[omg Leidschendam/ Zoetermeer] Killer traktor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

[omg Leidschendam/ Zoetermeer] Killer traktor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 20:48

Na gister voor het eerst met mijn paard een heerlijke buitenrit gemaakt te hebben in het Buitenpark in Leidschendam, kregen we een beetje een zure nasmaak door een traktor die met een noodvaart, over de Meer- en Geerweg te Stompwijk, reed.

Op deze dijk is het moeilijk elkaar te passeren op volle snelheid. Nu reden wij hier en kregen we geen kans om in de inham van de weg te rijden, zodat de traktor kon passeren. Vervolgens keert 5 minuten later de traktor weer om, zodat wij naar de volgende inham moesten draven om vervolgens wéér bijna omver gereden te worden.

Nu blijkt dat deze bestuurder vaker zorgt voor problemen op deze dijk. Nu ben ik bang dat dit een keer verkeerd gaat aflopen. Om dit te voorkomen doe ik een oproepje, aan degenen die ook van deze man met trekker hinder hebben ondervonden, aub een melding te maken bij de politie te Leidschendam.

liberty

Re: [omg Leidschendam/ Zoetermeer] Killer traktor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:16

Hebben jullie geen wijkagent oid die de man er op kan aanspreken?

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:18

Ja ik weet wie je bedoelt. Ik sta zelf op een stal aan de Meer en Geerweg en ben de persoon in kwestie volgens mij ook al eens tegen gekomen. Mijn pony kreeg zo wat een rolberoerte en toen heeft hij hem wel stil gezet zodat ik kon passeren.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 22:26

Probleem is, hij heeft ook een tweelingbroer en die is wel aardig ;). Dat weet ik niet, ik woon daar zelf niet in de omgeving en om die man te gaan zoeken?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:30

Zijn dat niet de gebroeders XXX? Welke leeftijd hebben ze?
Laatst bijgewerkt door Revanches op 20-05-10 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd wegens privacy!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:31

Wij hebben bv een wijkagent in deze buurt. Die gaat dan zulke dingen regelen. Gewoon de traktor beschrijven en evt kenteken doorgeven.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 22:35

Volgens mij wel ja, nou redelijk oud? hij ging best snel voorbij. Traktor heeft geen kenteken toch?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:35

Jaar of 60?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 22:36

Ja ik denk zoiets 50/60.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 22:37

In deze wijk hebben we ook een wijkagent, maar ik weet niet hoe dat daar geregeld is. Volgens mij is 1 van die mannen niet helemaal 100%. Lijkt mij geen goed idee om dan zo'n voertuig te besturen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:42

Ze zijn prima in orde hoor ;) Vind het altijd zoiets als mensen zo'n uitspraak doen. Maar het zijn echte boeren. Ze vinden dat je je paard gewoon onder controle moet hebben (hebben ze overigens ook gelijk in).

Ja ik snap dat wij willen dat ze voorzichtiger zijn maar zo zijn ze nou eenmaal.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 22:45

Aha, dus als hij iemand dood rijd omdat bv een wielrenner opzij valt of een paard schrikt, dan is dat omdat ze zo zijn? Hij is een deelnemer aan het verkeer en houdt zich maar aan de regels of hij nou boer is of verpleger.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:47

Hij houdt zich ook aan de regels := Je mag daar 60...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 22:49

Niet op de meer-en geerweg daar staat een bord 30 dacht ik. 60 mag je op de stomwijkseweg en daar kun je makkelijk passeren.
En als je andere weggebruikers "hindert"/ voor hun sokken rijdt hou je je niet bepaalt aan de regels :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:53

Ja, maar wanneer hinder je iemand ;) Dat staat namelijk niet in de wet maar is heeeel persoonlijk.

Iemand hindert mij ook als ze 50 rijden op een 80 km weg maar het mag wel.

Het is niet dat ik ze verschrikkelijk goed ken hoor. Maar ansich doen ze niets fout.

Overigens, ligt het buitenpark niet in Zoetermeer?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 23:02

je mag daar 30, en zowieso mag je geen mensen dood rijden :') . Het Buitenpark ligt deels in Zoetermeer ja, maar ik heb het over de Meer-en Geer weg. Dit wordt een ja-nee verhaal. Als je graag aangereden wilt worden, kun je ook gewoon op HollandSpoor een buitenritje gaan maken?
Dit topic is als oproepje voor degenen die liever niet aangereden worden.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:10

LovingTweety schreef:
Hij houdt zich ook aan de regels := Je mag daar 60...

Pff, als je zo denkt moet je je sowieso nooit in een voertuig op de openbare weg bevinden _O-
Als ik kinderen naast de weg zie spelen met een bal, ga ik er ook maar met 50 voorbij, omdat je er 50 mag? :roll:

Groot gelijk dat de TS hier een bericht plaatst en hier wat aan wilt laten doen, je hoort gewoon rekening te houden met je medeweggebruikers. Voor hetzelfde geld vliegt er opeens een eend op uit de sloot en springt je paard middenop de weg, fijn als er dan een tractor met de redenering zoals hierboven beschreven staat aankomt }:0

@ TS: ik zie er dat er een naam is genoemd, mss gewoon eens langsgaan of idd de broer van de man gaan praten? (kijken op telefoongids.nl :P)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 23:17

Denk dat ik dat ook ga doen. Wil zeker geen namen noemen, want ieder zijn privacy en ik ga geen eigen rechter spelen. Wil alleen ruiters/ fietsers etc erop wijzen dat ze niet verrast worden mocht dit gebeuren. Voor de veiligheid.
Krijg ik er nog eens mee te maken is praten een goede optie.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:55

Suzieq, ik hou zelf prima rekening met anderen. Ik ben alleen iemand die niet alleen uit mijn eigen oogpunt kijkt maar ook uit die van andere weggebruikers. Hoe vervelend het ook is, hij doet niets verkeerd. Hij houdt alleen geen rekening met anderen.

Overigens zeg ik niet dat het deze broers zijn. Maar ik weet dat zij in dit gedeelte van Leidschendam veel rondrijden en misschien ook wel bij TS in de omgeving.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:05

LovingTweety schreef:
Suzieq, ik hou zelf prima rekening met anderen. Ik ben alleen iemand die niet alleen uit mijn eigen oogpunt kijkt maar ook uit die van andere weggebruikers. Hoe vervelend het ook is, hij doet niets verkeerd. Hij houdt alleen geen rekening met anderen.

Overigens zeg ik niet dat het deze broers zijn. Maar ik weet dat zij in dit gedeelte van Leidschendam veel rondrijden en misschien ook wel bij TS in de omgeving.

Nu vind ik dat als je geen rekening houd met je medeweggebruikers.
Je dus wel verkeerd bezig bent. :o
Daarbij heb ik meegemaakt dat deze man niet alleen niet stopte maar ook gewoon door bleef rijden.
Terwijl mijn paard omhoog kwam en dat was niet omdat ie bang is voor een traktor maar meer omdat ie hem steeds bijna raakte.

Ik vind het krom om te zeggen dat als je ergens 60 mag je dat ook kan doen als er een paard loopt.
Hij doet niks verkeerd is dan erg raar om te zeggen toch? ;)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:06

@ LT: volgens mij is het een algemene regel in het verkeer dat je rekening houdt met een ander. DAt is hier niet gebeurd. De dijk is smal, en wordt steeds smaller omdat het op een gegeven moment gewoon fietspad is. Dit betekent dat als je een tegenligger ziet dat de één of de ander bij een inham moet staan wachten. Ondanks dat paarden en fietsers smaller zijn en er wellicht langs kunnen, neemt niet weg dat hier nog steeds dezelfde regel (verkeersexamen, fiets inhalen aan de andere kant van de weghelft). Dus hij overtreed de verkeersregels. Daarbij kan hij makkelijk inschatten net als elke boer die iets met dieren te maken heeft, een dier onvoorspelbaar is en daar rekening mee te houden. Dus het feit dat hij een boer is, vind ik nog kwalijker dan dat het één of andere poolse uurloner is.

Sorry moest even mijn zegje doen. :o

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:12

LovingTweety schreef:
Hoe vervelend het ook is, hij doet niets verkeerd. Hij houdt alleen geen rekening met anderen.

Hij doet niks verkeerd :') _O- hij houdt alleen geen rekening met anderen :7 Erg kortzichtig deze opmerking :j

Beetje leven en laten leven hoor :j De dijk is niet van hem, en ook niet van ons. Als iedereen wat rekening met elkaar houdt wordt het vast een leuke zomer :j

zo ga ik niet tijdens het oogsten naar buiten, dan hebben ze het druk en minder geduld om te wachten,

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:20

Ik heb mee gemaakt dat we stonden te wachten tot hij voorbij was.Stopt hij en begint meteen te schelden op die kl.te paarden die overal sc.ijten,terwijl hij uit het land kwam en het hele fietspad onder de gladde bagger lag. :?

Maar hij komt echt heel gevaarlijk dicht achter de paarden,dan wordt zelfs het makste paard bang.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:22

Ik ken de dijk ook... soms is het levensgevaarlijk zéker met zo'n mafkees op de weg... Wat nou, hij doet niks fout!! Als je zoiets in je hoofd haalt ben je gewoon niet goed!! :( Mensen horen uberhaupt rekening te houden met dieren in het verkeer... Daar zijn ooit ook spots over geweest!!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:25

algemene gedragsregels in het verkeer zijn oa dat je geen gevaar mag veroorzaken ;)