Trektocht maken, ervaringen en tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Trektocht maken, ervaringen en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 17:43

Ik en m'n beste vriendin hebben zojuist het meest gestoorde idee ooit gekregen, we willen deze zomer samen een trektocht van ongeveer een week gaan maken. :D
Goed we doen wel vaker gestoorde dingen, maar dit heeft mischien toch enige voorbereiding en wat denkwerk nodig. :+

We hebben allebei een brave verzorgpony waar het mee kan, maarja eerst wou ik eens kijken of er hier mensen zijn die ook zoiets gedaan hebben, en of die het aanraden. En het is ook handig om te weten hoeveel je dan moet trainen etc. En hoeveel uur op een dag is verstandig om te rijden? Ik zat te denken aan 5 a 6 uur? Verspreid over ochtend en middag dan. Lekker op het gemakje stappen, hier en daar een drafje/galopje. We wonen op schouwen-duiveland, een eiland, dus in principe kunnen we niet eens zo heel erg verdwalen.

En... Je bent jong, wild en je wil onafhankelijk zijn. Dus het leek mij juist leuk om onze eigen spullen mee te nemen. Iemand daar ook ervaring mee? }:0

Oja, en dit is het "lijstje" van wat ik tot nu toe had bedacht om mee te nemen...

-Tent (Zo'n klein tweepersoons ding, achterop bij de ene pony.)
-Luchtbed (tweepersoons, en ik denk ook wel een klein pompje :7 )
-Deken (Lijkt me praktischer dan 2 slaapzakken.)

Voor de paarden:
-Zadel uiteraard, beide een (boomloos in mijn geval) westernzadel. Zadeltassen lijkt me ook wel handig.
-Hoofdstel, met halster eroverheen is denk ik wel praktisch?
-Poetspullen, harde borstel, zachte borstel en hoevenkrabber. Kunnen we wel delen.
-Voer, ze zullen toch wel wat extra's nodig hebben, maar hoeveel?
Het gaat om een Welsh (d pony) van tien, en om een halfinger (ouderwets gebouwd) van iets van 18.

Voor ons:

-Kleding, voor iedere dag zowiezo shirt en ondergoed. Met een rijbroek kunnen we wel wat langer doen anders moeten we nog een handpaard meenemen. (Daar zal het toch wel op uitdraaien ons kennende. :') )
Ook nog 1 vest, en een regenjas + broek. En paardrijhandschoentjes + chaps + joppers uiteraard. O en natuurlijk bokt, een cap. :j
-Persoonlijke verzorging, je hebt van die vochtige washandjes geloof ik? Lijkt me wel handig anders meuren we na 2 dagen de tent uit. Naja, een borstel, kunnen we wel delen, tandpasta en tandenborstels, hoewel we die als het moet ook met liefde delen. :+: En euh, toiletpapier whaha dat zetten we wel op de knop van het zadel. _O-
-Een camera, en als het kan een laptop want we moeten wel bokt up to date houden. Oja en mobieltje hoort daar natuurlijk ook bij. En een kaart van het eiland mischien.
-Eten en drinken, nou we zorgen wel dat we op onze route langs supermarkten komen. Zowiezo een goede fles voor water, liefst eentje waarin het ook goed koel blijft. En natuurlijk lekkere hartige koeken. Een mes is ook overal wel goed voor.
-Je schijnt kleine gasflesjes te hebben waar je ongeveer 6 uur mee doet. Als je dan nog een pannetje meeneemt kun je s'avonds nog iets van knakworsten eten. Maar dat is niet noodzakelijk, wel leuk maar moet allemaal wel kunnen natuurlijk. Want dan moet je ook weer een tang hebben ofzo.

Dit zal denk ik maar in rugtassen moeten ofzo, anders redden we het nooit. Nouja mischien ook nog ieder twee heuptasjes ofzo.

Goed ik ben nu vast van alles vergeten, en dan met name logische essentiële dingen, wie vult me aan?
En ja we zijn er lekker vroeg bij maar hé we hebben nu al voorpret gewoon!!! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 30-11-09 18:27, in het totaal 3 keer bewerkt

corientjuhh

Re: Trektocht maken, ervaringen en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:46

Ik wou dat ook gaan doen
Denk dat ik het toch maar een paar jaar uitstel :P

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 17:48

corientjuhh schreef:
Ik wou dat ook gaan doen
Denk dat ik het toch maar een paar jaar uitstel :P

Haha, je bent maar een keer jong hoor, komop!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:48

ik heb gelukkig nog een westernzadel tas :o
Kijke wie er reageert :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 17:49

irise456 schreef:
ik heb gelukkig nog een westernzadel tas :o
Kijke wie er reageert :D

Mooi zo! :D

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:50

Maar ik ben ook alleen en totaal niet voorbereid :P
Waar wouden jullie hem eigenlijk maken :o

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 17:52

corientjuhh schreef:
Maar ik ben ook alleen en totaal niet voorbereid :P
Waar wouden jullie hem eigenlijk maken :o

Gewoon hier op het eiland. Dan kunnen we niet zo snel verdwalen, ik bedoel je hebt aan alle kanten water dus je kunt nergenst heen. :Y)
Zet een advertentie op rijmaatjes grooms en vrijwilligers! :))

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:57

Eiland......?
Zeeland?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 17:59

Ja :P

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:23

Persoonlijk zou ik geen laptop meenemen, kan je beter dagelijke even een medebokker bellen die jullie verhaal up-to-date houdt ;)

Misschien ook handig om voor elke avond een plaats te zoeken waar jullie de tent kunnen zetten en waar ook de pony's op een omheind stukje land kunnen...

Alles waterdicht verpakken is ook nodig, wij hebben op onze trektocht (bagage werd nagebracht door de ouders van een vriendin) een hele dag regen gehad en dan is echt alles in je zadeltassen en rugzak nat als je het niet waterdicht verpakt!
Laatst bijgewerkt door Bijke op 30-11-09 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 18:25

Bijke schreef:
Persoonlijk zou ik geen laptop meenemen, kan je beter dagelijke even een medebokker bellen die jullie verhaal up-to-date houdt ;)

Hé, dat is inderdaad wel een goede ja. :j
Ik had hem ook al opgezet voor extra, als iris 'm wil meenemen en er is ruimte is het wel grappig om te doen. Of internet op je mobiel, voor even een update tussendoor.
Thx voor het meedenken!

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:26

Heb mijn bericht nog even aangevuld ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:38

Ik heb het jaren geleden gedaan, alles mee op de pony en lekker met z'n tweetjes op pad.
Wat me opvalt is dat je voor iedere dag schone kleren mee neemt, dat is te veel. 1 Schoon t-schirt en 2 stel ondergoed is meer dan genoeg, gewoon uitwassen op de camping. Verder 1 rijbroek aan en eventueel 1 mee. Trui, jas en regenpak en klaar.

Qua tentjes, 'normale' tenten zijn vrij groot en zwaar. Er zijn speciale trekkerstentjes.

Verder, weeg je zadeltassen!!! Links moet evenveel gewicht hangen als rechts, anders krijgt je paard er last van. Zorg dat je weet hoe je ingepakt hebt, en pak elke dag op dezelfde manier in.

Eten en drinken alleen voor de dag, eventueel een héle kleine voorraad, maar in principe kan je eten en drinken overal kopen.

Luchtbed zou ik maar laten, die dingen zijn letterlijk loodzwaar. Zie dat je ergens van die zelfopblazende matjes kan lenen.

Laptop echt thuislaten, veel te zwaar en onhandig, en bovendien is de kans groot dat hij beschadigd of vochtig word.

Verder van te voren campings regelen. Op veel plaatsen kan je terecht, maar het is handig als je route vantevoren bekend is. Ook ivm als er onderweg iets gebeurt. Bovendien, als jullie dan niet op de afgesproken dag op de camping verschijnen, is er iemand die alarm slaat. Daarnaast is het meteen een oplossing voor voer: Ik weet niet wat en hoeveel je wilt voeren, hangt ook af van hoe ver je op een dag wilt rijden, maar anders kan je vantevoren voer bij je overnachtingsadressen brengen. Als jullie allebei je paarden 's ochtends en 's avonds een halve kilo muesli geven, zit je al snel aan 14 kilo voor een week.... dat wil je niet mee sjouwen.

Aantal uur en kilometers per dag is vooral afhankelijk van jezelf en hoeveel je vantevoren kan trainen. Ik kon niet veel trainen, en heb het bij zo'n 12 km per dag gehouden. Eventueel konden we dan 's middags nog een ritje zonder bagage maken!

Rugzak wil je niet de hele weg op je rug hebben, probeer zo weinig mee te nemen dat dat niet nodig is.

Wat dacht je verder van halstertouwen, of zelfs een longeerlijn? Je wilt ze toch vast kunnen zetten....

Nou, heel veel informatie, in elk geval heel veel plezier, want ik vond het ontzettend leuk om te doen!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:43

Miss_Malfoy schreef:
Ik en m'n beste vriendin hebben zojuist het meest gestoorde idee ooit gekregen, we willen deze zomer samen een trektocht van ongeveer een week gaan maken. :D
Goed we doen wel vaker gestoorde dingen, maar dit heeft mischien toch enige voorbereiding en wat denkwerk nodig. :+

Het meest gestoorde idee? Dat kan niet, dat is van mij, zelfs dat is niet origineel; ik ga namelijk de tweede week van februari.
Miss_Malfoy schreef:
Oja, en dit is het "lijstje" van wat ik tot nu toe had bedacht om mee te nemen...

-Tent (Zo'n klein tweepersoons ding, achterop bij de ene pony.)
-Luchtbed (tweepersoons, en ik denk ook wel een klein pompje :7 )
-Deken (Lijkt me praktischer dan 2 slaapzakken.)

Luchtbed?? Ga je met twee Zeeuwse trekpaarden of zo?
Tentje is al twijfelachtig, maar een luchtbed is gewoon niet haalbaar (gewicht) Twee goede slaapzakjes voldoen uitstekend, zijn lichter dan dekens en slapen bovendien comfortabeler. Denk je ook nog aan zaken als een brandertje, pannetje, bestek en dat soort zaken, als je zoveel waarde hecht aan je onafhankelijkheid.
Miss_Malfoy schreef:
Voor de paarden:
-Zadel uiteraard, beide een (boomloos in mijn geval) westernzadel. Zadeltassen lijkt me ook wel handig.
-Hoofdstel, met halster eroverheen is denk ik wel praktisch?
-Poetspullen, harde borstel, zachte borstel en hoevenkrabber. Kunnen we wel delen.
-Voer, ze zullen toch wel wat extra's nodig hebben, maar hoeveel?
Het gaat om een Welsh (d pony) van tien, en om een halfinger (ouderwets gebouwd) van iets van 18.

Zorg dat je zadels passen; boomloos is geen enkele garantie daarop. Sterker nog, ik weet ondertussen van verschillende kanten dat men met een boomloos zadel moest afhaken vanwege rugproblemen bij de paarden!
Gezien het feit dat je met een Welsh-D gaat, zou ik oppassen met wat er meegaat. Streef maar max 10kg bagage voor die pony, en dat is al te veel!
Poetsspullen: één borstel en één hoevenkrabber, de rest voor de volgauto......
Voer koop je ter plekke of, beter nog, zorg voor een goed weiland waar ze de nacht kunnen door-eten. Ook onderweg stoppen voor een flinke graaspauze doet meer vvor je paard dan een kilo hardvoer.
Pas op met halsters en hoofdstellen dat de boel niet gaat schuren.
Miss_Malfoy schreef:
Voor ons:

-Kleding, voor iedere dag zowiezo shirt en ondergoed. Met een rijbroek kunnen we wel wat langer doen anders moeten we nog een handpaard meenemen. (Daar zal het toch wel op uitdraaien ons kennende. :') )
Ook nog 1 vest, en een regenjas + broek. En paardrijhandschoentjes + chaps + joppers uiteraard. O en natuurlijk bokt, een cap. :j
-Persoonlijke verzorging, je hebt van die vochtige washandjes geloof ik? Lijkt me wel handig anders meuren we na 2 dagen de tent uit. Naja, een borstel, kunnen we wel delen, tandpasta en tandenborstels, hoewel we die als het moet ook met liefde delen. :+: En euh, toiletpapier whaha dat zetten we wel op de knop van het zadel. _O-
-Een camera, en als het kan een laptop want we moeten wel bokt up to date houden. Oja en mobieltje hoort daar natuurlijk ook bij. En een kaart van het eiland mischien.
-Eten en drinken, nou we zorgen wel dat we op onze route langs supermarkten komen. Zowiezo een goede fles voor water, liefst eentje waarin het ook goed koel blijft. En natuurlijk lekkere hartige koeken.

Sorry schat, elke dag schoon ondergoed is een nobel streven, maar op trektocht een utopie. Maakt ook niet uit, binnen een dag stinkt álles naar paard, daar doet die minder frisse onderbroek niks meer aan af. Inlegkruisjes doen wonderen........
Uitgerekend een tandenborstel deel je niet, maakt ook niet uit, die dingen wegen 10gr, kunnen er best twee van mee.Voor shampoo neem je "probeerverpakking" en zeepjes van het formaat "hotel"
Laptop? _O- _O- Die houd ik erin, ik gun mijn reisgenoten een lachstuip in februari!
Verder heb je genoeg aan een washandje en een handdoek (microvezel, bij de xenos), dat badderen doe je maar weer bij thuiskomst, stinken doe je toch, so what......
Kaarten zijn alleen zinvol als je ook kaart kunt lezen. Laat je eens ergens afstorten en kijk of je aan de hand van de kaart kunt bepalen waar je bent en hoe je naar huis moet gaan. Zal je tegenvallen......
Miss_Malfoy schreef:
Dit zal denk ik maar in rugtassen moeten ofzo, anders redden we het nooit. Nouja mischien ook nog ieder twee heuptasjes ofzo.

Rugzakken zijn voor wandelaars en sukkels, niet voor ruiters!
Neem eens een rugzak mee op een rit, dan kom je er heel rap achter wat ik bedoel.
Je kunt beter zo'n 1000-zakjesvest nemen, die door vissers vaak worden gedragen. Scheelt j een trui in de bagage.
Miss_Malfoy schreef:
Goed ik ben nu vast van alles vergeten, en dan met name logische essentiële dingen, wie vult me aan?
En ja we zijn er lekker vroeg bij maar hé we hebben nu al voorpret gewoon!!! *\o/*

Begrijp me niet verkeerd, ga vooral op stap, maar denk even twee keer na voordat je gaat. Het zou zo jammer zijn als je halverwege moet ophouden omdat je een of andere stommiteit uithaald.
Toptip: ga in het voorjaar eens twee dagen weg, zaterdag heen, zondag terug. Dan heb je een idee wat je jezelf (en je paard) allemaal aandoet en wat je dus vooral NIET mee moet nemen.
Let er vooral op dat je je zadeltassen EXACT gelijk belaad, neem daarvoor een kleine hand-unster mee (weegt 100gr).
Laatst bijgewerkt door ikke op 30-11-09 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:44

Miss_Malfoy schreef:
Bijke schreef:

Hé, dat is inderdaad wel een goede ja. :j
Ik had hem ook al opgezet voor extra, als iris 'm wil meenemen en er is ruimte is het wel grappig om te doen. Of internet op je mobiel, voor even een update tussendoor.
Thx voor het meedenken!

Maar heb je internet daaro op je laptop?? en een oplader voor je laptop? :P

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 18:56

Hé dankje! Goed dat je het zegt, waterdicht verpakken was ik zelf nooit opgekomen.
We willen kijken of we bij boeren kunnen overnachten, en bij maneges. Veel boeren hebben hier ook een minicamping, dus dat scheelt denk ik zowiezo al. :)
Maar dat word dan van te voren even uitzoeken waar we ongeveer moeten overnachten, en dan opbellen ofzo.

Wow thx lalidan en ikke!! Dit is wel waar ik op hoopte, hier heb ik echt veel aan. :D
-Halstertouwen dus, om de nek van de pony's.
-Licht trekkerstentje
-zelfopblazend matras, ik heb er zowiezo een dan.
-slaapzakjes, maar waar doe je die dan???
-Minder kleren dus... Twee paar zegmaar dan. + Leren hoe je kleren uitwast. :')
-inlegkruisjes, goede!
-Longeerlijn? Waar gebruik je die voor dan? En waar laat je die? Ophangen aan de zadelknop ofzo?
-Geen rugzakken dus, eventueel heuptasjes dan.
-2 setjes plastic bestek! :)*

Idd van te voren camping etc. regelen. Afspreken dat we onze ouders bellen als we er zijn, en hoe laat dat zal zijn. En dan idd onderweg even langs een supermarkt. :j Voer van te voren naar de campings brengen dan. De pony waar ik op rijd krijgt geen krachtvoer, maar de andere wel. En ze zullen denk ik zowiezo wel een extraatje nodig hebben.
Hhhm, ik denk dan maar tegoed kopen voor internet op m'n mobiel. :P

Nou hoeveel kilometer vind ik het moeilijkst. Want 5 tot 6 uur rijden zal wel te doen zijn, maar hoeveel kilometer leg je dan af? Want we doen wel vaker grote stukken, maarja hoe je rijd in 1 tochtje van 2,5 uur is dan niet te vergelijken. Je zult toch rustiger aan moeten doen...

@Ikke: Toevoeging voor het lijstje: Zeeuwse knol als pakezel. :Y)
En een weekendje extra weg met een goed exuus slaan we niet af. :))

Edit: Het is een eiland hé, dus kaartlezen moet redelijk lukken. Denk ik. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:14

Miss_Malfoy schreef:
Hé dankje! Goed dat je het zegt, waterdicht verpakken was ik zelf nooit opgekomen.
We willen kijken of we bij boeren kunnen overnachten, en bij maneges. Veel boeren hebben hier ook een minicamping, dus dat scheelt denk ik zowiezo al. :)
Maar dat word dan van te voren even uitzoeken waar we ongeveer moeten overnachten, en dan opbellen ofzo.

Wow thx lalidan en ikke!! Dit is wel waar ik op hoopte, hier heb ik echt veel aan. :D
-Halstertouwen dus, om de nek van de pony's.
-Licht trekkerstentje
-zelfopblazend matras, ik heb er zowiezo een dan.
-slaapzakjes, maar waar doe je die dan???
-Minder kleren dus... Twee paar zegmaar dan. + Leren hoe je kleren uitwast. :')
-inlegkruisjes, goede!
-Longeerlijn? Waar gebruik je die voor dan? En waar laat je die? Ophangen aan de zadelknop ofzo?
-Geen rugzakken dus, eventueel heuptasjes dan.
-2 setjes plastic bestek! :)*

Idd van te voren camping etc. regelen. Afspreken dat we onze ouders bellen als we er zijn, en hoe laat dat zal zijn. En dan idd onderweg even langs een supermarkt. :j Voer van te voren naar de campings brengen dan. De pony waar ik op rijd krijgt geen krachtvoer, maar de andere wel. En ze zullen denk ik zowiezo wel een extraatje nodig hebben.
Hhhm, ik denk dan maar tegoed kopen voor internet op m'n mobiel. :P

Nou hoeveel kilometer vind ik het moeilijkst. Want 5 tot 6 uur rijden zal wel te doen zijn, maar hoeveel kilometer leg je dan af? Want we doen wel vaker grote stukken, maarja hoe je rijd in 1 tochtje van 2,5 uur is dan niet te vergelijken. Je zult toch rustiger aan moeten doen...

@Ikke: Toevoeging voor het lijstje: Zeeuwse knol als pakezel. :Y)
En een weekendje extra weg met een goed exuus slaan we niet af. :))

Edit: Het is een eiland hé, dus kaartlezen moet redelijk lukken. Denk ik. :')

+:)+ +:)+ Je snapt het helemaal! Jij gaat een goede trektocht maken, daar ben ik niks bang voor.

Je eerste tocht, houdt het beperkt, plan korte afstanden, max 15km per dag. Dan heb je ruimte om te blunderen zonder afgepeigerd aan te komen. Ook bij regenweer ben je dan relatief vlug op je volgende plek, gaat ie erg goed, knoop je een lusje in de route. Je kunt wel als een dolle door het land jakkeren, maar ik prefereer het toch om ook van het uitzicht te genieten. Bij-de-weg, welk eiland? Ik ben wel een beetje bekend in die hoek.
Ik zou toch eens trainen in het lezen van kaarten, valt best tegen, ook op een eiland.

Klein buiktasje werkt wel en voldoet ook prima.
Voor de eerste keer is plannen van de overnachtingen verstandig. Het is wel mogelijk om "op de bonnefooi" te vertrekken, maar dat zou ik een eerste keer liever niet doen. Voer brengen kan wel, maar in de praktijk blijkt dat vaak overbodig. 's Nachts op een goede wei is vaak voldoende.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 20:19

Haha oké als jij het zegt, voel ik me al wat zekerder.

Oké, 15 kilometer. Het is Schouwen Duiveland, dus allemaal polder. Dat van dat lusje ga ik onthouden, kan hier makkelijk. :)
En over het stuk bij renesse etc. kunnen we zowiezo langer doen, want dat is natuurlijk wel heel erg leuk.

Op de bonnefooi lijkt me wel wat eng hoor. :P

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:54

Zoek anders naar plekken die een bed hebben of in elk geval een overdekte plek voor je slaapzak+mat. Scheelt een hoop gewicht en al je tuig ligt gelijk ook droog 's nachts. Trekkerstentjes zijn niet zo groot nl.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:51

15-20 km is een goede afstand om mee te beginnen. Als je een week weg wilt ben je met die afstand het eiland wel ongeveer rond!
Je kunt de eerste keer ook je bagage na laten brengen, minder romatisch, maar ook véél minder gesleep en comfortabeler voor zowel paard als ruiter.
Wandel ook geregeld eens een stuk naast je paard, beter voor zijn rug en prettig voor je eigen spieren.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:10

Als we Ikke toch niet hadden he ;)
Die maakt van elke ruiter een volleerde trektocht rijder :P

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:07

Goedkoop en licht...

Stuk radiator folie als mat.
Slaapzak of fleece zweetdeken van je pony.
Industrie 100l vuilniszak als tent.

20 meter waslijn, ook makkelijk om bundels mee te maken.
15 meter 6mm touw (voor een kraal) of dubbel met knopen een leidtouw.

Scherp zakmes met priem, een scheepsmes is het beste.
Blikken bord,vork,lepel..... (xenos)

Waterdichte zak met: 5 10x10 gaas, 5 15x15 gaas, 5 drukverband, watten,
pincet, schaar, 1 rol hanseplast breed, 1 rol sporttape, 1 rol plastiek folie,
1 rol aluminium folie, 1 meter pleisters, strip paracetamol en norrit.
Deze zijn ook voor de paarden te gebruiken.
Telefoon met extra batterij.

2 beton ijzers (40cm) met haak om in de grond te trappen en de paarden aan vast te zetten .
(ff bietsen bij betonvlechters in de buurt)

Voor de rest mag je leuke dingen meenemen.
+:)+ :wave:

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:19

Wij hadden het afgelopen zomer heel slim aangepakt, we hadden nl 2 auto's bij ons, waarin alle zooi van de ene naar de andere camping werd vervoerd zodat we op het paard niet zo veel mee hoefden te nemen.
We namen op het paard mee:
- vest,
- regenjas
- eten
- drinken
- papieren, portomonnee, paspoort enz.
- fototoestel en videocamera.
- anti-dazenspul
- zakmes
- kaart
- zoekdoekjes (ipv wcrol hihi)

En dan vond ik nog dat we behoorlijk bepakt en bezakt waren, ik zou niet snel anders willen.
Wij hebben voornamelijk gestapt, op enkele nogal daasrijke stukken hebben we gedraafd, maar dat was ook een uitzondering.
Met zo'n zware bepakking zou ik al helemaal niet gaan draven, laat staan galopperen.
Wij reden zo'n 25 km per dag, we waren dan gemiddeld zo'n 6/7 uur onderweg.
Campings waren van te voren geregeld, zou ik ook doen, je kan niet overal zomaar met de paarden terecht.
Ook reden we niet iedere dag naar een volgende camping, dagje rust is voor jezelf en de paarden erg fijn en je kan zo 'even' een kort ritje in de omgeving doen.
Ik vond het erg leuk, ik ben alleen echt geen tent-type, ik wil minstens kunnen staan als ik me omkleed. Dus óf een grote tent, óf iets anders luxers, hihi.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:22

Jaaaaaaa wat een supertopic, hier zocht ik van de week naar maar toen bestond het nog niet. :=
Hier nog iemand met het onzalige idee om van het voorjaar met pony te gaan trekken, maar dan wel te verstaan alleen :+
Hoewel ik nog een váge hoop heb dat ik misschien iets ga bedenken waardoor pony zowel mij als mijn bagage kan dragen, vermoed ik dat het voor mij een wandeltocht zal worden :+
Allebei lopen en poown de bagage dus :j

Ik wil echter wél op de bonnefooi omdat ik niet wil plannen. Ik wil gewoon ergens drie dagen kunnen blijven en ritten kunnen gaan maken als het ergens goed bevalt :)

Ben dus volop aan het dromen, heb wel voldoende ervaring met alleen kamperen, máár de bagage is dan altijd al een ramp dus laat staan met een paard ipv met mijn 45km mobiel :+

Oh en om Ikke nog ff in de lachstuip te helpen, ook ik wil de laptop meenemen, of nou ja 'de laptop' ik wil nog zo'n 10 inchje aanschaffen voor dat doel :) Mijn 15" meeslepen lijkt me zeker geen strak plan :=

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 23:25

Wauw toemaar wat een tips nog!
Nou dan gaan we van te voren gewoon testen hoe het zit met gewicht, anders kunnen we inderdaad altijd nog zoeken naar een plek waar gewoon bedden etc. staan. :)
Hhhm slokkie ik denk dat ik toch voor een matrasje ga hoor. Anders kom ik namelijk de de eerste dag al die tent niet meer uit.. Zweetdeken is ook multifunctioneel ja. :P
Zakmes had ik al, oja idd een bord ofzo dan.
Betonijzers zou ik aan m'n pa kunnen vragen...
En een "verbandtrommeltje" hé dies ook wel heel goed ja. :)

@Corinne: Thx! Nouja dat gaan we dan wel een keer testen, hoeveel we uiteindelijk mee moeten nemen.
Stiekem neig ik wel naar dat romantische cowboyachtige hihi. :o

Haha Alwiene, is logisch toch. Waar is de moderne mens zonder laptop. :roll:
Als de indianen vroeger zoiets hadden, nou dan hadden ze die ook echt wel meegenomen hoor! :))