Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
suleilitha schreef:Het ruiterbewijs is bedacht om de staatskas te spekken.
Je hoeft er amper voor te kunnen rijden om het te halen.
Jolliegirl schreef:ik heb geen boete gekregen
ik heb 'm. vriendin van me mocht 30 euro dokken.
ikke schreef:Jolliegirl schreef:ik heb geen boete gekregen
ik heb 'm. vriendin van me mocht 30 euro dokken.
Waar? Waarom? Hoezo?
Het ruiterbewijs heeft geen enkele juridische status, dus een boete van CJIB is onmogelijk!
Graag even de correcte context vermelden, voordat dit soort berichten hier weer eens een eigen leven gaan leiden: "ik heb ergens gelezen op Bokt........."
aerdenhout1 schreef:Rijden zonder ruiterbewijs is geen overtreding....mits....je in een natuurgebied rijd waar staat aangegeven dat het verplicht is om er een op zak te hebben.
Jolliegirl schreef:[/quote]ikke schreef:Waar? Waarom? Hoezo?
Het ruiterbewijs heeft geen enkele juridische status, dus een boete van CJIB is onmogelijk!
Graag even de correcte context vermelden, voordat dit soort berichten hier weer eens een eigen leven gaan leiden: "ik heb ergens gelezen op Bokt........."
*knip* ikke ikke ikke en de rest kan stikken, jij meot altijd gelijk hebben, niet dan?
Noet ik je de acceptgiro laten zien ofzo?
Niets ''ik heb ergens gelezen''
Ik was ERBIJ.
Jolliegirl schreef:aerdenhout1 schreef:Rijden zonder ruiterbewijs is geen overtreding....mits....je in een natuurgebied rijd waar staat aangegeven dat het verplicht is om er een op zak te hebben.
En DAT was het probleemvandaar de boete.
Nativa schreef:Rijbewijs is vaak verplicht en is heel belangrijk voor de verzekering, maar je hoeft inderdaad niet supergoed te zijn.
joyce2 schreef:Ik ben het er mee eens dat je niet super goed hoeft te kunnen rijden om je ruiterbewijs te halen, maar als je zo'n bewijs hebt, heb je wel laten zien dat je de basis van het rijden beheerst en dat je een klein sprongetje kan maken. Ze weten als je een ruiterbewijs hebt, dat je bepaalde kennis hebt (denk aan je theorie) en dat je weet hoe je je buiten moet gedragen als je op je paard zit. Ik snap dus ook wel dat ze op een manege naar een ruiterbewijs vragen... Het is toch een stukje zekerheid voor zo'n bedrijf! En ik vind het wel lekker dat ik hem heb, omdat ik met mn ruiterbewijs mensen onder begeleiding mee mag nemen.
Nativa schreef:Rijbewijs is vaak verplicht en is heel belangrijk voor de verzekering, maar je hoeft inderdaad niet supergoed te zijn.