Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:48

Daks schreef:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1537489

Ik zit even te denken hoe ik door rhenen barneveld etc door kom.
Is er iemand daar bekend die me kan helpen?


Je rijdt door/langs Leersum zie ik. Ik weet hier een mooie Natuurcamping waar je met paard terecht kan. Natuurkampeerterrein Klein Groenbergen heet het. Is van mijn schoonouders.

Mooie route. Wil zoiets ook ooit doen.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 09:53

Shettepret schreef:
Daks schreef:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1537489

Ik zit even te denken hoe ik door rhenen barneveld etc door kom.
Is er iemand daar bekend die me kan helpen?


Je rijdt door/langs Leersum zie ik. Ik weet hier een mooie Natuurcamping waar je met paard terecht kan. Natuurkampeerterrein Klein Groenbergen heet het. Is van mijn schoonouders.

Mooie route. Wil zoiets ook ooit doen.


Dan ga je mee :+

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:58

Ik vind dat opzich een goed plan. Aanhaken vanaf hier (woon en sta met pony in Leersum) en dan mee naar Drenthe en me daar weer laten ophalen. Rij nu ook al veel tochten dus moet pony in 2017 makkelijk kunnen. Tsja, waarom ook eigenlijk niet.

Edit; mijn moeder zegt, dan ga ik ook mee!!

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:03

Ook je mams mag mee uiteraard.
Gezellig.

heb je pb gestuurd.

Seven

Berichten: 21235
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:11

Hartstikke leuk je komt mijn kant op
Als je in wezup eindigt en vanuit daar naar Stadskanaal gaat wil ik wel met je mee heb familie in Stadskanaal/musselkanaal en ben nog nooit met dit paard die kant op geweest maar weet wel.routes . Verder kan je bij ons wel overnachten je paard natuurlijk ook :D

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:11

Oh je rijdt dus wél door Leersum! Alle eerdere kaartjes die ik had bekeken gingen daar ruim boven langs, maar goede keuze om ook over de Utrechtse Heuvelrug te rijden! Ik zie dat je nu fietsroutes gepakt hebt voor een globale schets, maar er is genoeg ruiterpad om zonder al te veel extra km's gewoon legaal te rijden :) Op de site van ruiterenenmennen staan alle ruiterpaden bijna correct (maar af en toe een foutje). Stal Het Leersumse Veld (inclusief B&B en weide/stalling voor je paard) zit naast een ruiterpad en lijkt me ook een goede overnachtingsplek!

Leuk dat je Leersums gezelschap krijgt :)

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:22

Bij deze is het officieel! Ik (en mijn moeder) haken aan in Leersum en rijden dan mee naar Drenthe!! *\%/*

jeetje77

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:35

Wat een gaaf plan, en het eind doel is geweldig. Heb daar vorig jaar mijn ruiterbewijs gehaald en een vriendin van mij rijdt daar wekelijks. Klein wereldje toch. Ik wens je succes en zal je planning en straks de tocht graag volgen.
Qua routeplanning kan ik je nergens mee helpen, daarvoor woon ik te noordelijk. Qua inpakken en benodigdheden enzo, kijk eens wat mensen die op fietsvakantie gaan meenemen. Ik ga zelf al jaren op brommer vakantie. En dan hebben we wat betreft kleding ook niet veel ruimte. Als voorbeeld: 3 onderbroeken (1 aan, 1 uitgespoeld en dus nat en 1 droog) sokken idem, t-shirts idem. Investeer in een goede sneldroog handoek, die nemen minder ruimte in en zijn zo droog, 1 rijbroek en 1 gemakkelijke broek voor 's avonds. Deze kan je wassen op de dagen dat je rust houdt. 1 trui aan en 1 extra mee als je de ruimte er voor hebt. Regenjas en regenbroek. In je zadeltassen alle kleidng die droog is in plastictassen om het ook droog te houden.
Shampoo, douchespul enz allemaal in kleine verpakkingen enz. Vergeet niet een klein flesje met handwasmiddel mee te nemen, om je kleding te wassen.
Nou ja zo wat, verder succes.

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:44

Super tips!! Thx jeetje.
Idd even kijken qua bepakking enz.
Ik rij in jeans (stretch) en die zitten ook makkelijk dus scheelt alweer iets
Tip van de sneldroog handdoek vind ik een hele goede!!

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:49

JA het is officieel Shettepret gaat mee met haar mams en eventueel verzorger *\o/*

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:55

*\o/* *\o/* super zin in!!

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:10

Wat leuk voor jullie! Samen lijkt me zo'n stuk leuker en beter vol te houden dan alleen +:)+

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 11:13

Uiteraard zijn er nog steeds heel veel mensen welkom.
hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 11:22

jeetje77 schreef:
Wat een gaaf plan, en het eind doel is geweldig. Heb daar vorig jaar mijn ruiterbewijs gehaald en een vriendin van mij rijdt daar wekelijks. Klein wereldje toch. Ik wens je succes en zal je planning en straks de tocht graag volgen.
Qua routeplanning kan ik je nergens mee helpen, daarvoor woon ik te noordelijk. Qua inpakken en benodigdheden enzo, kijk eens wat mensen die op fietsvakantie gaan meenemen. Ik ga zelf al jaren op brommer vakantie. En dan hebben we wat betreft kleding ook niet veel ruimte. Als voorbeeld: 3 onderbroeken (1 aan, 1 uitgespoeld en dus nat en 1 droog) sokken idem, t-shirts idem. Investeer in een goede sneldroog handoek, die nemen minder ruimte in en zijn zo droog, 1 rijbroek en 1 gemakkelijke broek voor 's avonds. Deze kan je wassen op de dagen dat je rust houdt. 1 trui aan en 1 extra mee als je de ruimte er voor hebt. Regenjas en regenbroek. In je zadeltassen alle kleidng die droog is in plastictassen om het ook droog te houden.
Shampoo, douchespul enz allemaal in kleine verpakkingen enz. Vergeet niet een klein flesje met handwasmiddel mee te nemen, om je kleding te wassen.
Nou ja zo wat, verder succes.


thanks voor de tips.

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:48

Dan zit je te appen met elkaar, ('waar zou jij langs willen?') en dan kom je erachter dat we alle drie interesse hebben voor de Tweede Wereldoorlog. Dus rustdag bij Beilen is gepland en dan kijken in Westerbork waar we alledrie graag heen willen. Gaaf!

gebokt
Berichten: 430
Geregistreerd: 22-01-13
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:03

hee super leuk dat je dit gaat plannen!
ik zou ook wel mee willen maar ik kan je niet helpen met de route aangezien ik ergens anders woon

jeetje77

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:52

Mooi dat je wat aan de tips hebt, zal als ik nog wat weet wel weer posten en tot die tijd ik volg je vorderingen.

GwenRomy
Berichten: 4
Geregistreerd: 29-09-13

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:56

Echt een super leuk idee. Ik zou erg graag mee willen. Ik woon ook in alphen aan den rijn. Helaas heb ik nog geen paard. Na het afstuderen (over 4 á 5 maanden) hoop ik een leuk paard tegen te komen. Misschien dat ik tegen die tijd aansluit. Onwijs veel succes en plezier met het plannen.

nine1987

Berichten: 8355
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:57

Als ik dit topic zo lees kim, denk ik dat je straks met een groep van 20 van utrecht naar drenthe gaat!! :))

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:09

Haha, we hebben besloten dat en groep van 4 meer dan zat is.
Ik heb inmiddels een boekje met adressen van Natuurkampeerterreinen gekregen en de site van hippisch toerisme.
Nu nog een dag plannen dat Kim deze kant op komt om te plannen en real life kennismaken.

Je hebt wel gelijk Ikke! Het plannen is al zo leuk!!
Zit nu wel midden in een verhuizing dus plannen zal iets minder vaak lukken. Over twee weken kan ik der vol voor gaan.

blingpiggy

Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:15

Wat een stoer idee, ik volg! :))

ikke

Berichten: 37667
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:53

Shettepret schreef:
Haha, we hebben besloten dat en groep van 4 meer dan zat is.
Ik heb inmiddels een boekje met adressen van Natuurkampeerterreinen gekregen en de site van hippisch toerisme.
Nu nog een dag plannen dat Kim deze kant op komt om te plannen en real life kennismaken.

Je hebt wel gelijk Ikke! Het plannen is al zo leuk!!
Zit nu wel midden in een verhuizing dus plannen zal iets minder vaak lukken. Over twee weken kan ik der vol voor gaan.

Vier is inderdaad een mooi aantal. Genoeg mensen dat het niet te saai wordt, maar klein genoeg om geen problemen met overnachtingen te krijgen.

Ach, je hebt een jaar de tijd om te plannen, te controleren en opnieuw te plannen :j gewoon lekker bezig gaan.

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Ik ga het doen: van Utrecht naar (noord) Drenthe te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:08

Zit veel te lezen en te doen. Denken jullie dat het het beste is om de route uit te stippelen en dan te gaan rijden en dan kijken wanneer we waar komen? En niet ervan uitgaan dat we dag 1 daar zijn, dag 2 daar enz?

En hoe zit het met eten? Neem je een pan mee, regel je ter plekke iets?

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:11

Je topic gevonden Daks.

Ik was op mijn trektochten blij met een kompas en een opvouwbare emmer. Meestal drinken de paarden uit plassen maar soms kon dat niet of was het te droog. Iets van een smeerseltje tegen smettende plekken van je ondergoed als je je snel doorrijdt.

Tegenwoordig kan je via internet op je telefoon makkelijk een dierenarts vinden of een hoefsmid. Ik had 15 jaar geleden een uitdraai van hoefsmeden mee en onderweg ook nodig gehad.

Goede waterdichte zadeltassen is een must. Oefen vooraf goed hoe de bepakking ideaal ligt. Ook in galop...Dat is nog wel eens knutselen. Wij hadden zelfs een tentje mee te paard.

Veel plezier met voorbereiden

ikke

Berichten: 37667
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:19

Shettepret schreef:
Zit veel te lezen en te doen. Denken jullie dat het het beste is om de route uit te stippelen en dan te gaan rijden en dan kijken wanneer we waar komen? En niet ervan uitgaan dat we dag 1 daar zijn, dag 2 daar enz?

En hoe zit het met eten? Neem je een pan mee, regel je ter plekke iets?

Op langere tochten plannen wij hooguit twee a drie dagen vooruit. Wel maken wij gebruik van een lijst met mogelijke adressen, die je overal vandaan haalt.

Je kunt een klein gasje en een pannetje meenemen, maar ter plekke iets regelen kan vaak ook wel, zeker als je niet kiest voor kamperen (scheelt een hoop bagage).

Telefoon met internet lijkt handig, maar let er dan wel op dat je je telefoon op kunt laden, ook als er geen stopcontact beschikbaar is! Bijvoorbeeld een batterypack.