Mijn vader is een fanatiek ligfietsfanaat en komt ook regelmatig paarden tegen, zowel voor de kar als onder het zadel. Elke keer weer spannend hoe ze zullen reageren op zijn ligfiets.
Nu is hij ook lid van een ligfietsblad en kwam ik een mooi artikel tegen die in het blad staat over paarden.
Ik vind het toch wel leuk om het even op bokt te zetten want ik vind het erg goed dat ook ligfietsers proberen om ongelukken te voorkomen.
En het is voor ligfietsers natuurlijk ook in eigen belang, een paard op je fiets en je kan 4000-5000 euro afschrijven en je bent zelf ook zo plat als een pannenkoek.
Hier een linkje van het ingescande artikel.

http://i55.tinypic.com/25jxzjm.jpg
Groetjes Anniek
.
. Logisch, paarden blijven vluchtdieren en bomproof is een relatief begrip.... gelukkig!
En verkeersmak betekend niet dat ze 100% nergens meer van schrikken, schrikken kan altijd van dingen die ze niet kennen. Hoevaak kom jij ligfietsen tegen om het te trainen?? Of heb jij er eentje op het erf rond rijden zodat je paard er inmiddels aan is gewend? Handig, mag ik hem lenen?
Komt hij van achteren dan is hij vaak al voorbij voor mijn paard het gele opmerkt, dat scheelt wel. Van achteren vind ze dingen toch minder eng, dan als het van voren komt. 
een ligfiets is namelijk in de perceptie van een paard heel anders dan een auto of vrachtwagen of tractor, een ligfiets is namelijk en erg laag bij de grond, vaak fel geleurd en gaat erg hard met amper geluid, hooguit dat rrrrrrrrrzzzzzzzz van de banden. Tja, waar lijkt dat toch op? Een auto is als een olifant dan is een ligfiets als een... cheeta? Een olifant vreet je niet op (en die loop je als paard er wel uit), een cheeta waarschijnlijk wel. Dus het is instinctief voor elk paard om een paniekreactie te krijgen. Zelfs de liefste, braafste en meest ervaren verkeersmakke paarden worden nog gespannen van ligfietsen, juist om die reden.