Relive challenges #1

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SjonnieZ

Berichten: 2410
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 21:54

Chantalla schreef:
Ik organiseer het andere pinksterweekend dus dat wordt wat lastig :+

En dat vind ik sowieso niet eerlijk tegenover Lilly. De gebieden waar wij rijden zijn hartstikke vlak, dan ga ik haar niet zomaar een week meenemen naar heuvels.


Ach ja klopt!
Ik overweg om dit jaar nog een heuvelland weekend op de agenda te zetten. Anders zo wie zo in april 2025… das een hele goeie voorbereiding om het klimmen maar vooral het dalen te leren.

Cchanny

Berichten: 8878
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 12:24

Lekker bezig Maureen! Als eerste het doel behaald!

SjonnieZ

Berichten: 2410
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:32

Ja zagbhet net ook. Proficiat maureen dat heb je vlot gedaan.

puppy1128

Berichten: 5023
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 06:07

Hier gister 53 km gemaakt. Was de bedoeling 45 km en 8-9 uur, maar iets met omleidingen en verdwalen. :')

Maar we zijn heelhuids aangekomen. En of Elano moe was na 50 km? Nee hoor, de gas kon er nog op. Rennen vond ik niet zo'n strak plan met de krappe bochten, dus het werd een turbo draf. :):) :))

Afbeelding

Chantalla

Berichten: 1439
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 06:41

53km, wauw! _/-\o_

Kon je zelf ook nog een beetje uit het zadel komen? Geloof dat ik meer gebroken zou zijn dan mijn paard.

puppy1128

Berichten: 5023
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 06:46

Chantalla schreef:
53km, wauw! _/-\o_

Kon je zelf ook nog een beetje uit het zadel komen? Geloof dat ik meer gebroken zou zijn dan mijn paard.


Jahoor. Ik liep alleen zeedronken zoals jack sparrow. Lopen voelde heel raar. :+

SjonnieZ

Berichten: 2410
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:58

Wauw… 52km dat zouden zowel ik als mijn paard niet trekken… knap hoor.

Bloodymary
Berichten: 4566
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:41

Wauw, wat goed! En nog in een korte tijd ook.

Sabbientje

Berichten: 4724
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 13:23

kom ik met mijn 4,5 km gisteren :+

Maar was wel weer het eerste rondje na April haar kreupelheid.
Ze heeft de hele weg lopen huppelen en dat deed ze nogal lomp. Maar gelukkig niet opnieuw kreupel geraakt _/-\o_

SjonnieZ

Berichten: 2410
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 16:57

Sabbientje schreef:
kom ik met mijn 4,5 km gisteren :+

Maar was wel weer het eerste rondje na April haar kreupelheid.
Ze heeft de hele weg lopen huppelen en dat deed ze nogal lomp. Maar gelukkig niet opnieuw kreupel geraakt _/-\o_


Heeel herkenbaar…
Super tof dat jouw paard weer goed loopt

puppy1128

Berichten: 5023
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:49

Sabbientje schreef:
kom ik met mijn 4,5 km gisteren :+

Maar was wel weer het eerste rondje na April haar kreupelheid.
Ze heeft de hele weg lopen huppelen en dat deed ze nogal lomp. Maar gelukkig niet opnieuw kreupel geraakt _/-\o_


Toen elano op 3 benen liep, liepen we ook niet direct zover hoor. Dus wie weet over een tijdje dat jullie ook zo gaan. <<)

SjonnieZ

Berichten: 2410
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:52

Hoevaak rij jij per week en met welke afstanden puppy1128?
En wat doe je met hem om dit te kunnen bereiken? Alleen buitenrijden of ook bakwerk?

puppy1128

Berichten: 5023
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 19:53

SjonnieZ schreef:
Hoevaak rij jij per week en met welke afstanden puppy1128?
En wat doe je met hem om dit te kunnen bereiken? Alleen buitenrijden of ook bakwerk?


Bakwerk? Wat is dat? Dat is toch met elke paar meter een bocht? Volgens mij was het wel de bedoeling dat ik zoiets weer zou oppakken in elk geval. :+

Hoevaak ik per week rij verschilt. Soms niet, soms 5 (nouja, 4 en 5e keer mijn nichtje.). En kwa afstanden tussen de 2 km tot 35 ongeveer. Al is 2 km eerder wandelen of zonder zadel rond tuffen. Maar meestal tussen de 6-20 km. Maar we hebben hier dan ook weinig opties kwa ruiter routes. Ik rij dan ook maar regelmatig lekker over de weg voor de afwisseling. Of zoals nu op vakantie en dan over de weg. :D

Mijn 'doel' voor dit jaar na de vakantie is om wat vaker met anderen mee te gaan, hier en daar een sprongetje..... Les.. := En verder gewoon buiten genieten zonder moeten zegmaar. :j

Lisa_22
Berichten: 349
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 21:57

puppy1128 schreef:
Hier gister 53 km gemaakt. Was de bedoeling 45 km en 8-9 uur, maar iets met omleidingen en verdwalen. :')

Maar we zijn heelhuids aangekomen. En of Elano moe was na 50 km? Nee hoor, de gas kon er nog op. Rennen vond ik niet zo'n strak plan met de krappe bochten, dus het werd een turbo draf. :):) :))

[ Afbeelding ]


Wauw wat gaaf! Super knap! _/-\o_

SjonnieZ

Berichten: 2410
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 23:23

puppy1128 schreef:
SjonnieZ schreef:
Hoevaak rij jij per week en met welke afstanden puppy1128?
En wat doe je met hem om dit te kunnen bereiken? Alleen buitenrijden of ook bakwerk?


Bakwerk? Wat is dat? Dat is toch met elke paar meter een bocht? Volgens mij was het wel de bedoeling dat ik zoiets weer zou oppakken in elk geval. :+

Hoevaak ik per week rij verschilt. Soms niet, soms 5 (nouja, 4 en 5e keer mijn nichtje.). En kwa afstanden tussen de 2 km tot 35 ongeveer. Al is 2 km eerder wandelen of zonder zadel rond tuffen. Maar meestal tussen de 6-20 km. Maar we hebben hier dan ook weinig opties kwa ruiter routes. Ik rij dan ook maar regelmatig lekker over de weg voor de afwisseling. Of zoals nu op vakantie en dan over de weg. :D

Mijn 'doel' voor dit jaar na de vakantie is om wat vaker met anderen mee te gaan, hier en daar een sprongetje..... Les.. := En verder gewoon buiten genieten zonder moeten zegmaar. :j


Knap hoor dan heeft jouw paard een verrekte goeie basis conditie.

puppy1128

Berichten: 5023
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 06:59

SjonnieZ schreef:
puppy1128 schreef:
Bakwerk? Wat is dat? Dat is toch met elke paar meter een bocht? Volgens mij was het wel de bedoeling dat ik zoiets weer zou oppakken in elk geval. :+

Hoevaak ik per week rij verschilt. Soms niet, soms 5 (nouja, 4 en 5e keer mijn nichtje.). En kwa afstanden tussen de 2 km tot 35 ongeveer. Al is 2 km eerder wandelen of zonder zadel rond tuffen. Maar meestal tussen de 6-20 km. Maar we hebben hier dan ook weinig opties kwa ruiter routes. Ik rij dan ook maar regelmatig lekker over de weg voor de afwisseling. Of zoals nu op vakantie en dan over de weg. :D

Mijn 'doel' voor dit jaar na de vakantie is om wat vaker met anderen mee te gaan, hier en daar een sprongetje..... Les.. := En verder gewoon buiten genieten zonder moeten zegmaar. :j


Knap hoor dan heeft jouw paard een verrekte goeie basis conditie.


... Hij is niet moe te krijgen. Of ik moet nóg verder rijden of alles in tempo misschien. :))

Gelukkig zo getraind dat stap in principe altijd wel save is. Zelfs met energie teveel. Draf en galop wordt dan wat tricky. Zoals gister met de shoot was ie er helemaal klaar mee. Op den duur ook maar bij stap gelaten, voor het wel fout zou gaan. O.a rende Elano zo het pad af en stilstaan bestond niet meer op den duur. Zelfs grazen wilde hij niet meer. :roll:

Maar goed. Vandaag mag ie lekker door blijven stappen. Eerst ritje met de manege en dan met Elano op pad. Nu hoeft ie niet elke keer lang te wachten vanwege een shoot. :D

SjonnieZ

Berichten: 2410
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:05

puppy1128 schreef:
.. Hij is niet moe te krijgen. Of ik moet nóg verder rijden of alles in tempo misschien. :))

Gelukkig zo getraind dat stap in principe altijd wel save is. Zelfs met energie teveel. Draf en galop wordt dan wat tricky. Zoals gister met de shoot was ie er helemaal klaar mee. Op den duur ook maar bij stap gelaten, voor het wel fout zou gaan. O.a rende Elano zo het pad af en stilstaan bestond niet meer op den duur. Zelfs grazen wilde hij niet meer. :roll:

Maar goed. Vandaag mag ie lekker door blijven stappen. Eerst ritje met de manege en dan met Elano op pad. Nu hoeft ie niet elke keer lang te wachten vanwege een shoot. :D


Shoot klinkt goed… ik voel een foto topic aankomen

Cchanny

Berichten: 8878
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 11:45

puppy1128 schreef:
Hier gister 53 km gemaakt. Was de bedoeling 45 km en 8-9 uur, maar iets met omleidingen en verdwalen. :')

Maar we zijn heelhuids aangekomen. En of Elano moe was na 50 km? Nee hoor, de gas kon er nog op. Rennen vond ik niet zo'n strak plan met de krappe bochten, dus het werd een turbo draf. :):) :))

[ Afbeelding ]


Wauw! Diepe buiging! _/-\o_

Sabbientje schreef:
kom ik met mijn 4,5 km gisteren :+

Maar was wel weer het eerste rondje na April haar kreupelheid.
Ze heeft de hele weg lopen huppelen en dat deed ze nogal lomp. Maar gelukkig niet opnieuw kreupel geraakt _/-\o_

Wat goed zeg! *\o/*

puppy1128

Berichten: 5023
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:57

SjonnieZ schreef:
puppy1128 schreef:
.. Hij is niet moe te krijgen. Of ik moet nóg verder rijden of alles in tempo misschien. :))

Gelukkig zo getraind dat stap in principe altijd wel save is. Zelfs met energie teveel. Draf en galop wordt dan wat tricky. Zoals gister met de shoot was ie er helemaal klaar mee. Op den duur ook maar bij stap gelaten, voor het wel fout zou gaan. O.a rende Elano zo het pad af en stilstaan bestond niet meer op den duur. Zelfs grazen wilde hij niet meer. :roll:

Maar goed. Vandaag mag ie lekker door blijven stappen. Eerst ritje met de manege en dan met Elano op pad. Nu hoeft ie niet elke keer lang te wachten vanwege een shoot. :D


Shoot klinkt goed… ik voel een foto topic aankomen


Haha wie weet. Vorig jaar niet eens een topic gemaakt geloof ik. En daar heb ik 2 foto's in het groot van. Waaronder 1 van 150x100 boven het bed. :=

Chantalla

Berichten: 1439
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:25

Wij hebben er een heerlijk nvvr weekend Harderwijk op zitten <3 weer 80km erbij in 4 dagen en ze liep fantastisch.
Afbeelding

In het weiland bij het verblijf heeft ze voor het eerst oog in oog gestaan met een wolf. Ze stond er echt bij zo van kom maar op. Goed om te weten dat ze dus niet in paniek weg rent als we ooit onderweg nog iets tegen komen.

Lisa, ik zag dat jij dit weekend bij het Holtingerveld was. Als je over de startbaan gekomen was, het lange zandpad vanaf de toegangspoort, dan was je bijna langs mijn huis gereden :D

Lisa_22
Berichten: 349
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:44

Chantalla schreef:
Wij hebben er een heerlijk nvvr weekend Harderwijk op zitten <3 weer 80km erbij in 4 dagen en ze liep fantastisch.
[ [url=m/hTgDLp.jpg]Afbeelding[/url] ]

In het weiland bij het verblijf heeft ze voor het eerst oog in oog gestaan met een wolf. Ze stond er echt bij zo van kom maar op. Goed om te weten dat ze dus niet in paniek weg rent als we ooit onderweg nog iets tegen komen.

Lisa, ik zag dat jij dit weekend bij het Holtingerveld was. Als je over de startbaan gekomen was, het lange zandpad vanaf de toegangspoort, dan was je bijna langs mijn huis gereden :D


Hey wat leuk hebben we dit weekend van rij gebied geruild :D
Wat goed dat ze er zo bij stond met de wolf! Heb je hem zelf ook gezien? Lijkt me best spannend!

Wat een gave achtertuin heb je!!
Even denken hoor want omdat er niet echt routes zijn, zijn we meerdere keren wat verdwaald geweest haha! Is dat vlakbij de hunebedden? Of de kazerne?
Ons huisje zat aan het Holtingerveld echt fantastisch! We hebben 3 dagen gereden, totaal ongeveer 55 km <3

Afbeelding

Chantalla

Berichten: 1439
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 07:03

Jaa inderdaad! Al staat Lilly nu aan het Drents Friese Wold maar Holtingerveld heb ik ook gwee jaar naast gestaan.

Ja heb hem zelf ook gezien. Ben het verst doorgerend om hem weg te jagen, maar gaf ie weinig om. We hadden een mini bij ons dus daarna snel bezig met paarden richting de stal en paddocks. Maar alles is goed gegaan, dat is het belangrijkste.

Bij het Hunebed de heuvel met trap over, dan ga je richting de toegangspoort. En jullie zijn inderdaad op wat stukken geweest waar je niet mag komen haha. Dat water bijvoorbeeld :+

Cchanny

Berichten: 8878
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 08:38

Chantalla schreef:
Wij hebben er een heerlijk nvvr weekend Harderwijk op zitten <3 weer 80km erbij in 4 dagen en ze liep fantastisch.
[ [url=m/hTgDLp.jpg]Afbeelding[/url] ]

In het weiland bij het verblijf heeft ze voor het eerst oog in oog gestaan met een wolf. Ze stond er echt bij zo van kom maar op. Goed om te weten dat ze dus niet in paniek weg rent als we ooit onderweg nog iets tegen komen.

Lisa, ik zag dat jij dit weekend bij het Holtingerveld was. Als je over de startbaan gekomen was, het lange zandpad vanaf de toegangspoort, dan was je bijna langs mijn huis gereden :D

Jeetje wat eng dat van die wolf!!

Lisa_22
Berichten: 349
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 08:39

Ah wat tof dat ze nu aan het Drents Friese Wold staat! Wel nog meer rij mogelijkheden!

Ah wat spannend! Zeker met een mini inderdaad. Gelukkig is alles goed gegaan!! Ja dat is lastig zeg dat de wolf dan niet schrikt als je hem probeert te verjagen…

Ooooh ja ik weet waar je bedoelt ongeveer, daar in de buurt zijn we nog de weg over gestoken.
Hahahaha ja dat hoorden we achteraf ook van onze host, oeps :+

Edit: haha ik zie dat jullie ook vlak langs Ermelo zijn gereden, dan ben je ook vlak langs mijn huis gekomen :D

SjonnieZ

Berichten: 2410
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:29

Chantalla schreef:
Jaa inderdaad! Al staat Lilly nu aan het Drents Friese Wold maar Holtingerveld heb ik ook gwee jaar naast gestaan.

Ja heb hem zelf ook gezien. Ben het verst doorgerend om hem weg te jagen, maar gaf ie weinig om. We hadden een mini bij ons dus daarna snel bezig met paarden richting de stal en paddocks. Maar alles is goed gegaan, dat is het belangrijkste.

Bij het Hunebed de heuvel met trap over, dan ga je richting de toegangspoort. En jullie zijn inderdaad op wat stukken geweest waar je niet mag komen haha. Dat water bijvoorbeeld :+



O oh, ik had het idd al uit de NVVR tam tam gehoord. Gelukkig geen schade aan de paarden, maar dit zal wel schrikken geweest zijn.