Samen met een vriendin wil ik een paar dagen naar de Belgische Ardennen om te gaan paardrijden. Twee overnachtingen en anderhalve dag paardrijden. We wilden eerst naar Les Olivettes gaan, maar die doen alleen tochten in het weekend en wij willen door de weeks. Iemand die tips heeft?
www.domainedumenil.be Misschien is dit wat voor je? Ben er nu 3 keer geweest, dit jaar helaas niet. Mensen zijn aardig en de paarden zijn fijn te rijden. De ritten zijn ook erg leuk!
Bedankt voor de tips, wordt steeds moeilijker om te kiezen
Dona85
Geplaatst: 13-08-12 22:09
Wij zijn net terug van een weekje Ardennen.
Wij hebben eerst paardgereden bij stal hoursinne http://www.paardrijden-in-de-ardennen.be/ Ik heb veel respect voor wat ze doen, ze vangen daar paarden op met een verleden en leiden ze op om echt in de bergen te gaan rijden. Wij hadden een 2 uurs rit met ons 2 en nog een stelletje uit Nederland. Het was wel echt 2uur door de bergen, behoorlijk steil en het was ook erg glad doordat het 's nachts veel geregend had. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het het eerste uur behoorlijk benauwd heb gehad... (voor meer info PB me maar)
en later die week hebben we bij http://www.fermededurbuy.com/discovery/ ... /index.php gereden deze is wel bijna 2 x zo duur maar zijn geld zeker waard! Hier gaan wij echt nog eens terug naartoe. We hebben zelf ons paard gepoetst (en laten we eerlijk zijn dat hoort er ook bij en je leert het beest gelijk een beetje kennen) de begeleidster was ook erg vriendelijk en lette erg goed op ons en de paarden, was echt een super relaxte rit met wat galop en draf en stap. Beetje door de bergen, door de rivier heen, wat door dorpjes en langs een soort fietspad.
We hebben uiteindelijk bij La cense aux Hirondelles geboekt in Vielsalm, www.lacense.be
Iemand daar bekend mee? De meeste aanbieders hadden alleen tochten in het weekend en wij wilden doordeweeks.
_Ekenna
Geplaatst: 01-10-13 21:43
Late reactie, maar ik was benieuwd of je al naar La Cense aux Hirondelles bent geweest? Zo niet, ik vind het een super bedrijf. Ik heb er gewerkt en ik kan niet wachten om deze winter weer terug te gaan! Geweldige paarden, vriendelijke mensen, mooi appartement en prachtige ritten!