Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lisa_pluisje schreef:Maanling schreef:Dit is de eerste keer dat ik dat lees, en volgens mij voor velen. Je kunt het ontluchten dus niet zelf regelen....
Dat wist ik echt niet!
Ik ben buschauffeur en bij onze bussen kun je de lucht wel expres laten schieten door een paar keer op de rem te trappen.
runningkawa schreef:Ik blijf eigenwijs...die vent had dan een truucje dat hij wist dat na zoveel remmen er ontlucht werd...
Toeval was dat niet...want dan gebeurd het ook al hij voorbij was
En dat is dus net waar het in dit topic om gaat...expres mensen in gevaar brengen
sronnie schreef:Ik denk dat je er niet zomaar vanuit kunt gaan dat iedereen met opzet je paard laat schrikken, zoals precies bij jou te ontluchten o.d. .
Jammer ook dat er nu alleen in de titel vrachtwagens genoemd worden en in de openingspost ook verder niets, automobilisten en ander verkeer kunnen zich net zo goed asociaal gedragen.
Donja schreef:Mijn neef is vrachtwagenchauffeur en op zijn oudere wagen kon hij ook zelf de remmen ontluchten, met de nieuwe die hij heeft gaat het volledig automatisch. Hij is zelf altijd blij dat hij voornamelijk op de grote wegen rijd. Als hij een keer binnendoor moet en hij komt een ruiter tegen, mindert hij vaart en gaat zo ruim mogelijk om het paard heen, dit ook puur omdat ik eens een discussie met hem heb gehad......
runningkawa schreef:Dat vind ik ook Duke
Je scheurt toch ook niet met 80 langs een paar kinderen...want die moet je maar niet op straat laten als ze niet "verkeersmak" zijn?
Nee daar hou je gewoon rekening mee.
Maar voor sommige mensen blijkt dat teveel gevraagt of zo..snap dat niet.
Zijn we allemaal zo gehaast voortaan (en ik heb het dus gewoon over iedereen op de weg)
Duke schreef:Ik vind het altijd zo jammer te merken dat we allemaal in deze wereld leven, we allemaal gebruik maken van (dezelfde) openbare weg, maar niemand begrip voor elkaar heeft. Ruiters niet t.o.v. vrachtwagenchauffeurs die - terecht gezegd - gewoon hun brood moeten verdienen zo. En vrachtwagenschauffeurs, wielrenners, skeelers, brommerrijders, wandelaars, etc. alleen maar met hun zelf bezig lijken te zijn en je liefst nog nabrullen dat je met zo'n paard maar binnen moet blijven. Iedereen moet toch z'n hobby uit kunnen oefenen? Ja, ik ben het er wel mee eens dat je geen gevaar voor een ander mag vormen. Dus 'rijdende tijdbommen' moet je wellicht wat veiliger wegen mee opzoeken, maar een paard is een paard en dus onvoorspelbaar. En daar mogen medeweggebruikers wel eens rekening mee houden. Ik houd er op mijn beurt ook rekening mee met ander verkeer.
runningkawa schreef:Tractoren enz zijn tot nu toe nog allemaal netjes geweest.