Hoe vallen jullie op in het donker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_x

Hoe vallen jullie op in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 13:54

Hoihoi!

Ik moet met mn verzorgpony na het rijden altijd nog een stuk over een (onverlichte) weg stappen om weer op stal te komen. En ja, daar komen ook auto's langs!

Hoe doen jullie dat nou? Ik heb zelf een reflecterend hesje aan, en om mijn pony's benen (over de peesbeschermers) van die reflecterende bandjes (Eigenlijk voor mensen bedoeld, bij de blokker voor €1,= Haha!)

Ben benieuwd hoe jullie zijn 'beschermd' Tong uitsteken

plotie

Re: Hoe vallen jullie op in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:58

Toen ik nog over straat ging omdat mijn paard ergens anders stond had ik een fluovestje aan. Achterlampje en voorlampje aan mijn laars vastgemaakt Clown En mijn paard had nog zo een fluo 'uitrijdeken'. Ik viel wel op in het donker denk ik zo Clown

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:05

hmmm in het donker rij ik nooit, heb de luxe dat dat ook niet hoeft.

Maar we hebben voor de donkere winter dagen, zelfgemaakte gifgele shabrak met reflectie strepen.
Uiteraard zelfgemaakte matchende Haha! been beschermers.
(Heb ook gekochte knal oranje, maar die hebben geen reflectie)
Dan heb ik zelf eigenlijk altijd (ook in de zomer en in het bos of zo) zo'n blij geel reflectie hesje aan. (niet die stomme oranje veels te dure van de KNHS, maar gewoon zo'n auto ding)
We zijn in het bezit van lampjes! (die we nooit gebruiken omdat we niet in het donker rijden)
En we hebben een prachtige uitrijdeken in gifgeel met refectie strepen.

En nog rijden ze je van je sokken af op de rotonde waar je voorrang hebt... zucht.. Verdrietig Ziek

Volgens stalgenoten, zijn we een verblindend geheel!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:08

Ik heb zelf een reflecterend hesje aan. Ik heb 4 lampjes van die lampjes om 1 op elk been en arm. Mijn paard heeft om haar benen een reflecterende band die je met klittenband kunt vastmaken en om haar benen heeft ze ook 1 lampje die knipperr.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:09

Ik heb een hesje met verlichting, reflecterende bandages om het linkervoor- en achterbeen, en een lampje achter op het zadel, soms hang ik nog een lampje aan mijn linkerchap

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:10

Reflecterend hesje aan (zo eentje die we ook in de auto hebben liggen Clown ) en dan aan m'n linkerlaars een lampje (knipperend of constant brandend)
En dan ons pap erlangs/ schuin ervoor met de fiets!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:14

ik moet een minuut of tien stappen naar de bak.
en nu heel vaak als het al donker is.
ik heb een reflecteerend hesje,en vier bandjes die om haar benen gaan,een lampje aan mijn arm en een zaklamp,die doe ik aan en uit als er een auto aan komt,ze willen nog wel eens erg hard rijden daar en als er 1 komt aan gescheurd dan schijn ik even in zijn gezicht Bloos
dan weet ik zeker dat die mij heeft gezien.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:18

In principe rij ik niet in het donker langs de weg, maar een enkele keer weet ik dat ik richting schemering zit en dan doe ik reflectiemateriaal om de pootjes van het paard en een hesje aan.

Als het echt donker wordt ben je verplicht om verlichting te voeren zoals op de fiets.

_Wouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:45

oh als ik in donker rijd heb ik altijd lichtjes op en soms een hesje maar ik ga niet vaak in donker

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:08

Buitenrijden in het donker probeer ik altijd te vermijden, maar in de winter kom ik er niet onderuit. Maar meestal blijft het bij door de schemering rijden, en dan ben ik op tijd terug. Heb dan wel altijd zo'n fluoriserend hesje aan en reflecterende banden om de peesbeschermers heen. En als de dagen echt kort duren neem ik altijd voor de zekerheid (je weet maar nooit hoelaat je terug bent) lampjes voor aan m'n laarzen mee.

Laatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:11

Een reflectie band om de hals van Lars(verzorgpony), reflectie om de benen, zelf heb ik een hesje aan en een reflecterende band om mijn arm met lichtjes erop en dat was het wel geloof ik.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 12:44

Ooh ik wist niet dat lampjes verplicht waren! Maar even kopen dan...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:46

Ik draag een reflecterend vest met lampjes.
Mijn paard heeft reflecterende banden om de benen, ook met lampjes.
We worden wel eens nageroepen voor 'wandelende kerstboom' maar we vallen wel op.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:00

Ik draag een reflectered vestje met lampjes, of een reflecterende jas, en een lamp aan mijn laars.
Mijn paard heeft reflecterende banden om de benen, een reflecterend borsttuig en eventueel een reflectie-uitrijdeken.
Hier had ze alleen de beenbescherming niet om en ik de lamp niet aan m'n laars maar het was ook niet echt donker, meer zo'n vieze druilerige winterdag:
http://i454.photobucket.com/albums/qq27 ... 2/jes4.jpg

Haha de term wandelende kerstboom heb ik vaker gehoord!!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:22

wij kwamen afgelopen dinsdag ook in het donker (onverwacht) uit onze eerste les in een binnenbak (dan heb je dus niet in de gaten dat het veel eerder donker is dan verwacht)
Nu vraag ik me dus af waar jullie dat spul gekocht hebben? en wat je ervoor betaald hebt. Ik zag vanmiddag een fluoriserende uitrij deken voor 20 euro. Die lampjes gewoon van de halfords ofzo ??

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:24

tjeetje schreef:
wij kwamen afgelopen dinsdag ook in het donker (onverwacht) uit onze eerste les in een binnenbak (dan heb je dus niet in de gaten dat het veel eerder donker is dan verwacht)
Nu vraag ik me dus af waar jullie dat spul gekocht hebben? en wat je ervoor betaald hebt. Ik zag vanmiddag een fluoriserende uitrij deken voor 20 euro. Die lampjes gewoon van de halfords ofzo ??

Je kunt gewoon van die fietslampjes kopen inderdaad. Hesje is gewoon van die veiligheidshesjes die je bv bij bouwvakkers ziet (zou zo niet weten waar je die kunt halen, misschien ook bij halfords? )

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:19

tjeetje schreef:
Ik zag vanmiddag een fluoriserende uitrij deken voor 20 euro.

Waar heb je die gezien?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:36

bij de aldi deze week in de aanbieding, fluoriserende armbandjes met lampjes!! (ik dacht 4 voor 4,95!!)

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:06

Evelyne79 schreef:
tjeetje schreef:
Ik zag vanmiddag een fluoriserende uitrij deken voor 20 euro.

Waar heb je die gezien?

als ik het goed gezien heb bij de ruitershop bij ons om de hoek. Ga zaterdag ff terug om te kijken want als ik het zo zie is dat dus bijna voor niks. Volgens die vrouw van die winkel was het een simpele ( van die stof van de hesjes ) met klittenband wat voor je zadel sluit. Nu doe ik graag kijk en vergelijk, maar volgens mij is dit goedkoop. Op de site van de divoza staat er 1 voor 70 euro Boos! dat vind ik wel heel veel geld

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:34

Lampjes kun je gewoon kopen bij Blokker, Halfords, fietsenzaak, Hema, etc.
Wit naar voren gericht, rood naar achteren gericht.

Die armbandjes met kleine rode lampjes zie je pas als je heel dichtbij bent, die zou ik hoogstens als aanvulling gebruiken. Gewoon die fietslampjes op batterijen gebruiken.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 08:07

Ik heb zelf zo'n wegwerkershesje aan en een ruiterlampje (rood achter en wit van voren) om mijn arm. Op mijn hesje heb ik nog 2 fietslampjes (bij de Action)
Mijn paard heeft van die reflectorbandages om.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:41

Waratje schreef:
Als het echt donker wordt ben je verplicht om verlichting te voeren zoals op de fiets.

vertel dat mijn vriend eens

Rij ik rond als kerstboom, vindt hij een reflectievestje weg genoeg Boos!.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:41

Arabesk schreef:
Waratje schreef:

vertel dat mijn vriend eens

Rij ik rond als kerstboom, vindt hij een reflectievestje weg genoeg Boos!.

Doe een keer een proefje met hem: hij in een auto op een donkere weg, jij en iemand anders te paard op diezelfde weg. Een ruiter met alleen dat hesje en een ruiter met "kerstboomverlichting". Dan ziet hij zelf waarom je reflectie in ieder geval lager moet hebben...... (in de lichtbundel van een auto)

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:12

Je kan die vestjes bij de action kopen voor 1,49. Fietslampjes hebben ze daar ook voor 2,19. Je hebt dan een witte en een rode en er zitten ook nog clipjes bij om ze aan je kleding vast te maken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:02

Ik maak vaak in het donker stapritjes over straat, en moet ook over de weg als ik naar de club ga.

Ik heb een reflectererd vest waar ook lampjes in de zitten, die zie je echt heel goed!
Verder heb ik om alle benen reflectoren en een knalgele uitrijdeken met reflecterende strepen erop.