Ren galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jupiter4life
Berichten: 46
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: oosterwolde fr

Ren galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-12 20:13

hardik ga vaak met mijn vriendin op bosrit maar dan willen we galoperen
Maar dan gaat mijn paard altijd bokken .... Dan val ik bijna of val ik .
Wat kan ik er tegen doen wil zo graag ook lekker galoperen


1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Ren galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:21

Het bericht is een beetje vaag, kun je hem wat duidelijker typen? ;) De zinnen zijn niet echt kloppend. Geloof dat het woord wat vooraan staat, achter ' val ik' hoort, maar dat weet ik niet zeker. K zou er als ik jou was nog even naar kijken ;) Zo weten we niet precies wat je bedoelt.

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ren galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:22

Bokt ie echt gemeen of uit plezier?
Galopeert ie gewoon door of gaat ie staken?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

lucybakker
Berichten: 60
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Ren galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:24

ik geloof dat gezien jou vorige topic jij niet echt serieus bezig bent met het africhten van je paard. Jammer dat ik deze topic niet eerder heb gelezen voordat ik op je andere reageerde. Ach misschien heeft iemand anders wat aan mijn tip haha.

jupiter4life
Berichten: 46
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: oosterwolde fr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-12 20:27

lucybakker schreef:
ik geloof dat gezien jou vorige topic jij niet echt serieus bezig bent met het africhten van je paard. Jammer dat ik deze topic niet eerder heb gelezen voordat ik op je andere reageerde. Ach misschien heeft iemand anders wat aan mijn tip haha.

Ik wil het beste voor mijn paard en hij heeft veel problemen en ik weet dat ik soms niet goed typ

jupiter4life
Berichten: 46
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: oosterwolde fr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-12 20:28

Iris82 schreef:
Bokt ie echt gemeen of uit plezier?
Galopeert ie gewoon door of gaat ie staken?

Vreugde bokjes hij wil juist harder maar hij bokt heel hoog hah

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ren galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:30

Hmm is het geen zwart witte toevallig? Zo eentje heb ik ook gekend.Helpt het wellicht om kleine stukjes zeer gecontroleerd te galopperen? Zo van 3 passen en dan weer naar draf en dat uit te bouwen zodat je wel een langer stuk rustig kan galopperen en dan langzaam de snelheid opvoeren.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

jupiter4life
Berichten: 46
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: oosterwolde fr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-12 20:38

Iris82 schreef:
Hmm is het geen zwart witte toevallig? Zo eentje heb ik ook gekend.Helpt het wellicht om kleine stukjes zeer gecontroleerd te galopperen? Zo van 3 passen en dan weer naar draf en dat uit te bouwen zodat je wel een langer stuk rustig kan galopperen en dan langzaam de snelheid opvoeren.

Bedankt voor de tip dat kan ik zeker gebruiken

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Ren galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:30

Bokt hij ook in de rijbaan met (aan)galoperen? Als dat het geval is zou ik hem na laten kijken door een osteo/fysio en zijn zadel laten checken.

Als dit niet het geval is zou ik met de tip van Iris82 aan de gang gaan.

Wat ik eerder ook wel deed: als een paard bokt hem een tikJE geven met de zweep, bokt hij daarop, dan weer, net zolang tot hij stopt met bokken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers