Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jibbel schreef:Ik ben samen met een vriendin inmiddels 3x met Time-out en Trailfinders op ruitervakantie geweest.
Alle keren is alles goed bevallen, netjes geregeld, op enkele kleine puntjes na.
1. Ranco la Paz in Andalusie, Spanje
+ paarden zagen er prima uit
+ ritten van 2,5 - 3 uur, 's ochtends en 's avonds. Afhankelijk van je programma ga je een dag naar het strand en een aantal dagen op trektocht
+ na het rijden 's middags een zwembad tot je beschikking
+ behalve paardrijden ga je ook een dag naar een stad in de buurt, kun je toch wat cultuur opsnuiven
+/- De grootte van de groep waarmee we op pad gingen wisselde nogal. Soms 12 (erg veel!) man, soms 4
- niet alle paarden waren even braaf, sommigen zouden imo niet met de groepen mee moeten gaan
- Erg grootschalig
- Transfer vanaf het vliegveld was niet goed afgestemd met Timeout, dus niemand kwam ons halen
2. Western Trail Ranch in de Ardennen, Belgie
+ paarden waren ontzettend goed afgericht
+ Stonden er iets minder bij, kwam door bagger in de paddock, weiland was op dat moment te nat
+ heerlijk gegeten
+ kamers waren recent opgeknapt, zag er goed uit
+ Ontzettend vriendelijke eigenaren
- Alleen paardrijden, geen mogelijkheden om stad te bezoeken
- 1 lange rit op een dag ipv 2 kortere
3. HorseShoe Ranch in Mexilhoeira Grande, Portugal
+ Super afgerichte paarden
+ Paarden zagen er goed uit
+ Goed eten
+ Vriendelijke eigenaren
+ Mogelijkheid om je door de eigenaren naar het strand te laten brengen
+ Cultuur snuiven in dichtbij gelegen stad
+ Ritten waren zowel 's ochtends als 's avonds, 1 dag gehele dag rijden
Vooralsnog is de laatste mij het beste bevallen. Naast de gastvrijheid, waren ze ook erg gesteld op (al) hun dieren. Deden ook hun best om ze voldoende rust te geven en niet teveel te belasten.
Wat mij betreft komen er nog veel meer vakanties bij.
NoeskaMoos schreef:Naar Ierland geweest.
Prachtig land, verschrikkelijk vriendelijke mensen en zeer goed verzorgde paarden. De paarden zelf waren kruisingen, tinkers en Irish Hunters. We hebben een 8-daagse trektocht door Donegal gedaan waarbij we zo'n 6 uur per dag te paard doorbrachten, maar dat lag ook heel erg aan je eigen tempo (wij hebben maar 1x in het bos een picknick gedaan en zijn maar 2x bij een café gestoptWaar ook plek voor onze paarden was).
Waarom we deze tocht hebben gedaan? Omdat je het zonder begeleiding (gids) mag doen, eerste dag een kennismakingsrit. Volgende dag krijg je een kaart mee en telefoonnummer&adres van alle overnachtingsplaatsen. Ook staan er borden langs de route (soms even zoeken maar dat houdt je scherp). Daarnaast mag je vanaf 2 personen de tocht doen. Wij hadden met 2 geboekt, toevallig vertrokken 2 Duitse meisjes dezelfde dag dus zijn we met zijn 4en gaan rijden. Supergezellig gehad.
Reis geboekt via de manege zelf, zoek even op Horse Holiday Farm in Grange (co. Sligo).
O, en aangezien Ierland geen superhoge bergen maar meer heuvels heeft hoef je je geen zorgen te maken over hoogtevrees. Je gaat wel de heuvels in maar rijdt niet echt naast supersteile afgronden oid.
Bonnelover schreef:Vorig jaar via Time Out reizen naar Tsjechië geweest, Country Rose Ranch. Echt super allemaal, leuke paarden, mooie omgeving, lekker eten. Eigenaren komen uit Nederland en zijn erg gastvrij. Paarden zijn western beleerd, en niet van die suffe beesten. We hadden een erg mooie, grote, kamer met prima bedden. Echt een aanrader!!!!
Volgens mij werken ze niet meer samen met time out, maar je kunt altijd via hun site informatie aanvragen.
http://www.country-rose-ranch.nl
poes schreef:Als je een machtige omgeving wilt + veel uren in het zadel (comfortabel in het zadel) + loslopende kudde mee dan moet je naar Ijsland
[ITP] Trektocht Ijsland 2005
Kost wel een flinke duit maar ik vond het machtig!
Constant wisselende omgeving, om de 2 u wisselen van paard, tempo vrij hoog (door de kudde), en goede accomodaties.