Goed we doen wel vaker gestoorde dingen, maar dit heeft mischien toch enige voorbereiding en wat denkwerk nodig.
We hebben allebei een brave verzorgpony waar het mee kan, maarja eerst wou ik eens kijken of er hier mensen zijn die ook zoiets gedaan hebben, en of die het aanraden. En het is ook handig om te weten hoeveel je dan moet trainen etc. En hoeveel uur op een dag is verstandig om te rijden? Ik zat te denken aan 5 a 6 uur? Verspreid over ochtend en middag dan. Lekker op het gemakje stappen, hier en daar een drafje/galopje. We wonen op schouwen-duiveland, een eiland, dus in principe kunnen we niet eens zo heel erg verdwalen.
En... Je bent jong, wild en je wil onafhankelijk zijn. Dus het leek mij juist leuk om onze eigen spullen mee te nemen. Iemand daar ook ervaring mee?
Oja, en dit is het "lijstje" van wat ik tot nu toe had bedacht om mee te nemen...
-Tent (Zo'n klein tweepersoons ding, achterop bij de ene pony.)
-Luchtbed (tweepersoons, en ik denk ook wel een klein pompje
)-Deken (Lijkt me praktischer dan 2 slaapzakken.)
Voor de paarden:
-Zadel uiteraard, beide een (boomloos in mijn geval) westernzadel. Zadeltassen lijkt me ook wel handig.
-Hoofdstel, met halster eroverheen is denk ik wel praktisch?
-Poetspullen, harde borstel, zachte borstel en hoevenkrabber. Kunnen we wel delen.
-Voer, ze zullen toch wel wat extra's nodig hebben, maar hoeveel?
Het gaat om een Welsh (d pony) van tien, en om een halfinger (ouderwets gebouwd) van iets van 18.
Voor ons:
-Kleding, voor iedere dag zowiezo shirt en ondergoed. Met een rijbroek kunnen we wel wat langer doen anders moeten we nog een handpaard meenemen. (Daar zal het toch wel op uitdraaien ons kennende.
) Ook nog 1 vest, en een regenjas + broek. En paardrijhandschoentjes + chaps + joppers uiteraard. O en natuurlijk bokt, een cap.

-Persoonlijke verzorging, je hebt van die vochtige washandjes geloof ik? Lijkt me wel handig anders meuren we na 2 dagen de tent uit. Naja, een borstel, kunnen we wel delen, tandpasta en tandenborstels, hoewel we die als het moet ook met liefde delen.
En euh, toiletpapier whaha dat zetten we wel op de knop van het zadel.
-Een camera, en als het kan een laptop want we moeten wel bokt up to date houden. Oja en mobieltje hoort daar natuurlijk ook bij. En een kaart van het eiland mischien.
-Eten en drinken, nou we zorgen wel dat we op onze route langs supermarkten komen. Zowiezo een goede fles voor water, liefst eentje waarin het ook goed koel blijft. En natuurlijk lekkere hartige koeken. Een mes is ook overal wel goed voor.
-Je schijnt kleine gasflesjes te hebben waar je ongeveer 6 uur mee doet. Als je dan nog een pannetje meeneemt kun je s'avonds nog iets van knakworsten eten. Maar dat is niet noodzakelijk, wel leuk maar moet allemaal wel kunnen natuurlijk. Want dan moet je ook weer een tang hebben ofzo.
Dit zal denk ik maar in rugtassen moeten ofzo, anders redden we het nooit. Nouja mischien ook nog ieder twee heuptasjes ofzo.
Goed ik ben nu vast van alles vergeten, en dan met name logische essentiële dingen, wie vult me aan?
En ja we zijn er lekker vroeg bij maar hé we hebben nu al voorpret gewoon!!!