeten drukken en dan nog een kwartier gemarteld.
Dus nu gaan we een curus doen en daarna met de trailer van m'n stalgenoot blijven oefenen.