Vakantiebaan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elinenikita

Vakantiebaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 13:20

Hoi allemaal.
Ik ben al weer mn zomervakantie aan het plannen, ja de zon, zee en strand verhalen zijn al weer in opkomst.
Nou heb ik de afgelopen jaren op een camping gewerkt, maar wil ik dit jaar mn werk toch graag combineren met paarden.
Bijvoorbeeld een ponykamp, camping met paarden etc.
Hopelijk kunnen jullie me helpen :D want ik ben al een tijdje op zoek, maar heb nog niet iets gevonden waar ze op zoek zijn naar mensen.
Informatie over mij:
- 18 jaar (dan 19)
- 12 jaar rijervaring
- ga naar de pabo; dus ervaring met kinderen.
Roep het maar!
Het liefst in de buurt van groningen/drenthe/friesland. Maar als je verderweg iets weet hoor ik het ook graag.
Alvast bedankt!
Groetjes Eline

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Vakantiebaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:25

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:05

Hoi, Dat is manege Laarbrug in Ommen zit dat en niet in Dalfsen, degene die de advertentie plaatst woont daar.

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 20:48

C_arola schreef:
Er werden begeleidsters gevraagd voor een manege in Dalfsen, misschien is dat wat voor je.
Advertentie; http://link.marktplaats.nl/220943138

Dankje! Ik heb al een reacties van ze, dus we zullen zien. :D

mantha81 schreef:
Hoi, Dat is manege Laarbrug in Ommen zit dat en niet in Dalfsen, degene die de advertentie plaatst woont daar.

Had ik ondertussen ook gezien, maar bedankt voor de extra informatie. ;)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:50

ik weet denk ik nog wel iets leuks...zelf ga ik daar misschien ook heen deze vakantie! Ik heb er zaterdag een gesprek
Hierbij hun website! http://www.kleinoever.nl/

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:36

Op ManegePraat staat een groot topic over begeleiding zijn bij een ponykamp, met een hele hoop genoemde maneges en ervaringen (begeleider op ponykamp?)

Verder kun je altijd als reisleider mee bij bijvoorbeeld Vinea. Naast ponykampen hebben ze ook heeel veel andere vakanties. Je moet minimaal 19 jaar zijn om te mogen begeleiden, en voor de buitenlandse vakanties minimaal 21. Echt een aanrader, ik ga zelf al drie jaar als staf mee :)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:17

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:09

ben wel benieuwd of je nog naar dat van mij hebt gekeken?...Morgen ga ik er heen voor een rondleiding, gesprek en een groepje les geven..Ik laat het hier wel weten hoe het was als je wilt

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:45

En Phylos hoe was het bij KLein Oever. Heb ook de site bekeken en was benieuwd hoe het daar is en wat de taken allemaal zijn!!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:00

ik moet er vanmiddag naar toe ;)
Taken weet ik wel, zal even de mail hier kopieren die ik terug heb gehad

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:02

Hoi Marije,

Bedankt voor je mail!
Wij zoeken inderdaad elke zomer leiding voor onze ponykampen.
We hebben dan eigenlijk 2 soorten leiding; Groepsleiding en Manegeleiding. De Manegeleiding is verantwoordelijk voor het verzorgen van de paarden, het lesgeven, het begeleiden van de buitenritten, het helpen met op- en afzadelen en het schoonhouden van het terrein en het stallencomplex.
De groepsleiding verzorgt alle activiteiten en is het aanspreekpunt voor de kinderen bij vragen, problemen of gewoon gezellige praatjes.
Voor de manegeleiding is ervaring in het lesgeven een vereiste, een diploma is (nog) niet nodig.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:02

ik heb niet heel veel ervaring in het lesgeven, maar dat gaan we vanmiddag dus even bekijken of dat lukt ;) en je leert het ook snel genoeg, zeker als je 5 a 6 uur les moet geven..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:56

nou ik ben geweest.
even kort samengevat
Het is ten eerste een heel mooi terrein, echt mega groot en ideaal voor een ponykamp
er komen per week 100 kinderen
de week duurt van zaterdag tussen 2 en 4 tot zaterdag tussen 9 en 11. De volgende groep komt 3 uur later dus al weer
ze organiseren 8 weken lang ponykampen, non-stop achter elkaar door. van 4 juli tot 28 augustus geloof ik.
er zijn 3 groepen leiding.
1) de instructeurs dus de hele dag lesgeven en/of buitenritten (ervaring is wel een vereiste)
2) Stalleiding, bestaat uit het uitmesten voeren binnen/buiten zetten van de paard, dus de algehele verzorging van de paarden en dan het helpen van de kinderen met op en afzadelen, borstelen en gewoon de kinderen die in en uit de stallen lopen.. Het zijn 50 pony's/paarden. Ook mag je als stalhulp wel mee op buitenrit als 2e leider.
3)groepsleiding. Dit is dus alles met de kinderen. Ze hebben de hele dag door activiteiten die door de leiding bedacht moeten worden. Ze moeten de hele dag bezig gehouden worden, dus je moet spellen bedenken enzovoort. je groep bestaat uit ongeveer 10 personen. Ze hebben dus niet echt een vast programma, dat wordt sóchtends een beetje bedacht door de leiding..ze rijden natuurlijkj paard 2 uur per dag (als ze dat willen) maar verder moet de groepsleiding ze dus de hele dag bezig houden en zorgen dat ze aan spellen mee kunnen doen. Wel is er elke avond gezamelijk een activiteit die van te voren vast staat.

er zijn 2 groepen kinderen. 6-11 en 12-15 de kleintjes liggen in de 'boerderij' op slaapzalen de andere buiten in huifkarren. natuurlijk moet daarbij ook leiding aanwezig zijn.

het is dus keihard werken bijna 24 uur per dag.
Ook verplichten ze je eigenlijk om 2 weken te komen. Omdat je dan (zo zeggen zei) de 1e week alles kunt leren en dat de 2e week dan meer vanzelf gaat
Je eigen paard meenemen kan, maar wordt eigenlijk wel af geraden omdat je daar kortgezegt gewoon te tijd niet voor hebt/krijgt...of je moet na 10 uur nog de energie hebben te gaan rijden

Je krijgt geen loon alleen 85 euro per week als een soort vergoeden (bv van reiskosten) en je krijgt natuurlijk gratis kost en inwoning. Je moet minimaal 18 jaar zijn

Met andere woorden keihard werken, 24 uur per dag (vrijwillig, je verdient er nauwelijks iets mee), maar ook heel gezellig als ik dat zo hoorde.

Zelf weet ik nog niet of ik het ga doen omdat ik ook met mijn eigen paard zit en om nou ergens anders 2 weken lang voor paarden te gaan zorgen en die van mezelf thuis te laten vind ik ook vreemd...voor een week vind ik dat wel goed en ik dacht ook dat dat de bedoeling was, maar vandaag kreeg ik dus anders te horen.

Als jullie meer willen weten dan zeg je het maar, misschien kan ik wel antwoord geven, maar ik kan hier niet alles inzetten wat ik heb gehoord en weet, want dat is zoveel, dit zijn denk ik de belangrijkste dingen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie daar nou van vinden dat je niet of nauwelijks betaald krijgt..zelf had ik daar niet heeel veel moeite mee, maar mijn ouders vinden het raar. Die kinderen betalen 400 euro x 100 en dat nog eens x 8 weken....tel uit de winst....

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:03

Ik mag toch wel hopen dat men van de instructie verlangd dat die gedipomeerd is, alleen al ivm met verzekeringen ed.

Ik vind het wel als een fabriek klinken hoor, 100 kinderen per week.
Ik begrijp je ouders wel... Wat als er met jezelf iets gebeurd, je staat blijkbaar niet op een loonlijst oid.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 01:32

Het is heel gebruikelijk om als ponykamp begeleider niets betaald te krijgen, behalve een onkostenvergoeding. Maar wat ik versta onder ponykamp begeleiden is zorgen voor de kinderen, en eventueel spelletjes doen met de pony's en meehelpen met de buitenrit.

Wat ik bij jou zie is een onderverdeling!
1. instructeurs: dat zou ik dus nooit 'vrijwillig' doen (behalve een sporadische les), hier moet je als gediplomeerd instructeur ook gewoon salaris voor vragen
2. stalhulp: ja, lekker stalhulp spelen voor niets, hier krijg je normaal toch nog het minimumloon voor, dus ik zou dit zeker niet vrijwillig doen
3. kinderen begeleiden: wat ik al zei, dit is eigenlijk normaal je functie, en hier krijg je in de business helaas nergens geld voor

Maar komen er echt 100 kinderen per week? Wat een massafabriek, dat is ook niet persoonlijk meer. (Ik ben gewend maximaal 20 kids te hebben, wel met meerdere staf, dat maakt het nog handelbaar) En ook jammer dat je dus wordt onderverdeeld in één functie. Het leuke van ponykamp begeleiden is dat je het juist allemaal mag doen :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:13

nou inderdaad ik kreeg dus ook een beetje het idee van een massafabriek...
En voor dat lesgeven moet je inderdaad wel ervaring hebben maar hoef je (nog) geen diploma te hebben
De groepen bestaan trouwens uit ongeveer 10 kinderen per les...dat vind ik ook wel erg veel...hoe wil je ze dan dingen leren...

pietermolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:34

10 kinderen is inderdaad nogal veel. Ik denk dat kleinere klasjes veel beter zijn!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:38

ik ben gisteren op Kleinoever geweest ivm het begeleiden van de kampen..
Zoals ik het begrepen heb staat het wel onder begeleiding van gediplomeerde instructeurs, maar staan er (vaak) 2 instructeurs per les waarvan jij als niet gediplomeerde dus de ander helpt zeg maar..

Ik ga er van de zomer heen, het lijkt me super leuk.. Het is maar voor een paar weekjes, dus dat je (bijna )niks betaald krijgt vind ik ook niet zo'n groot probleem, want dat ben ik wel gewend met het werken op campings in het buitenland.. Daar krijg je ook zowat niks.. en je mag wel gratis je eigen paardje meenemen. Dus dat vind ik ook wel een pluspunt (die van mij hoeft niet elke dag beweging ed, als je echt een sportpaard heb zou ik er nog een xtje overnadenken idd)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:58

d_ruiter schreef:
ik ben gisteren op Kleinoever geweest ivm het begeleiden van de kampen..
Zoals ik het begrepen heb staat het wel onder begeleiding van gediplomeerde instructeurs, maar staan er (vaak) 2 instructeurs per les waarvan jij als niet gediplomeerde dus de ander helpt zeg maar..

Ik ga er van de zomer heen, het lijkt me super leuk.. Het is maar voor een paar weekjes, dus dat je (bijna )niks betaald krijgt vind ik ook niet zo'n groot probleem, want dat ben ik wel gewend met het werken op campings in het buitenland.. Daar krijg je ook zowat niks.. en je mag wel gratis je eigen paardje meenemen. Dus dat vind ik ook wel een pluspunt (die van mij hoeft niet elke dag beweging ed, als je echt een sportpaard heb zou ik er nog een xtje overnadenken idd)

oke dus jij gaat er wel heen, vriendin van mij is er vandaag heen, dus ik ben benieuwd wat zij er van vond

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:03

jah inderdaad. denk dat je wel een harde werker moet zijn, dat je niet na een uurtje gaat zeuren dat je moe bent enzo.. maar k ben gelukkig wel wat gewend op de campings haha

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:20

oh, als r nog meer mensen gaan, k ga week 2, 3, 5 en 6.. :)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:28

Citaat:
ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie daar nou van vinden dat je niet of nauwelijks betaald krijgt..zelf had ik daar niet heeel veel moeite mee, maar mijn ouders vinden het raar. Die kinderen betalen 400 euro x 100 en dat nog eens x 8 weken....tel uit de winst....

Schandalig!!!Onverantwoorde slavernij!
Kinderen overlaten aan ongediplomeerde,uitgebuite vrijwilligers.....

In Frankrijk kan je hier voor in het gevang terecht komen!Hoe zit dat in Nederland? >;)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:31

ik lees in jou profiel dat jullie ook stagaires zoeken.. hoeveel is dat zakgeld dan??

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:35

Goeie vraag :P Voor iemand die er zin in heeft 100 euro pw
Maar ik vraag niemand om 24/24 verantwoordelijk te zijn voor andermans kinderen :Y) (en zelfs niet voor mijn dieren)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:37

das ook niet bepaald veel natuurlijk :P maar k snap je punt wel.. maar er zijn (op de meeste kampen dan) ook gediplomeerde begeleiding..