zadeltas bevestigen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DJB

zadeltas bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 20:07

Hoi,

Ik ga van de zomer een week op trektocht en heb dus zadeltassen gekocht, maar nu vraag ik me af hoe ik deze ga bevestigen. Kon via de zoekfunctie niet precies vinden wat ik zoek.
Dit is ongeveer de tas die ik heb: (foto via google, was de enige in goed formaat voor bokt)

Afbeelding

Er zit dus maar 1 'haakje' aan elke kant (links boven). Misschien dat ik dat nog wel aan een ringetje aan het zadel kan vast maken (is een huurpaard, dus weet niet of er uberhaupt ringetjes aan het zadel zitten), maar ik denk dat het erg gaat klapperen als je gaat draven. op deze foto zie je aan de onderkant nog een soort 'touw' voor om de singelstoten maar dat zit aan mijn tas dus niet.
Iemand enig idee hoe dit werkt?

DJB

Re: zadeltas bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 21:58

niemand die het weet?

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:59

Ik heb ook nieuwe zadeltassen en weet niet hoe ik ze moet bevestigen, dus lees even mee. Heb geen oplossing dus, sorry :P

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:04

Citaat:
Hier de foto's.

LET OP!! Het is beter de zadeltas te bevestigen vóórdat je het zadel op je paard legt. :P

Stap 1 :P Schuif de zadeltas op de manier zoals op de foto onder je zadel, tussen je zadel en dekje. Alle riempjes gewoon los laten hangen.
Afbeelding
Van bovenaf
Afbeelding

Stap 2: Pak het riempje dat het dichtst bij je flap, of zweetblad of hoe dat ook heet :P en til de flap omhoog.
Afbeelding

Stap 3: Schuif het riempje onder je singelstoot(-stoten) door, en maar ham vast aan de daarvoor bedoelde bevestiging :P Doe dit ook aan de nadere kant
Afbeelding (Mijn riempje is te lang , moet ik ff korter maken zodat ie glad ligt)

Stap 4: doe je spullen erin, zadel je paard op en veel plezier!! :D
Totaalplaatje:
Afbeelding

Ik hoop dat mijn 'geweldige' stappenplan duidelijk is. Veel plezier met je zadeltas!!

Dit is een uitleg die ik een tijdje geleden voor een andere bokker maakte, veel plezier!

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:28

Handig^^

Anyway hier nog wat tips:
- zorg dat de tassen goed in evenwicht liggen, niet net iets meer naar de ene kant etc.
-Weeg je bagage, zodat je aan beide kanten precies even veel hebt. (hoeft natuurlijk niet als je er chipszakjes in doet of iets dergelijks, maar je snapt denk ik wel)
- Zorg dat je dekje groot genoeg is, en dat de tas niet op de rug schuurt
- Zorg dat je dekje van een beetje redelijk materiaal is, vooral niet te dun om drukkingen te voorkomen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:33

Ik hoop trouwens dat je niet een tas met zulke sluitingen hebt, anders ga je denk ik héél veel spijt krijgen als je daar een week mee moet trekken. Dat zijn echt ondingen :=

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 07:23

Dat is niet waar hoor Alwiene, ik heb dat ding al twee jaar!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:52

Alleen leg je die metalen ringetjes nou tussen het zadel en het dekje? (Bij mij zitten er daar metalen ringetjes.) Lijkt me niet zo prettig? Of sloop je ze eruit?

Ik leg het namelijk op mijn westernzadel, het uit stekende gedeelte aan de achterkant. Maar zelf doe ik het nog extra vastmaken met stro touw, dan beweegt het zeker weten niet.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:55

Ja die zitten er half tussen, maar daar heeft mijn pony geen last van. Ik zou ze niet eraf halen, tis namelijk heel handig om er een opgerolde jas aanvast te maken :j

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 15:56

Bedankt voor de uitleg! Ik ga er even mee op onderzoek uit.
De verkoopster wist niet of deze tassen voor voor of achter het zadel waren maar volgens haar kon het ook voor het zadel. Klopt dat? (ik twijfel een beetje aan haar deskundigheid haha)

@ Alwiene, ik heb die sluitingen als op de foto van m'n beginpost. Bedoel je die met ondingen?:P

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:49

nee, niet voor het zadel want dan drukt deze op de schoft.

Ik raad je af deze tassen te gebruiken, zoek liever tassen van stowaway