Starsailorr schreef:Ik heb geen ervaring met het ponykamp van de treekhoeve, maar heb er afgelopen zomer een buitenrit gemaakt met groep vriendinnen. Dit was op de paarden, maar ik heb ook bij de pony's gekeken.. Deze stonden er naar mijn idee erg belabberd bij. Achteraf in een donkere stal, in erg kleine stands. Ook waren er flink wat pony's bij die erg agressief waren, alleen al bij het langs de stands lopen. Deze stonden aan een ijzeren ketting.. Dit is in mijn ogen niet de manier hoe het zou moeten.
Op de buitenrit kregen wij "erg brave paarden mee", waarvan achteraf bleek dat 2 van de 10 nog nooit op buitenrit waren geweest. Er was een paard bij wat duidelijk kreupel was. Wij zeiden dit tegen de begeleiding en vroegen om terug te keren, maar dit weigerde de begeleider. Hij wilde graag dat het kreupele paard toch mee zou gaan op de buitenrit. De ruiter heeft dit natuurlijk geweigerd en is terug naar stal gelopen.
Al met al vind ik dit dus een erg onprofessionele manege, en raad het je zeker af.
Inderdaad. de ponys staan in een donkere hoek, in stands met een touw aan de muur. Het is er niet echt schoon ook, allemaal erg stoffig enzo.
Ik heb er trouwens gestaan met mijn eigen paard. de manege zelf is best mooi, maar er is ook geen weide, erg weinig pony's... Is het reelear niet iets voor je?