Zo ga je goed verlicht de weg op!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Zo ga je goed verlicht de weg op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 20:54

Ik heb een briljante ingeving gekregen. Ik weet niet of die te paard ook werkt. Maar ik vind 't toch al een zeer 'vernuftig' ideetje van mij Haha! maar misschien blijkt 't dalijk wel waardeloos te zijn ofzo.

Maar aangezien ik soms in het donker terug moet rijden van les heb ik nu iets bedacht waardoor dat je van die losse (fiets)lampjes aan je cap kunt maken!

Je neemt gewoon een postelastiek en die trek je over je cap heen aan de voorkant hang je een (wit)lampje en aan de achterkant een rood Haha! en dat komt er dan als volgt uit te zien:

zijkant:
Afbeelding

achterkant:
Afbeelding

voorkant:
http://s371.photobucket.com/albums/oo15 ... orkant.jpg
Laatst bijgewerkt door Judje op 28-10-08 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 1 Foto omgezet naar link. Max. 2 foto's buiten de fotofora.

Mette

Re: Zo ga je goed verlicht de weg op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:56

Je kan ook gewoon naar de Xenos gaan en daar een lampje halen waarmee je ook nog zélf wat kan zien op de weg Nagelbijten / Gniffelen
Maar goed bedacht! Ik vind het lampje van de Xenos handiger, omdat ik over een onverlicht fietspad terug moet en het is toch wel handig als mijn pony en ik wat kunnen zien Nagelbijten / Gniffelen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 21:00

hmmpff Tong uitsteken en ik vond mezelf zo slim.. hebben ze daar een lampje dat je ook zelf wat kunt zien? ook een achterlicht? (rood) ? voor m'n paard en ik maakt 't niet zoveel uit eigenlijk dat we zelf niet echt de grond kunnen zien. Tot nog toe altijd goed gegaan alleen die auto's zien ons vaak toch niet goed genoeg (en nu ben ik er dus onlangs achtergekomen dat je paard behangen met allemaal zo'n lichtgevende dingen niet genoeg is)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:03

Nee, niet in het rood. Het is een soort van led-lampje volgens mij. Op de verpakking staat dat tie handig is voor vissers, maar paardrijden kan je er ook mee. Je kan (als je zelf naar voren kijkt) gewoon de grond zien en dus je paard ook (erg handig als je niet in de sloot wilt eindigen Clown ) Ik heb een knalgeel hesje aan met van die strepen erop (als je de strepen niet ziet, zie je het gele wel Clown ) en zo'n hardlopers lampje van de Aldi aan mijn been. De mensen die 's avonds nog over het fietspad gaan, zien je meteen door dat led-lampje, dat ding is namelijk super fel.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:05

Bij de blokker hebben ze opt moment veel reflecterend spul en lampjes om nog beter zichtbaar te zijn. Het is ook verstandig om bijv. lampjes aan je beugels te bevestigen.

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:10

Ik heb ook van die lampjes van de aldi. Werken erg goed! Doe er 2 om de voorbenen van m'n pony (met peesbeschermers er onder, anders passen ze niet, en knelt het misschien wel) En 1 in de staart. Ook heb ik een glow in the dark hoofdstel:D maar die doet het alleen als het écht donker is. Iets voor op me cap ga ik ook nog proberen te fixe, ik vind het wel een goed idee hoor!! Maar ik denk dat ik zo'n rood lichtje liever in de staart wil. Zo'n hoofdlamp is ook handig! Die ze in grotten gebruiken, die over je cap heen. Maar dat is misschien wat fel.. Ik vind dat ze best een lichtset mogen ontwerpen van HH ofzo Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 21:14

Marlous schreef:
Ik heb ook van die lampjes van de aldi. Werken erg goed! Doe er 2 om de voorbenen van m'n pony (met peesbeschermers er onder, anders passen ze niet, en knelt het misschien wel) En 1 in de staart. Ook heb ik een glow in the dark hoofdstel:D maar die doet het alleen als het écht donker is. Iets voor op me cap ga ik ook nog proberen te fixe, ik vind het wel een goed idee hoor!! Maar ik denk dat ik zo'n rood lichtje liever in de staart wil. Zo'n hoofdlamp is ook handig! Die ze in grotten gebruiken, die over je cap heen. Maar dat is misschien wat fel.. Ik vind dat ze best een lichtset mogen ontwerpen van HH ofzo Knipoog

een rood lichtje in de staart? hoe doe je dat dan? ik zie dat nog niet werken? of bedoel je je éigen staart? Clown

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:29

Maartje1990 schreef:
Marlous schreef:

een rood lichtje in de staart? hoe doe je dat dan? ik zie dat nog niet werken? of bedoel je je éigen staart? Clown

In staart van paard natuurlijk! Met bijv. een postelastiek ROFL , nee even serieus. Misschien om zo'n staarthoes?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:50

Ik ken iemand die bitloos met een touwhalster rijdt en die doet het lampje op het neusgedeelte vastklippen. Ziet er heel grappig uit Tong uitsteken

Ikzelf doe vierkant beenreflectoren om bij mn paard, heb een reflecterend hesje en doe een rood lampje aan de achterkant van mn linkerchap en een witte aan de voorkant van mn chap. Werkt erg goed. De lampjes zijn van de action.

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:18

je hebt ook hele mooie lichtgevende hesjes met lampjes die je aan en uit kunt doen. ideaal voor in het donker. zelf kun je beter geen lamp gebruiken omdat je beter ziet als je ogen gewoon aan het donker wennen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:20

naja ik heb zelf een hesje aan en me pony heeft een heel licht gevend deken net als me hesje maar dan voor depony. is erg gemakkelijk (word wel snel vies). en dan nog voor 2 bandages. en op me laars aan de zijkant lichtjes Haha!

werkt perfect.

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:24

Ik heb gewoon zo'n lampje op mijn been, mijn paard wordt bitloos gereden en ook aan zijn neus riem komt een wit ledlampje, geeft veel licht en ik krijg vaak opmerkingen dat ik zo goed te zien ben. (paard heeft ook nog reflecterende bandjes om zijn benen en een rood lichtje in zijn staart (gewoon plukje haar pakken en met elastiekje vast zetten))
Heb overigens ook een lampje voor op mijn cap, zo'n mijnwerkersgeval, zeg maar.

Helaas, niet het best idee van Nederland Huilen van het lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 16:14

lichtjes aan m'n chap zie je niet... ik heb een haflinger.. dat beest heeft zo'n brede kont.. dat je dus m'n been en dus het lampje niet ziet Tong uitsteken nouja.. misschien ga ik ook nog wel zo'n mijnwerkersgeval op m'n cap zetten.. alleen ik ga geen rood lampje in de staart doen Clown

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 07:46

zo rijd ik in het donker rond...... Bloos zonder kerstmuts dan he Bloos
(foto in de mist genomen hoor,maar in het donker tuig ik mezelf en pony ook zo op)
aan de voorkant heb ik de 2 witte lichtjes op het borsttuig..
en normaal heb ik dan ook nog mn veiligheids-vestje aan..

Afbeelding

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 07:50

Lampje opje hoofd is wat hoog voor automobilisten.
ik rij zelf met reflectoren om benen paard, deken met strepen, jasje en knipperene lampje om enkel en dan hoor ik af en toe nog dat ze me laat zagen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 07:50

soms zie je hele kersverlichtingen op paarden en ruiters........... GOED!!! hoe meer je te zien bent hoe beter het is.......

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 07:51

jah inderdaad..ik loop erbij als kerstboom zoveel verlichting etc....en dan nog hoor je die opmerking wel us...

belachelijk gewoon...

R_Westerhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:15

ik doe meestal een hesje aan over mijn jas en een lampje aan mijn benen zodat ik zichtbaar ben.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:18

Ik heb een zwart hesje met van die zilverkleurige strepen waarin rode lichtjes knipperen. Heel zichtbaar, haha. Verder nog een voor- en achterlicht aan mijn linkerbeen (meende trouwens dat dat verplicht was, het hebben van een voor- en achterlicht, maar waar ik dat vandaan heb weet ik niet) en mijn pony heeft 4 reflectoren om zijn benen.

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:37

@ bicci: dat ziet er wel gezellig uit haha. breng je ook pakjes rond??
Lachen

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:11

lena83 schreef:
@ bicci: dat ziet er wel gezellig uit haha. breng je ook pakjes rond??
Lachen

hahahahahaha....heel toevallig wel op 3dec ja...lol
dat heeft dan weer met 5dec te maken Knipoog

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:17

@maartje....ik vind je idee wel heel goed trouwens..ik dacht nog aan een verbetering in de loop van vandaag...
als je de stiek vervangt voor een leren riempje bv,die kan niet door verweren klappen,dat doen die stieken wel namelijk.
(ben 6 jaar postbode geweest,vandaar)

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:27

leuke manier van post rondbrengen, zo wil ik het ook wel haha

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:11

Inventief idee Lachen

Alleen jammer genoeg nog niet zo veilig als je zou hopen. Als ruiter te paard zit je hoofd erg hoog. Een automobilist heeft vaak toch zijn blik voor zich op de weg. Helemaal in het donker, de koplampen geven maar beperkt zicht. Als aanvulling naast lager aangebrachte verlichting is het wel erg geschikt Knipoog

Wat jury ook al zegt zie ik net Knipoog Ik draag liever een lampje om mijn arm (ook al hoog, maar zichtbaar voor de automobilist van afstand) en nog een tweede om mijn enkel links (om het breedste punt aan te geven). Dat in combinatie met een reflectiedeken, hesje en/of reflectie om de benen valt bijna niet te missen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:14

Wij doen ook nog een lampje aan de frontriem en een lampje aan de achterzijde van het zadel (moet je natuurlijk geen paard met een doorgezakte rug hebben)