Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marigold schreef:en als je alleen gaat moet je een oplossing verzinnen hoe je aan boodschappen komt want je kan dan eigenlijk niet bij je paard vandaan behalve als je hem ergens onderweg eventjes kan stallen ofzo zoiets zou je ook van tevoren kunnen regelen, paar contacten leggen op de route.

peaches schreef:Hehe..super! Ik ga zo even kijken op de site.
Dat van dat unstertje is een goeie tip voor onervaren mensen zoals ik! Daar was ik dan weer niet opgekomen of had ik niet geweten dat dat zo belangrijk was!
Ik ben zelf nu aan het zoeke..word ook steeds enthousiaster..en kwam op grenzeloos rijden uit. Ik heb vaker die paaltjes in het bos zien staan maar kan nergens een site vinden. Ik heb wel gevonden dat er iemand een boek van schijt te hebben. Maar ook als ik daarop google kan ik niet vinden war ik dat kan halen.
Ik ga straks meteen een stuk fietsen waar ik naarote wil!
peaches schreef:even als zelfherinnering maar misschien ook handig voor andere..
mee te nemen:
- telefoonnummers DA, trailer vervoer,
- unster (voor wegen van bagage)
- (paarden)zakmes
- water of drinken
- extra halster
- ehbo setje
- telefoon
- ID papieren van eigenaar en paard (kopie)
- borstel en hoevenkrabber
- vliegenspray?
- regenjasje
- fotocamera
Dit zijn al vele handige dingen die ik als tip van andere heb gekregen! Waarschijnlijk ga ik dit nog aanvullen met andere handige dingen.
peaches schreef:ok handig! Jij klinkt als zeer ervaren! Ik heb zelf een heuptasje met 2 bidon vakjes. Meer wil ik idd niet meenemen. Camera en tel combineren is idd slim! En waar haal je een waterdichte hoes voor een kaart? En ik wil ook iets van adres en tel dinetjes achtig iets voor aan het zadel...mocht ik eraf vallen en iemand komt mijn paard tegen dat ze me kunnen bellen!
Ook nog goeie tips hiervoor?
.
. Neva schreef:Tip: Vroeger in het leger bij de cavallerie hield men ongeveer het volgende schema aan: per uur rijden 10 minuten grazen. Zo heb je veel korte stops onderweg. Wissel dit af met langere stops. Het is dus handig om met een hoofdstel te rijden waar je paard makkelijk mee kan grazen zodat je dat niet steeds af hoeft te doen (bitloos!) of met een halster onder het hoofdstel.
peaches schreef:Nou ik wil juist heel graag de andere kant op. Dus richting wilbertoord, mill, wanroij, sttunnis oploo en dan terug over elsendorp en dan venhorst ofzo. Een hele trek die ik eerst verkleint wil doen maar uiteindelijk word het dus de bovenstaande route. afhankelijk van de afstand dus hoevaak er overnacht word.
Om de hoeveel uur is het belangrijk om te stoppen om te eten of drinken. Ik dacht zelf na de 2 of 2,5 uur? En is het dan belangrijk dat ze kunnen eten en drinken...of zouden ze langer zonder het een of ander kunnen?

hetbommeke schreef:Zelf zou ik een kopie maken van het paspoort en dat meenemen. Scheelt ook weer in gewicht en mocht er toch vocht bij komen dan is het maar een kopie.
En misschien een hondenkoker met telefoonnummer van achtervang aan het hoofdstel en zadel vastmaken. Mocht er wat gebeuren dan weet men naar wie er gebeld moet worden.
Mocht je alles in stap doen, je hebt ook trekkersrugzakken met frame, hier kun je ook een boel in wegstoppen. Wij hebben er 1 met aan de zijkant 2 vakken waar water in kan. Ooit gekocht bij Perry Sport.
En verder vind ik het super dat je dat gaat doen, staat ook ergens op mijn lijstje. Vind zelf dat de gezinssituatie (2 kleine kids) het nog niet toelaat. Mijn tijd komt later.