Paardrijden op Vlieland, welke stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flor

Paardrijden op Vlieland, welke stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 22:02

Goed, ik wil paardrijden op Vlieland! Maar dan nu, welke stal? Manege de Seeruyter of Stal Edda. Iemand ervaring?

senta

Re: Paardrijden op Vlieland, welke stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:38

Stal Edda! Het is echt geweldig leuk om met een groep ijslanders op stap te gaan door de duinen en over het strand. Leuke paardjes en leuke mensen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:43

De Seeruyter ben ik vaak geweest, leuke stal! :D

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:45

Edda is echt heel nieuwe ervaring (voor mij althans) maar in rengalop over het strand, dat gaat echt alleen bij de Seeruyter gebeuren. Daar ben ik afgelopne zomer ook weer geweest, Heerlijk! En leuke begeleiders!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:20

Ik heb afgelopen zomer gewerkt op Stal Edda, dat is gewoon een super leuke stal! Het is minder commercieel dan de Seeruyter vind ik, de sfeer is ontspannen en gezellig. Stal Edda heeft ijslanders voor de ritten, wat voor velen een nieuwe ervaring is (de 2 extra gangen móet je eens gevoeld hebben!). Rengalop over het strand is bij Stal Edda wat beheerster dan bij de Seeruyter, daar weten de paarden precies waar ze hard mogen en geloof me, dan gáán ze ook hard en houd je ze niet tegen. De ijsco's bij Stal Edda zijn stuk voor stuk leuk en in de wintermaanden zijn ze eigenlijk nog leuker, lekker vrolijk en fit.
Leuk dat je gaat paardrijden op Vlie, wanneer ga je? Laat even weten hoe het was!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 11:24

Hangt er net van af wat je wilt, ik heb zelf alleen ervaring met de Seeruyter. Ik vind bovenstaande een beetje overdreven wat betreft de rengalop, als je goed kunt rijden kun je er echt wel voor zorgen dat het tempo zo beheerst is als je zelf wilt, en dat het paard weer terugkomt naar draf wanneer jij dat wilt. Het is geen probleem als je in een rustiger tempo wilt galopperen. Daar kun je trouwens ook het paard op uitkiezen. (en soms is lekker hard ook gewoon erg leuk!).

Seeruyter is een goede stal, alleen vind ik ze erg aan de prijs, ongeveer twee keer zo duur als aan de wal. Dat is ook de reden dat ik niet meer ga rijden op Vlieland, dan ga ik liever thuis een keertje extra met mijn eigen paard naar buiten en van het geld dat ik uitspaar ga ik dan een avondje uit eten ofzo. Maar goed, het is nu eenmaal niet goedkoop om een paard te onderhouden op een eiland, en daar zijn de prijzen dan ook naar.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 19:04

Dankjulliewel voor de reacties! We gaan in de kerstvakantie... Ik denk dat het de Seeruyter wordt... Ik ga met mijn vader en die wil niet op een IJslander, haha. Het klinkt wel als een leuke, nieuwe ervaring, Mrln90, want ik heb nog nooit op een IJslander gereden. Maar goed, ik ga morgen bellen, dus we gaan het zien!

countryrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:55

Ik heb zowel bij de Seeruyter als bij Stal Edda gereden. Beide toffe rit gehad, maar bij stal Edda ben ik in die vakantie nog 2x terug geweest. Dat ik die koos, kwam denk ik ook omdat op ijslanders toch wel specialer is (ik had daarvoor ook nog nooit op ijslanders gereden).
Het is wel al jaren geleden dat ik daar geweest ben, dus het nu op beide stallen is. Alvast veel plezier!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:07

Kan je echt stal Edda aanbevelen! Ben daar al 4 keer geweest, samen met man. Altijd leuke paarden. Ook voor je vader hoor. Als je ernaast staat, zijn ze misschien klein, maar niet als je erop zit!! Echt heerlijk, vooral de tolt. Persoonlijk vind ik de manier waarop met de dieren omgegaan wordt bij Edda beter dan bij Seeruyter. Keer dat ik daar was, zag ik ook vele paarden met drukkingen.

aknir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:07

goed mee beslissen kan ik hier niet ik weet dat stal eda erug goed is!
wij hebben aan hun ook een paardtje verkocht die zat niet lkkr in der vel en die is nu helemaal happy omdat ze in groepen weg kan!
ook wordt ze daar supper verzorgt volgendjaar ben ik van plan daar te gaan helpen. gewoon omdat het me leuk lijkt en om dat paard weer te zien. en ze lijken indd klein maar als je er op zit voelt het anders

Julia_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:01

Ik heb een paar keer op stal edda gereden, dat is echt een unieke ervaring, ik had nog nooit getolt en het is echt heel fijn!

Ashlynnx_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:17

Stal edda is geweldig, was de eerste keer strandrit en de eerste keer op een IJslander en het was een geweldige ervaring! Volgend jaar zeker weer!

Ashlynnx_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:18

Sorry, merk nu pas dat het een oud forum is. :oo

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:03

Ook al is het een oud topic, volgens de nieuwe richtlijnen moet ik het wel verplaatsen naar ED.
Dus BRT → ED

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:06

Ik hoor graag actuele ervaringen, ik vertrek donderdag met mijn vader samen en ik zou graag een ritje maken! :) Stal Edda staat genoteerd, ben dol op Ijsco's <3