Ruitervakanties,welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ruitervakanties,welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:28

Ik zou graag (zonder mijn eigen paard mee te nemen)een weekje of 2 weekjes ergens een ruitervakantie houden.
Liefst dit voorjaar/zomer/najaar.
Ierland en Schotland trekken me erg,evenals Scandinavie, Spanje, Zuid-Frankrijk..
Ik ken eigenlijk alleen TimeOut paardenvakanties en heb daar geen enkele ervaring mee.

Lijkt me leuk hier wat ervaringen te lezen van bokkers die weleens een ruitervakantie hebben gedaan?Een trektocht lijkt mij het allergaafste,maar andere inbreng is ook zeer zeker welkom.
Ik sta overal voor open,ik wil alleen gaan en het allerbelangrijkste is dus het paardrijden. Maar als er verder nog mooie bezienswaardigheden te melden zijn die je hebt gezien tijdens je reis,kom maar op :D

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:51

Anoniem

Re: Ruitervakanties,welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:48

Ziet er wel gaaf uit,maar ik wil wel begeleiding..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:42

Lien2 schreef:
http://www.adventure-on-horseback.com/dutch.htm Je moet met minimaal 2 personen zijn en de trektochten zijn onbegeleid. Je neemt dus je bagage zelf mee in je zadeltassen en verzorgt onderweg zelf het paard.

Weet iemand hoe duur deze trektochten zijn?

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:13

x_spekkie_x schreef:
Lien2 schreef:
http://www.adventure-on-horseback.com/dutch.htm Je moet met minimaal 2 personen zijn en de trektochten zijn onbegeleid. Je neemt dus je bagage zelf mee in je zadeltassen en verzorgt onderweg zelf het paard.

Weet iemand hoe duur deze trektochten zijn?

Te vinden bij Drie Heuvels Ruitervakanties: http://www.drieheuvels.nl/ierland.htm#a2

IERLAND - CO. SLIGO GRANGE
Aankomst alleen op donderdag - vrijdag - zaterdag en zondag v.a. 23 april t/m 31 oktober 2009

RIDING BY THE SEA : Stationair programma : 7 overnachtingen met ontbijt - 6 paardrij dagen - kamers met douche en toilet.
TARIEF : hoogseizoen (11 juli t/m 22 aug.) Euro 980,- p.p. 1 pk. toeslag Euro 100,- p.p.
TARIEF : laagseizoen : Euro 930,- p.p. 1 pk. toeslag Euro 100,-
Bij aankomst voor 15.00 uur kunt u dezelfde dag nog paardrijden en u kunt ook op de dag van vertrek nog paardrijden, de woensdag is namelijk een rustdag voor de paarden.

THE 4 DAY YEATS TRAIL : Trektocht : 4 overnachtingen met ontbijt - 4 dagen paardrijden - incl. uitrusting, zadeltassen en transport naar de farm op de laatste dag..
TARIEF : Euro 650,- p.p. hoogseizoen (11 juli t/m 22 aug.)
Euro 595,- p.p. laagseizoen

DONEGAL TRAIL SOUTH : Trektocht : 7 overnachtingen met ontbijt - 6 dagen paardrijden - incl. uitrusting, zadeltassen en transport naar de farm.
TARIEF : Euro 895,- p.p. hoogseisoen (11 juli t/m 22 aug.)
Euro 825,- p.p. laagseizoen

DONEGAL TRAIL WEST : Trektocht : 7 overnachtingen met ontbijt - 6 dagen paardrijden - incl. uitrusting, zadeltassen en transport naar de farm.
TARIEF : Euro 895,- p.p. hoogseizoen (11 juli t/m 22 aug.)
Euro 825,- p.p. laagseizoen.

Voor de trektochten wordt geen 1 pk. toeslag berekent.

Transfer Sligo ( luchthaven/bus/trein station) v.v. 35,- p.p.
Transfer Knock Airport v.v. 95,- p.p.

Voor vluchten: www.vliegtickets.nl www.ryanair.com www.cheaptickets.nl www.aerlingus.com www.easyjet.com
Voor de trein: www.irishrail.ie
Voor de bus : www.buseireann.ie U kunt bij ons een lijst krijgen met alle mailadressen en telefoonnummers van de vervoerders, stations en luchthavens.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:56

Dankjewel 8-) Had zelf alleen bij Time-Out en Trailfinders gekeken en daar stond deze reis niet bij ;)

Alleen ontbijt inbegrepen dus. Lunch en diner zelf regelen. Dat wordt dan nog prijzig :o

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:28

Deze reis, welke Lien2 noemt, heb ik een paar jaar geleden wel via Trialfinders geboekt. Een aanrader :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:02

Je zou ook de FAQ : Maya @ [BRT] FAQ Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten. eens kunnen bekijken voor een overzicht van linkjes naar internationale ruitervakanties.

Voor de mensen die reageren : Het zou leuk zijn als jullie ook onderbouwen of uitleggen waarom jullie iets aanraden, dan heeft de TS er ook echt iets aan. Het lezen van uitgebreide verhalen en ervaringen van iemand die er echt is geweest is immers altijd erg leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:07

Dankjewel maya.
Ja ervaringen zijn zeer welkom.
En even voor de duidelijkheid,ik ga alleen,en wil dus wel een gids hebben(of gewoon een groepje).

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:30

http://www.adventure-on-horseback.com/dutch.htm in Ierland is - zoals ik al zei - een aanrader:
- vanwege de fijne paarden, voor groot, klein, beginner en (ver)gevorderd;
- 50m van het strand gelegen;
- super mooie, zeer afwisselende natuur;
- vriendelijke mensen;
- gevorderden mogen zowel met als zonder gids rijden, oftewel eigen keuze;
- je kunt kiezen voor standplaatsvakantie of trektocht;
- je eet iedere keer bij een ander leuk restaurantje;
- nette slaapkamers;

Afgelopen zomer ben ik op ruitervakantie in Andalusie, Rancho la paz, geweest:
- fijne paarden;
- 's ochtends en 's avonds rijden én een tweedaagse trektocht;
- al het eten is incl. ontbijt, lunch, diner;
- 's middags siesta;
- zwembad;
- zeer leuk gastenverblijf;
- 1x strandrit;
- altijd met gids op weg;

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:04

http://www.ridingportugal.com

Dat zijn vrienden van me. Ik heb daar in de buurt gewoond en reed wel ritten met ze mee.
De vakantie wordt gewoon naar wens ingedeeld. Donderdags hebben de paarden vrij, maar verder rijdt je minstens een keer per dag en meestal 1 dagrit met picknick over de bergkam. Spectaculair! Zwemmen met de paarden staat op het programma als het lekker warm is.
Wel moet je Engels spreken, natuurlijk, anders wordt het lastig.
Ze wonen aan de rivier waar je kunt zwemmen en kanoën. Ook kun je mountainbiken. Steve is een fantastische kok, kan alles aanpassen naar wens, en het is harstikke gezellig eten op het terras.