Stal van Bijnen, Putten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Stal van Bijnen, Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 18:09

Kon geen recent topic meer vinden waar ik in zou mogen posten, dus dan maar een nieuw topic :+

Ik ga samen met een aantal andere bokkers een meeting houden en we gaan dus een 2 uur lange buitenrit maken in Putten en daar paarden huren en een huifkar. Mijn vraag is dus wat jullie ervaringen zijn met deze stal en de paarden. Ik ben vooral benieuwd naar hoe de paarden zijn en of er ook lekker vlotte ponies/paarden tussen zitten en welke dus de aanraders zijn voor een buitenrit :D

Alvast bedankt :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:12

Waardeloze stal.
Donkere stallen, zadels die op 3 kilometer afstand niet passen.
Nee, ik vond het bijna dierenmishandeling, en ik ben niet zo'n zeikerd.
Voor mijn verdriet wil ik er niet meer terug.

Ik had een paard waar een zadel op lag, te triest zo slecht lag het.
Beestje deed nogal raar, niet erg daar heb ik geen last van.
Maar het beest kon niet anders als hartstikke last van zijn rug hebben.

Rennie89

Re: Stal van Bijnen, Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 18:16

oei dat klinkt niet echt fijn, las inderdaad al zoiets in een ouder topic. Ik vind het wel belangrijk dat het paard pijnloos te rijden is :j

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:16

ik ken de stal niet...maar in putten wel leuke plekkjes om buiten te rijden..
En anders
als je pony's huurt
De ermelose heiden..(geen idee hoe je t schrijft)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:17

ik ben er toevallig 3 weken geleden met een aantal collega's geweest. Ik vond de paarden er goed uit zien. Ik reed op Kwiebus, doodbraaf beest, alleen megagroot! zadel zat inderdaad wel wat hard en was nogal oud, maar ik had wel het idee dat het goed lag. Ik kan alleen over dit paard spreken uiteraard.
de eigenaar vonden we echt een lomperik, maar de meiden die op stal hielpen waren allemaal wel aardig.
we waren ietsje verdwaald, dus ruim te laat terug, dat vonden ze *(uiteraard) niet zo fijn want de volgende ruiters voor de paarden stonden al te wachten.. de paarden krijgen dus weinig rust tussendoor.
we hebben heerlijk gereden in een prachtige omgeving.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 18:19

dat weinig rust tussendoor vind ik eigenlijk wel appart. snap dat ze niet veel paarden hebben maar zij weten niet wat de ruiters in die 2 uur hebben gedaan en het paard kan inderdaad doodmoe zijn... Maar het is dus wel een zeer mooie omgeving en Kwiebus is dus een aanrader? Zijn ze ook fijn in een rengalop of zat dat er niet in?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:21

nou rengalop hebben we niet geprobeerd want de collega's hadden een tijd niet gereden, maar een rustig handgalopje zat erg fijn. Kwiebus is ongeveer 1.80, en daarbij vergeleken is mijn eigen pony van 1.50 heel klein... maar het is echt, hoe groter hoe liever :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 18:23

oke! Dat klinkt wel erg leuk :D Ik rijd nu zelf ook een Gelderse bij, idd erg groot haha. Ik reed hiervoor enkel pony's :+ Maar de paarden zijn dus makkelijk in de hand te houden en bleven bij elkaar? wij gaan ongeveer met 5 mensen rijden en 5 mensen in een huifkar

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:24

wij waren met 5 ruiters, 1 eigen paard, 2 gehuurde paarden en 2 gehuurde pony's. paardjes waren allemaal heel braaf en goed te sturen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 18:25

waren ze verder langzaam of gewoon goed voorwaards? Bedankt voor je info trouwens :D

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:25

Ik ben ook wel benieuwd naar meer mensen met ervaring met deze stal.
Ik en een bokker zouden nog steeds een keer daar gaan rijden en ik wou over 2 weken gaan op een doordeweekse dag.
Kan je ook je voorkeur voor paarden aangeven?

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:28

kan iemand mij de kosten willen pb'en?
..wil keer met zusje broer en zn vriendin..pa en ma rijden xD
lijkt me gezzelig..de enigste met amper ervaring is mn broer..zijn er ook makkelijke voor hem dan??

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:28

ja, ze waren goed voorwaarts hoor, ze wilden allemaal wel graag lopen.

ik weet niet of je voorkeur kan aangeven, wij hadden geen voorkeur want we kenden die paarden niet. De eigenaar let wel op je gewicht etc.. hij riep meteen toen een collega binnenkwam: JIJ BENT TE DIK! JE KAN NIET OP EEN PONY ahum... niet zo heel subtiel dus :) maar wel goed natuurlijk dat ze streng zijn wat dat betreft.

kosten staan op de site http://www.stalhouderijvanbijnen.nl
wij waren voor 2,5 uur rijden incl kopje koffie 35 euro kwijt.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:35

Oke, zal het even voorleggen dan :)
Mij maakt het weinig uit wat ik krijg, alleen mijn vriendin moet een paardje hebben dat niet te groot is en een die vlakke gangen heeft ivm haar rug.

Had idd van iemand anders al begrepen dat het echt een botte boer is :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 18:38

oei niet echt subtiel := Maar het is dus wel de moeite waard gelukkig :D wij hebben zelf ook menners mee, dus dat scheeld :) zijn er veel menpaden daar die ook kruisen met de ruiterpaden?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:40

de meeste paden op de veluwe zijn volgens mij zowel voor ruiters als voor menners goed te rijden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 18:41

oh das wel gaaf :P echt top :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:42

Toevallig hebben wij daar ook gemeet in 2008 :))
Ik vond het wel leuk, alleen brak mijn beugelriem tijdens de rit...Werd dus niet echt op gechecked denk ik... :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 18:43

oeeeh dus orgineel zijn wij niet meer :') lol
Oei kan gebeuren! iemand op ponykamp bij het fjordenpaard had dit ook (western), ook niet echt fijn als je in een rengalop zit :+

De paarden hebben dus een goede conditie, zijn makkelijk in de hand te houden, lekker voorwaards alleen het tuig schijnt dus wat minder te zijn?

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:56

Ik heb nu 2 keer gereden bij Van Bijnen. De eerste keer (2 jr geleden ongeveer) zat ik op Henkie, een brave haf die ik moeilijk voorwaarts kreeg maar ik was toen zelf ook nog maar een beginner. Mijn vriendin zat toen op Bob, een Tinker met een lekker tempo.

Afgelopen augustus ben ik nog een keer geweest en zat ik op Obelix, een lieve fjord met een snelle draf! Lekker voorwaarts beestje, makkelijk in galop en in 2 uur is hij één keer even opzij gestapt omdat hij schrok, maar verder was hij onverstoorbaar. Ik zou hem zo nog een keer huren.

De stallen zelf vind ik wat tegenvallen, ik zou liever zien dat ze wat ruimer en lichter waren. Het zadel van Obelix was wat oud en hard, maar ik had niet direct de indruk dat het niet zou passen.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:17

he wat leuk weer een topic over Van Bijnen :)
De afgelopen jaren zijn wij daar meerdere malen geweest om buitenritten te maken en voor ons allemaal is dat een leuke ervaring geweest steeds.
De eigenaar hebben wij echt niet als 'bot' ervaren. Wel als een wat oudere man die het ontzettend druk heeft en vrijwel alles alleen deed.
Mijn jongste dochtertje ging weleens op buitenrit op Mickey de shet (en dat is dan al ff terug want Mickey is met pensioen naar een dierenarts gegaan)
Dat de stallen iets aan de donkere kant zijn is wel zo, maar in de jaren dat wij erheen gingen stonden de paarden ook vaak buiten overdag.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:08

Klinkt over het algemeen wel redelijk positief dus allemaal?
Ik heb er zin in, mooi mennen :))

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:31

Ik vond die boer eigenlijk wel leuk :))

Heb daar vorig jaar 4 peerden gehuurd om met 2 onervaren ruiters een tochtje te maken. Geweldig! Super brave peerden, werd ik wel echt blij van. We kregen echt toepasselijke paarden. Vriendin wilde wat druk paard, ik wilde een betrouwbare grote pony. Druk mag, maar geen gemenigheid, vriend moest een grote brave en collega een kleine brave. Nou, beter kon niet. We zijn met z'n vieren op pad gegaan, ik voorop met kaart erbij. Beesten geven nergens wat om. Pony waar ik op reed was een palominootje. Meneer zei precies; pony heeft Z gelopen, veel te veel aan 't koppie gezeten dus bij het begin loopt hij als een hert, maar als je gewoon relaxed blijft zitten, is dat na 10 minuten over. Gelijk had ie. Hij wil wel dat je ze zelf opzadelt, hij wil zien hoe je er mee omgaat. Dat mag ik wel. Maar verder, ik vond het erg leuk :j

Tsja en die stallen. Ze zijn idd wat donker. Maar ik denk niet dat ze het daar hondberoerd hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:17

Mikkk schreef:
Ik vond die boer eigenlijk wel leuk :))

Heb daar vorig jaar 4 peerden gehuurd om met 2 onervaren ruiters een tochtje te maken. Geweldig! Super brave peerden, werd ik wel echt blij van. We kregen echt toepasselijke paarden. Vriendin wilde wat druk paard, ik wilde een betrouwbare grote pony. Druk mag, maar geen gemenigheid, vriend moest een grote brave en collega een kleine brave. Nou, beter kon niet. We zijn met z'n vieren op pad gegaan, ik voorop met kaart erbij. Beesten geven nergens wat om. Pony waar ik op reed was een palominootje. Meneer zei precies; pony heeft Z gelopen, veel te veel aan 't koppie gezeten dus bij het begin loopt hij als een hert, maar als je gewoon relaxed blijft zitten, is dat na 10 minuten over. Gelijk had ie. Hij wil wel dat je ze zelf opzadelt, hij wil zien hoe je er mee omgaat. Dat mag ik wel. Maar verder, ik vond het erg leuk :j

Tsja en die stallen. Ze zijn idd wat donker. Maar ik denk niet dat ze het daar hondberoerd hebben...

Was dat niet Justin o.i.d.? Die palomino?
Ik had iig op Stourie gereden :D

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:19

Jaaaa Justin ja haha.