Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
danie97 schreef:hee
ik wandel met mijn pony ook best vaak!
ik zelf wandel altijd over de dijk en gewoon door het dorp enz.
maar mijn pony strikt haast nergens van
ik denk dat het slim is om eerst op een rustige plek te beginnen met wandelen
en dan later de drukkere weg op!
tenminste zo ben ik begonnen
KLfan schreef:danie97 schreef:hee
ik wandel met mijn pony ook best vaak!
ik zelf wandel altijd over de dijk en gewoon door het dorp enz.
maar mijn pony strikt haast nergens van
ik denk dat het slim is om eerst op een rustige plek te beginnen met wandelen
en dan later de drukkere weg op!
tenminste zo ben ik begonnen
ik woon net buiten de bebouwdekom en heb een bos in de buurt op minder dan 500 meter maar moet je dan met ze lopen als met een hond, gewoon over een wandelpad in het bos of mag je ook op het ruiterpad, het is immers wel een pony.
danie97 schreef:heee oh leuk een bos ik zou willen dat ik dat ook had
ik moet het met de dijk en uiterwaarden paden doen
ik zou het eigenlijk niet weten of je dan op het ruiterpad of voetpad moet
want wij hebben geen bos
ik loop eigenlijk overal met mijn pony
ook gewoon door smalle paadjes enzo en door de woonwijk
Naaltje schreef:je mag NIET op het wandelpad
je mag NIET op de stoep/het voetpad
je mag zelfs officieel niet op het fietspad (officieel, zeg niet dat je 't niet voor je veiligheid beter doet)
je moet je aan de ruiterpaden houden dus
leuk dat je lekker wil gaan wandelen, en heel slim dat je 'm al wat ''gekke dingen'' hebt laten zien!
Naaltje schreef:een ruiter is een ''geleider van last of trekdier'' en dit valt volgens de wegenverkeerswet onder langzaamverkeer als tractoren (en een tractor mag schijnt ook niet op het fietspad)
daarom mag dat niet
Naaltje schreef:ga je in het donker?
overigens kan ik me prima voorstellen dat je op het fietspad gaat lopen hoorecht
maar als je dan maar in je hoofd houdt dat je er niet ''hoort'' en netjes aan de kant gaat voor fietsers enzv![]()
__SavannaH__ schreef:voor zover ik weet mag je overal lopen met je pony mits je rekening houd met andere mensen.
maar je moet wel je poep opruimen binnen de bebouwde kom ( voetpaden woon hofjes ) maar het ligt er per gemeente aan of je ook je poep op de straat en het fietsad op moet ruimen
miss_lizje schreef:__SavannaH__ schreef:voor zover ik weet mag je overal lopen met je pony mits je rekening houd met andere mensen.
maar je moet wel je poep opruimen binnen de bebouwde kom ( voetpaden woon hofjes ) maar het ligt er per gemeente aan of je ook je poep op de straat en het fietsad op moet ruimen
Geheel officeel hoor je met je paard/pony op de weg of berm. Of je er op zit of naast loopt maakt niks uit.
Echter snap ik dat niet iedereen daar gaat lopen (ik zelf ook niet). Aangezien de bermen bij ons ook veradelijk zijn omdat er verborgen molshopen en ander troep zoals glas in ligt loop ik daar ook niet.
Voorkeur is dus op het fietspad hiermee hinder ik geen auto's, veroorzaak ik geen files en is het veiliger voor auto, paard en mezelf.
Ik hoop dat je hier wat aan heb TS.