Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zij schreef:ik heb laatst ook een topic geopend over honden op het ruiterpad... ik heb inmiddels de boswachter gesproken, en ik moet jullie teleurstellen:
een wandelaar mag op het ruiterpad lopen. zelfs met een hond, en die hond mag zelfs los lopen MITS DE HOND ONDER APPÈL STAAT. maar dat geldt OVERAL. dus ook in losloopgebieden...
edit: zie hier mijn topic, met op de 3e pagina een link waar je naar kunt mailen voor vragen en klachten... de boswachter die ik gesproken heb zei dat ze alleen wat konden doen als er meer klachten kwamen etc...
[TAO] mogen honden op een ruiterpad worden uitgelaten?
Citaat:...straks kom je er keihard aangegalopeerd en lopen er net om de hoek een stel mensen denk niet dat je zosnel in de ankers kan gaan hoor!
teminste ik met mijn pony niet die knalt gewoon door..
vind het beetje dom als ze weten dat er paarden aan kunnen komen dat ze daar dan gaan lopen
NIV schreef:Ik heb even haltgehouden en uitgelegd dat wandelen op een ruiterpad best gevaarlijk kan zijn. Vinden jullie dat je toch iets moet/mag zeggen van wandelaars op het ruiterpad?
Antheman schreef:Als je buiten rijdt, ben je ten alle tijden verantwoordelijk dat je je dier in de hand hebt.
Een wandelaar mag dan ook verwachten dat jij normaal en rustig kunt passeren. Twijfel je of dit mogelijk is, dan blijf je op je eigen terrein.
Nadir schreef:Antheman schreef:Als je buiten rijdt, ben je ten alle tijden verantwoordelijk dat je je dier in de hand hebt.
Een wandelaar mag dan ook verwachten dat jij normaal en rustig kunt passeren. Twijfel je of dit mogelijk is, dan blijf je op je eigen terrein.
Daar gaat het volgens mij niet om.
Als jij je paard een keer de benen laat strekken op een goed galop-pad, dan moet dat gewoon kunnen. Als er dan opeens een wandelaar opduikt dan krijg je gevaarlijke situatie. Dat heeft niks te maken met je paard wel of niet in de hand hebben...