[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:00

ikke schreef:
Anoniem schreef:
Waar vindt die trektocht plaats, Ikke?
En hoe krijgt die vorm?

Geen idee, doe eens een goed voorstel :D



Misschien zit jij wel in Friesland.... :D

Ik rijd niet mee hoor, was gewoon nieuwsgierig. Ik heb nog geen vervoer dus dat schiet nog niet zo op...

ikke

Berichten: 37675
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:10

mika11 schreef:
Ik heb trouwens woensdag de eerste cursus trailerladen. :o
Gelukkig hoeven wij haast nooit met de trailer maar de enkele keer dat het moet, is het een drama.
Laatste keer naar de zee, heen en terug, hebben 5 mannen haar erin moeten drukken en dan nog een kwartier gemarteld.
Dus nu gaan we een curus doen en daarna met de trailer van m'n stalgenoot blijven oefenen.

Wellicht wat vaker een aanleiding zoeken om te traileren?
Uiteindelijk is DE oplossing voor gemakkelijk ladende paarden, vaak geladen paarden........

Anoniem schreef:
ikke schreef:
Geen idee, doe eens een goed voorstel :D


Misschien zit jij wel in Friesland.... :D

Ik rijd niet mee hoor, was gewoon nieuwsgierig. Ik heb nog geen vervoer dus dat schiet nog niet zo op...

Daar is geen 50km bos :)* Maar het hoeft ook niet in "mijn" bos; ik heb wel vervoer.

mika11

Berichten: 11134
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:20

Ikke, ja dat gaan we ook doen, als we de curus eenmaal gehad hebben.
Mijn paard was helaas al een moeilijke lader toen ik haar kocht, maar zelf nooit echt iets mee gedaan.
Maar nu vond ik dat het wel moet veranderen en inderdaad blijven herhalen.

Ik heb geen idee hoeveel km bos hier is, maar het is wel heel veel.
Je kan overal heen, Hulshorst, Epe, Nunspeet, Heerde, Vierhouten, soms een weg oversteken maar in principe kan je er via het bos komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:24

Ik wil van de zomer de Veluwetrail rijden...met goed weer... :))

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:26

Hier zijn honderden kilometers en legio overnachtingsadressen.
Ga in het voorjaar sowieso wat meerdaagse ritten rijden.

ikke

Berichten: 37675
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:29

Anoniem schreef:
Ik wil van de zomer de Veluwetrail rijden...met goed weer... :))

Moet je niet doen, mis je de mooiste stukjes.........

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:30

Alternatieve trail dan??

ikke

Berichten: 37675
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:59

Anoniem schreef:
Alternatieve trail dan??

Wanneer je de trail als basis gebruikt om je eigen weg te kiezen, dan is het zinvol. Adressen zijn zinvol, maar er minimaal 2x zoveel aanbod als dat in de gids staat; zowel veel luxer als eenvoudiger (en goedkoper). Daarnaast zijn er prima kaarten van de Veluwe beschikbaar om je eigen route te bepalen.

Daarnaast moet je op sommige stukken op de Veluwe erg oppassen. Daar zijn delen afgesloten en/of omheind, waar je niet doorheen kunt of niet kunt doorkruisen op de manier die jij graag zou willen.
Dit is bijvoorbeeld in het gebied rond Apeldoorn het geval.

In welk deel van de Veluwe wilde je gaan rijden?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:10

ikke schreef:
Daarnaast moet je op sommige stukken op de Veluwe erg oppassen. Daar zijn delen afgesloten en/of omheind, waar je niet doorheen kunt of niet kunt doorkruisen op de manier die jij graag zou willen.
Dit is bijvoorbeeld in het gebied rond Apeldoorn het geval.

Daar zijn de 'voorgeplande' routes als de VeluweTrail dus juist weer handig voor als je niet zo bekend bent in een omgeving, omdat je dan zeker weet dat je legale routes van A naar B hebt en niet voor een wildraster komt te staan waar je niet door kunt.
Daar hoef je niet persé de kaart van de Veluwe Trail voor te hebben, zorg gewoon dat je een goede ruiterroutekaart hebt, dan kun je zelf je route bepalen maar weet je wel zeker dat je nergens rijdt waar 't niet mag.

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:13

Mij lijken de delen rondom Kootwijk, Hoenderloo, Epe, ook Ede,Schaarsbergen, Arnhem mooi.
Posbank ken ik al,maar wil ook eens de echte Hoge Veluwe op.

Het is nog allemaal een 'ver weg idee'.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:19

DC, hier inderdaad niet veel meer water dan de poelen waar de Schotse Hooglanders en de pony's uit drinken ;)

En laden, mijne staat regelmatig een aantal uren op de trailer richting het buitenland, maar hij loopt er voor me uit in als ik niet oplet :+. Vorige keer wilde ik hem achter zijn beschermers omdoen terwijl hij voor de klep stond, loopt hij er ineens in. Dus dan maar op de trailer de beschermers om gedaan :=

Gewoon regelmatig leuke dingen doen en niet bijv alleen trailer als er een kliniekbezoekje oid nodig is zorgt dat ze het wel leuk gaan vinden :)

Marije_jiplover

Berichten: 25414
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:20

Als je ze maar niet te moe weer terug in de trailer zet...
Jip had geen trailerprobleem, maar vorige week in Ermelo stond ik toch ff raar te kijken dat meneer niet terug de trailer op wilde...

ikke

Berichten: 37675
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:21

Anoniem schreef:
Mij lijken de delen rondom Kootwijk, Hoenderloo, Epe, ook Ede,Schaarsbergen, Arnhem mooi.
Posbank ken ik al,maar wil ook eens de echte Hoge Veluwe op.

Het is nog allemaal een 'ver weg idee'.

Epe is nogal een afstand ten opzichte van de rest. Kootwijk-Hoenderloo is een mooi gebied; enkele jaren geleden heb ik daar een wintertrektocht gedaan.
Rondom de Hoge Veluwe zijn best wat mogelijkheden, in diverse prijsklasses.

Enne, ook ver-weg-ideeen komen vanzelf dichterbij :D

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:22

Ja klopt. Datzelfde zie je nog wel eens bij jonge endurancepaarden bij hun 1e wedstrijden. Dan is hun koppie vol en lijf moe en dan blokkeren ze.

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:24

Ik had zo gepland voor augustus ofzo, dat duurt nog even..
Luxe hoeft niet, weitje en slaapplekje is genoeg...liefste wel een bed(rugklachten).

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:25

De hele Veluwe is mooi ;) Omgeving rond Kootwijk is bijvoorbeeld weer heel anders (veel kleine heuveltjes en grove dennen en vrij 'open' op de grond. en natuurlijk de zandverstuiving) dan die rond Putten/Garderen (meer beuken en eikenbos, dichter bos met lage begroeiïng, ook kavels naaldhout maar meer spar/larix/douglas, - hier heb ik niet gereden maar wel veel met de honden gelopen op verschillende plekken dus ook hier ken ik veel stukken bos).
Gebied rond Hoenderloo en dan richting Arnhem lijkt mij ook erg mooi, dat ken ik niet maar is heuvelachtiger voor zover ik weet en dat lijkt me wel gaaf.
Nationaal Park Hooge Veluwe is helemaal gaaf, daar mag je overal rijden, ook buiten de paden. Zolang je maar van de fietspaden af blijft mag je verder heerlijk struinen daar.

Henkje

Berichten: 1455
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Wyler (DE)

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:40

Kootwijk zou ik ook nog wel een keer naar toe willen!

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:55

Ga ik volgend jaar heen met Jimmy.
Blokhutje op de camping en zo de bossen in :D

XxLMMxX
Berichten: 3129
Geregistreerd: 22-03-12

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:54

M'n pony heeft weekje op rust gestaan ivm ostheopaat. Wilde vanochtend voor schooltijd een ritje maken, maar had t weertje niet mee. Andere keer dan maar een poging doen.
Trailerladen heeft de mijne geen problemen mee. We hebben alleen jammer genoeg geen trailer.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:33

trailerladen is hier gelukkig ook geen probleem meer.

ben een week ziek geweest, dus met het mooie weer begin deze week zat ik aan huis gekluisterd... wie weet da tik volgende eek weer een ritje mee pak

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:15

Ik heb altijd al een keer een trektocht willen maken over de veluwe, geweldig lijkt me dat! Is zeker nog een agendapuntje. :))

Wat een leuke zwemfoto's.. Ik baal zo dat het zwem weer weer voorbij is.. Maar hopelijk hebben we nog vele jaren te gaan :D

@Gaucho: Ook al zo'n spetterkont :D haha! Stampt die van jou ook zo lekker in het water? :P Mijn merrie die gooit dr benen alle kanten op in het water, de spetters vliegen om je oren.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:28

En waar staat dat agendapuntje in je agenda? <<)
Als je een trektocht wil gaan doen, moet je dat gewoon gaan doen en daarbij klein beginnen. Op de Veluwe zijn zat adressen voor alle seizoenen, ook diverse bedrijven die wel bagagevervoer voor je willen regelen indien gewenst.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:30

Hij staat eigenlijk aankomend voorjaar op de agenda, haha! Ik wil een beetje fatsoenlijk weer en minstens een graad of 15/20 O:)
Bagagevervoer is een goeie, nog niet aan gedacht!

ikkuhh90
Berichten: 160
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:05

Dat lijkt me echt heerlijk om zo met je pony te rijden!
Ik heb wel een verzorgpaard waar ik mee naar buiten kom, alleen in mijn eentje rijden vind ik soms nog wel spannend en durf ik niet super ver te gaan rijden.
Soms rijd ik wel samen met iemand anders, maar echt veel lange tochten lukt helaas niet.

Veel plezier verder!!

ikke

Berichten: 37675
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:12

Miracle_ schreef:
Hij staat eigenlijk aankomend voorjaar op de agenda, haha! Ik wil een beetje fatsoenlijk weer en minstens een graad of 15/20 O:)
Bagagevervoer is een goeie, nog niet aan gedacht!

Wanneer je B&B reist (voor de eerste keer zeker een aanrader) heb je niet zoveel bagage nodig en dat beetje wat mee moet, kan prima op het paard.
Temperatuur is geen issue, het is belangrijker dat het droog is! Een wintertrektocht in droog vriesweer is prima te doen; een zomertocht in de regen ben je vrij snel klaar mee.......

ikkuhh90 schreef:
Dat lijkt me echt heerlijk om zo met je pony te rijden!
Ik heb wel een verzorgpaard waar ik mee naar buiten kom, alleen in mijn eentje rijden vind ik soms nog wel spannend en durf ik niet super ver te gaan rijden.
Soms rijd ik wel samen met iemand anders, maar echt veel lange tochten lukt helaas niet.

Veel plezier verder!!

Jij kunt geen langere tochten rijden of het paard heeft onvoldoende conditie?