R0oszs schreef:Ik denk dat als je die paarden dan voluit laat rennen dat dat zoiezo niet echt veilig is met als je andere ruiters tegen komt en ik denk dat je paard er alleen maar heter van wordt. Tenminste dat hoef ik echt niet bij de mijne te gaan proberen...
Een paard serieus de benen laten strekken doe je alleen op een stuk dat je goed kunt overzien en waarvan je dus weet dat er geen ander verkeer is, anders is het inderdaad onveilig, zowel voor die anderen als voor jouzelf.
Ik laat mijn merrie ook alleen maar "los" als ik alleen ben of met maximaal 2 anderen die weten hoe het werkt en dan ook nog alleen als ze zich "aanspreekbaar" opstelt
hyppolyte schreef:@rooszs, in jouw geval zou ik dus niet zo lang blijven stappen, maar al vrij snel beginnen met draven. Eerst beetje instappen/draven en niet niet 30-40 minuten stappen, daar zou die van mij zelfs kriegel van worden. Gewoon meteen beginnen (wel eerst instappen, maar geen half uur hoor) en lekker up tempo rijden. Als ze doorhebben dat ze de benen mogen strekken, zijn ze vaak al veel minder drammerig.
Mee eens