Andalousie te paard/vakantie,tochten/klassieke rijkunst TIPS

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Andalousie te paard/vakantie,tochten/klassieke rijkunst TIPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 13:52

Volgend jaar Oktober, willen wij, 2 moeders met 2 dochters, naar Andalousie, er zijn veel adressen en links te vinden, maar ervaringen zijn zoveel leuker om te lezen....

Wat we willen/zoeken is
-Een finca/appartement o.i.d, met 2 slaapkamers, voor 4 personen, met zwembad.
-dagelijks mooie trips de bergen in, strand hoeft niet, hebben we hier naast de deur, liefst alleen PRE/Andalousiers, heb zelf een PRE gehad,fijner is er niet.
-incl eten en afhaal/brengen vliegveld
-kleine groepjes, max 6-8 personen
-liefst ook klassieke rijkunst lessen als de mogelijkheid er is.
-alleen Andalousie komt in aanmerking.

Een leuk wensenlijstje, maar wie weet, is er niemand die dit levert of gedaan heeft.
We hebben alle 4 ruime rijervaring en ook allemaal eigen paarden/pony;s, we draaien ons handdus niet om voor een temperamentvol weekje...

Ben benbieuwd!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:55

Ik denk dat je Andalusiërs/Andalusië bedoelt :) (weet niet of je ook op Andalousie zocht? Maar dan zou je toch een heel stuk minder vinden denk ik :') )
Verder heb ik geen ervaring met Andalusië

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 18:13

1234 schreef:
Ik denk dat je Andalusiërs/Andalusië bedoelt :) (weet niet of je ook op Andalousie zocht? Maar dan zou je toch een heel stuk minder vinden denk ik :') )

Genoeg gevonden hoor,er leiden meerdere wegen naar Rome, gelukkig....
Nu wachten op tips!

Em_

Re: Andalousie te paard/vakantie,tochten/klassieke rijkunst TIPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:51

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 21:21

Em_ schreef:
Ik zelf wil in oktober ook naar Andalusië en zit te denken om naar deze ranch te gaan: http://www.horseridingspain.com/index_dutch.htm
Ik ben er nog nooit geweest, maar het voldoet in ieder geval aan je eisen!

Klopt, daar heb ik mee gemaild, lijkt me super, maar wellicht zijn er dus meer van dit soort adresjes, kan ik het vergelijken......

ps, mocht je Oktober willen gaan, er is pas plaats vanaf 16 Oktober, vertelde ze in haar mail....

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:30

Ik heb dat ook al van haar gehoord! Ik wil ook pas eind oktober gaan, dus dat komt goed uit.
Er zijn inderdaad meer van dit soort adresjes, maar volgens mij is dit de enige Nederlandse in dit gebied. Aangezien ik voor het eerst alleen op vakantie ga, vind ik dit wel prettig en heeft dit mijn voorkeur.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 23:53

Em_ schreef:
Ik heb dat ook al van haar gehoord! Ik wil ook pas eind oktober gaan, dus dat komt goed uit.
Er zijn inderdaad meer van dit soort adresjes, maar volgens mij is dit de enige Nederlandse in dit gebied. Aangezien ik voor het eerst alleen op vakantie ga, vind ik dit wel prettig en heeft dit mijn voorkeur.

Zeker als je alleen gaat, is het handig, onder landgenoten te zijn.....
Taal maakt ons niet uit, wel belangrijk dat het kleinschalig is, ik haak af als ik dit soort bedrijven zie met 200 paarden, wil het graag kneuterig hebben.
Ben wel benieuwd als je mocht gaan.....
Wij gaan pas volgend jaar, als afsluiting van de lagere school van de kids,mannen thuis en moeders en dochters op pad.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:47

mammaslamma schreef:
Em_ schreef:

Zeker als je alleen gaat, is het handig, onder landgenoten te zijn.....
Taal maakt ons niet uit, wel belangrijk dat het kleinschalig is, ik haak af als ik dit soort bedrijven zie met 200 paarden, wil het graag kneuterig hebben.
Ben wel benieuwd als je mocht gaan.....
Wij gaan pas volgend jaar, als afsluiting van de lagere school van de kids,mannen thuis en moeders en dochters op pad.

Ik zal wel een berichtje plaatsen als ik ben geweest!

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:29

Hier wou ik heel graag heen:
http://www.rancho-la-paz.es/ stond evt ook in de Time-out gids volgens mij onder 'andalusië verkennen op een andalusier, en iets met cultuur en zon en strand;

Helaas werd het voor ons te duur :(

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:30

oh en over rancho la paz is volgens mij nog ergens wel een topic te vinden met mensen die erheen wilden/zijn geweest :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:15

mammaslamma schreef:
1234 schreef:

Genoeg gevonden hoor,er leiden meerdere wegen naar Rome, gelukkig....

...en geen ervan brengt je in Andalucía _O-

Wees je er verder svp bewust van dat oktober/november hier ´regentijd´ is.
Je kan het vreselijk goed treffen dat er net een week regengeweest is en alles groen/in bloei omdat de zon nog relatief hoog staat; el veranillo del membrillo, maar ook die week regen.

Veel plezier.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:42

mammaslamma schreef:
We hebben alle 4 ruime rijervaring en ook allemaal eigen paarden/pony;s, we draaien ons handdus niet om voor een temperamentvol weekje...

Overschat jezelf en onderschat de bergen/klimaat hier svp niet.

Hier rond het dorp zijn twee engelse ´Ranchos´, doch die doen inmiddels alweer jaren slechts boemelritjes ook al komen de gasten met brits rij-certificaat.
Wij zijn er het eerste jaar gelijk helemaal mee gestopt. Ik geef alleen nog héél selectief les.
Een zestal jaar terug ben ik op pad geweest met twee gevorderd gediplomeerde UK instructeurs die één van bovengoemde Ranchos beheerde in afwezigheid van de uitbaters; mijn G@ wat was dat een vertoning... Ik had aangeboden ze te gidsen omdat ik dacht wat te kunnen leren, maar :roll: Was blij dat ik ze veilig op hun stek had. Daarna nog even een omweg ruigritje naar ons eigen cortijo gemaakt omdat mijn paard zowat plófte van het geneuzel.

Vólgend jaar oktober* geeft je nog ruim tijd voor zoek en vindt.
Overschat/onderschat het allemaal niet echter. Je rijdt niet op je eigen paard onder totaal andere omstandigheden zonder ruiterpaden.

Ik denk dat de NL beheerde gelegenheid in Coin vérreweg je beste keuze is. Die hebben ervaring met NL ruiters en de omgeving biedt eigenlijk alles. Je kan zelfs het manvolk meenemen en daar op 4WD terreinrijden sturen.

* ik begrijp dat dit vaak nodig is om te plannen/boeken maar ... dat is nog anderhalf jaar weg :wow: Dan kan Spanje uit de euro zijn, jij gescheiden/verhuisd/paard- en geldloos, Fukushima geplatzt of weetikveel.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 20:53

Gelukkig onderschat ik mezelf niet HR.....
Ik ben juist bang voor zg medereizigers, die denken te kunnen rijden, vandaar dat kleinschalige, als ik hier de toeristen zie, met korte broeken en teenslippers, daar zakt je broek van af, die wil ik niet in mijn groepje.
Komt goed, ik voorzie geen problemen, en wat je onderschrift betreft,zo pessimistisch ben ik niet ingesteld..

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:46

Huertecilla schreef:
mammaslamma schreef:

Overschat jezelf en onderschat de bergen/klimaat hier svp niet.

Hier rond het dorp zijn twee engelse ´Ranchos´, doch die doen inmiddels alweer jaren slechts boemelritjes ook al komen de gasten met brits rij-certificaat.
Wij zijn er het eerste jaar gelijk helemaal mee gestopt. Ik geef alleen nog héél selectief les.
Een zestal jaar terug ben ik op pad geweest met twee gevorderd gediplomeerde UK instructeurs die één van bovengoemde Ranchos beheerde in afwezigheid van de uitbaters; mijn G@ wat was dat een vertoning... Ik had aangeboden ze te gidsen omdat ik dacht wat te kunnen leren, maar :roll: Was blij dat ik ze veilig op hun stek had. Daarna nog even een omweg ruigritje naar ons eigen cortijo gemaakt omdat mijn paard zowat plófte van het geneuzel.

Vólgend jaar oktober* geeft je nog ruim tijd voor zoek en vindt.
Overschat/onderschat het allemaal niet echter. Je rijdt niet op je eigen paard onder totaal andere omstandigheden zonder ruiterpaden.

Ik denk dat de NL beheerde gelegenheid in Coin vérreweg je beste keuze is. Die hebben ervaring met NL ruiters en de omgeving biedt eigenlijk alles. Je kan zelfs het manvolk meenemen en daar op 4WD terreinrijden sturen.

* ik begrijp dat dit vaak nodig is om te plannen/boeken maar ... dat is nog anderhalf jaar weg :wow: Dan kan Spanje uit de euro zijn, jij gescheiden/verhuisd/paard- en geldloos, Fukushima geplatzt of weetikveel.

Ik ga binnenkort boeken en in de herst er heen :)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 12:30

Leuk Em, laat je weten hoe het was?

Yentel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:54

Ben ook benieuwd hoe het is daar!