Waar kan ik een strandrit maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OmelissaO

Waar kan ik een strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 17:06

Ik weet neit zeker of ik hier op de geode plek zit....

Ik wil graag over 2-4 weken met mijn vriendin paarden huren (t'liefst friezen) om een strandrit te gaan maken.
Weet iemand waar ik dat het beste kan doen, ik kan er weinig over vinden op internet.

Groetjes Melissa

Onali

Re: Waar kan ik een strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:09

Aan de kust Huilen van het lachen

Sorry, probeer commercieel eens

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:49

IndianLady schreef:
Aan de kust Huilen van het lachen

Sorry, probeer commercieel eens

ROFL

Uhm nou via google kom je toch erg ver Lachen .

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:51

Volgens mij is Manege Lisiduna in burg haamstede wel een goed adres. Weet alleen niet of ze er Friezen hebben.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:20

Thirsa_ schreef:
Volgens mij is Manege Lisiduna in burg haamstede wel een goed adres. Weet alleen niet of ze er Friezen hebben.

El Sham in Monster geloof ik. Friezen?? Geen idee, ben er nog nooit geweest, heb het van horen zeggen.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:22

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:25

Ik denk niet dat er veel friezen zijn, waar je een strandrit mee kan maken. Ik weet wel een adres voor tinkers das in groede!
En zo zijn er nog tal van andere maneges of paardenverhuur die aan het strand zitten of in de buurt er van. Lisaduna ben ik ook een keer geweest daar kan je zelf ook overnachten in een huisje of kamer! das in burgh haamstede zeeland dus.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:05

In noordwijk zit er wel een privestal,
Hele leuke paarden, maar geen friezen Lachen

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:15

In Noordwijkerhout aan de Schulpweg zitten twee maneges die strandritten doen. Manege Bakker en Manege Smit, alleeeennnnn reken er maar niet op dat je zo paarden meekrijgt. Je kunt waarschijnlijk wel in een groep meerijden. Bakker doet in ieder geval ook dagtochten en maanlichtritten, maar ik weet niet of dat "open" staat voor buitenstaanders. Beide manages worden geleid door serieuse paardenmensen.

Verder kun je eens op de site van de FNRS (Federatie van Rijschoolhouders) kijken.

Suc6

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:51

Ameland! De blinkert. Hebben mooie friezen inzetbaar in de ritten varrierend van 1 uur tot 2 uur!

groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:28

EngeltjeS schreef:
Ameland! De blinkert. Hebben mooie friezen inzetbaar in de ritten varrierend van 1 uur tot 2 uur!

groetjes!

yep zeker op de waddeneilanden rijden ze veel met friezen. al weet ik niet of ze nog buiten rijden, ik kom er vaak buiten het seizoen, maar dan zijn de ijzers er al af.
wellicht heb je geluk.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 08:39

[PP] -> [BRT]

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 09:11

Op de waddeeilanden weet ik het, daar heb ik wel eens een strandrit gemaakt met friezen, maar ik blijf nu gewoon in het vaste land (om zo te zeggen)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:05

Manege Heemskerk. Heeft ook Friezen... Een strandrit is 3 uur geloof ik (tenminste om er te komen etc.)
Ik heb de link wel ergens eerder neergezet, en anders kun je ze googlen Knipoog

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:32

Op de Ponyhof in Aagtekerke (www.ponyhof.nl). Ze hebben daar 1 fries, maar ook nog heel veel andere leuke paarden en pony's.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:33

In Nordwijk, een privéstal met 5 leuke paarden (toen hadden ze er iig 5) Ja De moeite waard.

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:35

Manege Smit in Noordwijkerhout Lachen
daar had ik laatst een strandrit gemaakt.

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 19:26

Ik heb gekozen voor heemskerk, dankje!
we gaan over 3 weekjes rijden Haha! heb er erg veel zin in!

Faithfull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:42

Probeer Poelenburgh eens! Is geweldig daar!

Faithfull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:35

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:06

dena_mii schreef:
Op de Ponyhof in Aagtekerke (http://www.ponyhof.nl). Ze hebben daar 1 fries, maar ook nog heel veel andere leuke paarden en pony's.

die fries hebben ze inmiddels niet meer Knipoog die is vorige maand verkocht.

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:03

Tsja, het zal waarschijnlijk moeilijk gaan maar op Ameland is een stal met veel Friezen. Haha! (Ze hebben er ook andere paarden en pony's, maar toch vooral Friezen.) Daar worden buitenritten op het strand georganiseerd. Als je nog een keer een weekje weg wilt gaan is dat misschien iets. Tenzij je twee keer drie kwartier op de boot wilt zitten voor een buitenrit. Clown Succes met het vinden. Lachen

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:22

OmelissaO schreef:
Ik heb gekozen voor heemskerk, dankje!
we gaan over 3 weekjes rijden Haha! heb er erg veel zin in!

Heel leuk! Veel plezier! Laat je wel even weten hoe 't was????

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:25

Manege Heemskerk is echt heel zielig. De rit was geweldig maar de paarden staan heel slecht. Het was in de stallen super benauwd en volgens mij zo een dertig graden en ze hadden niet eens een water aansluiting dus niet genoeg drinken. Mijn paard stond in een stand met een heel laag dak. Een ander paard was kopschuw, geen wonder als hij in een stand staat en de hele dag naar de muur kijkt. Friezen, die heb je er wel ja maar eentje heeft een hele doorgezakte rug, op zich geen probleem (ze leggen uit dat ze iets aan haar rug heeft maar dat het geen pijn en kwaad doet) dus.

Zelf vond ik Poelenburgh heel leuk maar het is daar wel wat prijzig. Maar de rit is wel super.

PS Manege bakker is hetzelfde als heemskerk, wel betere stallen en gewoon water e.d. maar wel stands, en 1 pony kwam terug met mijn strandrit en moest (onder het zweet) opgezadelt blijven staan voor de les erna. En ze hadden echt geen levensvreugde of versnelling en we kregen zelfs een zweepje mee!? En we hebben 1 keer een handgalopje gedaan.

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:01

Van manege heemskerk geef ik je voolkome gelijk. Ik heb hier op Rosa (die fries met de doorgezakte rug maar ze is wel super snel!!) gereden en op die fjord die daar staat. Op Rosa was het super! Alleen ze hadden de weg niet heel erg goed uitgelegd maar toen we het eenmaal hadden gevonden was het heel leuk. Met die fjord gingen we weg. Ik voorop omdat ik de weg wist. Ik had dit gekregen voor men verjaardag met nog een aantal vriendinnen. We gingen weg en we kwamen in de duinen ging mijn paard opeens aan de kletter. Brak mijn beugelriem en ik viel met een hele harde smak van men paard af. Wij gebeld, we moesten maar even een nieuwe beugelriem komen halen. Nou wij weer gegaan. Ik kreeg toen een stang en trens hoofdstel nou ik vond het onzin maar goed. Toen brak een teugel plotseling van een paard van een vriendin. Nou wij weer terug. Nja echt heel slecht daar!

Maar over Manege Bakker ben ik het totaal niet mee eens. Ik sta daar en het is echt een super goede manege!!! Met de stands is de manege ook niet blij mee. En daardoor zijn ze nu een hele nieuwe stal aan het bouwen. Ze zijn heel voorzichtig met de paarden en ze hebben inderdaad geen drukke paarden maar dat komt omdat er op de manege voornamelijk buitenritten worden gemaakt en ook vooral met mensen van buiten. Die kan je natuurlijk niet op een druk paard zetten als je ze niet kent.