Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37596
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:21

Roziee4 schreef:
Ik ga altijd in Arnhem, weet niet zeker of het mag. volgens mij wel.
Heel erg leuk daar!

Arnhem is best een grote stad.......

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34680
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:30

Dit topic is toch niet bedoeld om te vragen waar je kan zwemmen met je paard? Zie nu een aantal mensen die dat wel gedaan hebben en die als ze even goed het topic doorgelezen hadden al een antwoord op hun vraag gevonden hadden.

Bijvoorbeeld:
@ Susanne: zwemmen in de omgeving van Veenendaal kan bij http://www.hcdeschalm.nl ze hebben trouwens ook een mooie brede sloot waar je doorheen mag met je paard.

nienke_teun
Berichten: 117
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:41

in drente zijn veel plaatsen waar je gewoon het water in kan;)

iriscap

Berichten: 207
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Re: Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:56

Bij ons op stal ( bij Capelle aan den ijssel , Rotterdam ) gaan ze gewoon op hondenstrandjes met de paarden er in , dat mag gewoon van de gemeente , maar of het echt lekker is om daar te gaan zwemmen met je paard met allemaal hondenpoep weet ik niet echt

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 02:23

iriscap schreef:
Bij ons op stal ( bij Capelle aan den ijssel , Rotterdam ) gaan ze gewoon op hondenstrandjes met de paarden er in , dat mag gewoon van de gemeente , maar of het echt lekker is om daar te gaan zwemmen met je paard met allemaal hondenpoep weet ik niet echt


Dat is gewoon een sloot waar ze een paar jaar geleden zand hebben gestort om er een honden strandje (met de nadruk op strandje) van te maken. Lijkt me sowieso niet zo'n lekker idee om met je paard een vieze sloot in te gaan. Daarnaast ook niet echt in de buurt van Roosendaal en sowieso is de omgeving het ook niet waard om speciaal met een trailer naartoe te komen. Misschien zijn de Loonse en Drunense duinen een optie? Is een stuk dichter in de buurt, en genoeg water om wel lekker met je paard te kunnen zwemmen. Eventueel Surea bij Dorst of het Mastbos in Breda?

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:14

Aan de Peter Ebbenweg tussen St.Hubert en Wilbertoord (Zuid-Oost-Brabant) ligt ook een zwemplas. De foto's van de BR-brochure van dit jaar (2012) zijn daar gemaakt :D

marieENfamke
Berichten: 25
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:57

Cryssie schreef:
Wie weet er trouwens wat in de buurt van Baarn/Lage Vuursche??


vlakbij groeneveld is een groot meertje, er staat nergens dat je er niet met je paard in mag? maar weet niet hoe diep het is, mijn paardje wou der niet in :s
verder is er in laren 1tje maar sinds 2 jaar mag je daar al niet meer in.. ook echt een mini ding maar opzich wel lollig :P er word niet gecontroleerd, maar ik ga dr maar niet nog een xtje heen voor de zekerheid :P
en dan hebben we nog 1 meertje en 1 strand in huizen, die zijn allebij lekker groot, en mooi & schoon! misschien ver rijden? weet niet waar je staat?? ik sta met mijn paardje in eemnes dus t is voor mij ook al best ver rijden..

misschien een x leuk om met de trailer naar t huizer strandje te gaan :)

ik ben zelf ook nog op zoek naar meertjes/strandjes in eemnes/laren/baarn/h'sum, maar wel op redelijke afstand :)

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 00:07

Ik sta in Baarn tegen de kant van Lage Vuursche aan. Waar bij Groeneveld is het? Huizen is te ver helaas en heb geen vervoer, anders was ik naar het strand gegaan hahaha

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 06:52

surea is erg leuk idd! zitten er aan te denken dit weekeind te rijdn! omg. roosendaal de buise heide heeft een aantal vennen waarvan er in 2 regelmaatig met het paard gezwonnen kan worden!

manex

Berichten: 1105
Geregistreerd: 09-09-03

Re: Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:06

@eefje, kun je misschien met een kaartje aangeven in welke vennen je daar kunt zwemmen?

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:15

Moderatoropmerking:
Ik heb verschillende berichten verwijderd. Het topic is niet bedoeld om te vragen waar je kunt zwemmen, maar alleen om aan te geven waar dat kan.

xJess

Berichten: 2482
Geregistreerd: 17-08-08

Re: Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:48

In Renswoude (ZH) is heel leuk, hebben ze ook een crossterrein. :)

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:48

wij zijn vandaag na surea geweest heerlijk! dorst NB

Mews

Berichten: 5501
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 01:55

Ik ging ten zuiden van Dordrecht altijd zwemmen bij de Elzen toen ik daar nog in de buurt stond met paard. Op de Oude Veenweg is een parkeerplaats bij een restaurantje, als je dan langs het restaurantje gaat en gelijk na het restaurant rechtsaf, die weg volgen, en dan de eerste echte weg naar rechts, je loopt dan tegen een brug aan. Aan de linkerkant van die brug kan je goed zwemmen. Het water is trouwens wel redelijk vies qua plantjes en zand, maar het is wel zandgrond die geleidelijk zonder verrassingen naar beneden loopt. Ik vond het altijd heerlijk zwemmen met mijn paardje van ong 1.43, ik zwom dan naast hem met leadrope zodat hij min of meer 'vrij' kon zwemmen en ik zwom dan achter hem aan, nam m'n zwempak mee.

Er zwemmen ook weleens honden, dat wel, maar ik had nooit problemen daar mee, als er net een boel honden waren dan wachtte ik even tot ze weg waren en als ik net in het water was dan maakte het me niet zoveel uit. Paard hield wel van zwemmen dus was toch al zo ver het water in dat hij geen last had van Bij 't restaurantje is ook een 'officieel' zwemstrandje, dus het water is wel geschikt om in te zwemmen ondanks dat het wat vies is (wat ik eigenlijk logisch vindt als het water bij een natuurgebied is...), het is een soort brede sloot die daar langs de paden loopt.

Overigens denk ik dat overal waar je met je paard mag zwemmen je ook wel met hond mag komen dus ik denk dat je dat niet voorkomt. Van mij hoeft het water niet persé schoon te zijn m.b.t. plantjes, vissen of modder, zolang de bodem maar geleidelijk afloopt en niet zuigt en er geen rommel op de bodem ligt ofzo. Ik mis dit plekje in Dordrecht best wel, heerlijk zwemmen was het, nu in Epe heb ik niet weer zo'n mooie plek gevonden, alle plassen die ik ken zitten niet aan de ruiterpaden... (daarentegen wel weer mooiere ruiterroutes)

Eithne

Berichten: 45
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 01:50

Op het eiland Tholen, in Zeeland is het op veel plaatsen toegestaan. Erg mooie locatie!

vurt90

Berichten: 59
Geregistreerd: 03-06-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:04

Volgens mij kan het ook in Buinen. Ik heb daar een meer ontdekt waar ook veel honden in zwemmen. En het is niet te diep.

marjan1991

Berichten: 36
Geregistreerd: 22-07-12
Woonplaats: den Bosch & omgeving Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:12

zijn de meeste meertjes niet toegestaan?

diesel_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 16:25

Pempy schreef:
Groene Weelde in Hoofddorp.


ik heb hierover gebeld en krijg toch echt te horen dat het verboden is, overal in gebied spaarnwoude en daar hoort ook de groene weelde bij is het niet toegestaan met je paard te water te gaan

Qwero

Berichten: 29
Geregistreerd: 11-08-12
Woonplaats: Amsterdam / 't Gooi

Re: Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:50

Ik ben vorig jaar met het paard bij een klein strandje in muiden gaan zwemmen. Weet niet of het geheel legaal was maar strandje was zo klein dat er niemand last van je had, en erg mooie omgeving :D

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:31

Het Canadameer in het Drents Friese Wold vanaf 1 oktober weer mogelijk.

Bonnieknol

Berichten: 207
Geregistreerd: 26-09-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:39

ikke schreef:
Roziee4 schreef:
Ik ga altijd in Arnhem, weet niet zeker of het mag. volgens mij wel.
Heel erg leuk daar!

Arnhem is best een grote stad.......


wederom, waar in Arnhem?

Kabayo

Berichten: 14049
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:10

Op de heide , heerenveen , friesland.
20 meter diep.
je mag er altijd in , maar als je via het strand erin wil , mag je er alleen in het najaar in.
dus van 1 mei tot 1 oktober mag het niet.

In het midden is het 20 meter diep. Daarvoor is het nog ondiep.
voor foto´s , typ in google in (afbeeldingen) , Het heidemeer heerenveen.

groetjes

NinoForEver

Berichten: 42
Geregistreerd: 24-06-12
Woonplaats: Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 10:27

In Hilversum is ook een (hele) kleine hondenvijver waar je in mag en kan met je paard (hele jaar door). Een paard komt er ongeveer tot zijn buik maar een Shetlander moet zwemmen voor degene die het wil weten.

Suzie1988

Berichten: 82
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Noord brabant

Re: Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:14

Bij middelbeers (NB) heb je het gebied genaamd wit holland ven.
Hier kun je lekker rond spetteren. zelf gaan we niet ver het water in. Meestal met d-pony tot de buik ongeveer. Wij blijven dan vrij dicht bij de kant. dus misschien dat je in het midden kan zwemmen maar nog nooit uitgeprobeerd.

xjoyhoi
Berichten: 58
Geregistreerd: 21-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:19

Er is vlakbij het IJsselmeer (Makkum, Friesland) vlakbij een groot botenbedrijf de Vries een soort meertje waar je wel het water in kan. Nadeel is wel dat er soms honden komen.