Wat neem je mee op een lange(re) trektocht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Wat neem je mee op een lange(re) trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:18

Een reserveteugel of extra halstertouw wat je als teugel kunt gebruiken.

Ik had weer eens de mazzel dat mijn paardje afgelopen zaterdag tijdens een theestop even op haar teugel ging staan en die dus mooi brak Clown . Stond ik daar met een stukje leren teugel aan het bit wat te kort en dik was om te knopen. Was toch even blij dat ik een halstertouw van iemand kon lenen, maar dat was niet echt ideaal om de rit mee uit te rijden, laat staan een tocht van meerdere dagen.


Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Wat neem je mee op een lange(re) trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:33

HandoekEN in meervoud zou ik niet meenemen.
Bij XENOS hebben ze van die fijne Microfiber handdoeken voor een euro of 6. Die zijn licht van gewicht, absorberen gigantisch veel vocht, zijn snel weer droog, vuilafstotend en nemen heel weinig plaats in. Je kunt ze dus gemakkelijk onderweg wassen, want ze zijn in no time weer droog. In tegenstelling tot een gewone handdoek die ook nog eens loodzwaar wordt als hij nat is.

Washandjes: neem wegwerpwashandjes mee (bij Kruitvat/DA te koop). Die kun je oftewel wegwerpen na elk gebruik, oftewel je wast ze een paar keer uit. Ze zijn ontzettend dun, en nemen bijna niks van plaats in.

Zeep/shampoo/tandpasta en deodorant zou ik in die miniverpakkingkjes kopen bij het Kruitvat/DA. Ik heb me eens een deel van die kleine flesjes gekocht en die vul ik elke vakantie opnieuw. Op die manier bespaar ik me plek en gewicht in de caravan Clown .

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Ineke2, WenIJ en 11 bezoekers