Voor de laatste week van oktober ben ik aan het kijken voor een leuke ruitervakantie. Het klimaat moet wel aangenaam zijn en de vakantie alles inclusief en voor een leuke prijs natuurlijk! Ik dacht zelf aan Zuid-Spanje, maar andere opties zijn ook welkom!
Wij zijn al een paar keer met trailfinder weggeweest. Vooral bij Canjou hebben wij het heel leuk gehad!
Akhal_Teke
Geplaatst: 21-09-10 18:17
Ik ben zelf o.a. een weekje naar Portugal geweest voor een trektocht. Echt geweldig. Lusitano's om op te rijden, heerlijke temperatuur, mooie lokatie, siesta tussendoor. Hmmm ik krijg er weer zin in.
Marja
Geplaatst: 23-09-10 23:50
Vanaf oktober organiseer ik 5-daagse trektochten in de spaanse pyreneeen. Ik ga met kleine groepen op pad (vanaf 2 personen!), voor en na de tocht (en 1 overnachting tijdens de tocht) overnacht je bij ons in een gerenoveerde 17e eeuwse Abdij (www.casaabadia.com). Het klimaat is heerlijk om te rijden, zonnig maar niet te heet.
We hebben de keuze uit 30 zeer ervaren paarden, van superbraaf tot feller en heet. Dagelijks rijden we 6 a 7 uur, alles is uitgedacht en/of kan geregeld worden (zoals vlucht en huurauto).
Ik woon hier in Spanje op het moment en geef les en rij met de paarden die we voor de trektocht gebruiken. Kortom: flexibel, kleinschalig en daardoor bied ik de mogelijkheid tot een onvergetelijke trektocht hier in de bergen!
stuur ydnew op bokt eens een berichtje....zij doen trektochten in Portugal, ik ben in het voorjaar 2 maanden bij hun geweest en het is zeker aan te raden! Hele mooie natuur, leuke paarden en mensen. Meer info vind je ook op www.quintadatapadinha.com
reoudshoorn
Geplaatst: 27-09-10 13:11
Ik weet ook nog een super goede site,
Heel erg betrouwbaar, je kan je ook opgeven voor een boekje die je ieder jaar thuisgestuurd staat. Er staan alle betrouwbare bedrijven in die gespecializeerd zijn in trektochten of gewoon stationaire ritten, buitenrijden maar ook hogeschool dressuurles. (van alles dus!)
Echt geweeeeldig!! Ik ga zelf binnenkort met mijn zus naar Portugal om hogeschool dressuur + strandritten te gaan meemaken. Iemand die ik ken is naar Frankrijk geweest aan het strand, zij vond het ook echt goed geregeld en super leuk.
Tip: kijk eens op www.panorama-trails.com voor stationaire vakanties en trektochten in Catalonie, Noord Spanje. Ik ben hier nu 1x naar toe geweest en dit is super bevallen; ik ga in november weer!
Leuke en uitdagende tochten (varierend van Kusten&Kastelen, strandweekenden tot trektochten in de bergen), paarden in perfecte conditie, goede gidsen met licentie en heerlijk eten.
Daarnaast is ook www.rancho-la-paz.com een aanrader, die zit in Zuid-Spanje. Vooral de trektochten zijn een aanrader (heb zelf een gecombineerde week gedaan met sterritten en een 4-daagse trektocht).
Volgens mij zijn er mogelijkheden genoeg. Het grappige is dat hoewel ik nu al 2x in Spanje op ruitervakantie ben geweest, ik in Spanje/Portugal nog steeds niet uitgekeken ben. Maar ja, er zijn ook zoveel leuke adressen!
Veel succes met je keuze en geniet van de voorpret!
Bulli
Geplaatst: 16-10-10 20:09
Kom lekker naar Zweden en geniet van de natuur en kom misschien een Eland in levende lijve tegen. www.sundanceranch.eu
over http://www.timeout-reizen.nl/ruiterreizen.php hoor ik hele goeie dingen! Zelf nog niet mee kunnen maken, maar ben dit absoluut wel van plan! Als je je bij hun op de site aanmeld krijg je vanzelf de brochure met daarin verschillende vakanties opgestuurd.
Bedankt voor de leuke reacties. Er zitten echt hele leuke links tussen zoals een trektocht in de Pyreneeen, Zuid-Spanje, Zweden. Echter heb ik besloten om de ruitervakantie nog even uit te stellen...