Paardrijvakantie in Nederland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chernique

Paardrijvakantie in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 22:13

Sorry, er zijn hier al veel topics over, en ik heb ook echt al verschillende sites bezocht.

Het gaat er dus om, dat mijn vriendin en ik in de zomervakantie op paardenvakantie willen.
Een paardenvakantie van bijvoorbeeld za-za of een midweek.

We zijn dan allebei 16, dus het moet niet zo'n standaard ponykamp zijn met onervaren ruiters van 10 jaar, sorry maar we willen gewoon echt lekker buiten rijden/springen etc.
Verder wil ik misschien ook een eigen paard mee nemen, dit is geen vereiste.

Het moet wel in NL blijven, dit is echter wél een vereiste omdat we niet verder mogen.
Verder zou het ook wel fijn zijn, als het een all inclusieve vakantie is, zodat we daar geen zorgen hoeven te maken over slaapplaats/eten etc.

Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen :)

mvanmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:27

Vakantiewoningen Bergherbos is een echter aanrader. Zij richten zich volledig op vakantiegangers met paard. Een kleinschalig vakantiecomplex met stallen en ruime weidegang. Het is direct gelegen aan de Montferlandse bossen met 45 km ruiterroutes die tot in Duitsland gaan. Het is een gevarieerd bos met aardige hoogteverschillen. Een ruitervergunning wordt verstrekt door de verhuurder. Ritten zijn ook mogelijk onder begeleiding.Zie ook http://www.bergherbos.nl
of http://www.youtube.com/watch?v=1w0l_XSpOsU

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:04

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:10

mvanmeer schreef:
Vakantiewoningen Bergherbos is een echter aanrader. Zij richten zich volledig op vakantiegangers met paard. Een kleinschalig vakantiecomplex met stallen en ruime weidegang. Het is direct gelegen aan de Montferlandse bossen met 45 km ruiterroutes die tot in Duitsland gaan. Het is een gevarieerd bos met aardige hoogteverschillen. Een ruitervergunning wordt verstrekt door de verhuurder. Ritten zijn ook mogelijk onder begeleiding.Zie ook http://www.bergherbos.nl
of http://www.youtube.com/watch?v=1w0l_XSpOsU

Wij zitten ook aan het Montferlandse bos. Ideale omgeving en veel mogelijk qua route's. Onze overburen verhuren huisjes en land.

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:22

Kijk eens op onze site voor een trektocht of zwerftocht.

Chernique

Re: Paardrijvakantie in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 23:26

Oké bedankt, ik ga even de sites bekijken :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 23:44

weet iemand iets over ruiterkamp Erve meenderinkboer?
Zit je daar wel een beetje tussen leeftijdsgenoten?
Want we zijn natuurlijk al 16, en willen niet zo graag bij 9-jarige :o

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:46

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:43

Sgw kamp te leusden
SGW staat voor : Samen Gestelde Wedstrijd een meer wedstrijdgericht ponykamp dus! Hoe rijd je het best een dressuurproef en waar moet je op letten? Parcours gericht springles, meer technisch. De crossbaan • hoe maak je een afsprong? hoe rijd je een waterbak in? • Gezellige bosritten • Avondrit • Kampvuur • Disco

www.de-treekhoeve.nl

Misty_MMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:53

Erve Meenderinkboer is ook leuk als je 16 bent. De keren dat ik er ben geweest waren de meeste tussen de 13 en 17. Kan best als je 16 bent lijkt me.

Het is verder een geweldig kamp en ze hebben er leuke pony's en paarden. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat als je je eigen paard meeneemt, hij/zij heel weinig buiten zal staan. Ook word er 2x op een dag fanatiek gereden
(lees: stevige buitenrit/dressuurles/springles), wat voor sommige eigen paarden te zwaar was.

oudeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:28

Leuke privé stal in Ouddorp aan Zee, verhuurd in de zomermaanden paardenboxen met weidegang. Prima uitrij mogelijkheid ook voor menners, 1,5 km van het Noordzeestrand verwijderd. In de directe nabijheid diverse kampeer en bungalow parken (Centerparcs Portzélande)
Voor meer info. www.paardentoerisme.nl

Elke_horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:07

manege van loon is heel leuk, manege de barlo schijnt heel leu8k te zijn. en manege het fjordenpaard!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:30

oudeland schreef:
Leuke privé stal in Ouddorp aan Zee, verhuurd in de zomermaanden paardenboxen met weidegang. Prima uitrij mogelijkheid ook voor menners, 1,5 km van het Noordzeestrand verwijderd. In de directe nabijheid diverse kampeer en bungalow parken (Centerparcs Portzélande)
Voor meer info. http://www.paardentoerisme.nl

Da's aardig, maar dan moet je er wel voor zorgen dat de link met meer informatie het ook doet. http://www.paardentoerisme.nl/?menu=52& ... &klant=432
Check dat even.

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:29

Ik ga altijd bij Manege Hoeve Galderzicht in breda (dar rijd ik ook) en je kan er met je eigen paard komen of zonder.. het is er supergezellig ze rijden ijna elke dag bosritten springlessen en dressuurlessen..! geweldig gewoon (A)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 21:03

Bedankt allemaal :)
Ik ga even de linkjes bekijken!

Judithgiirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:22

KNHS-trainingsweek in Ermelo!
Echt super!