Op zoek naar een bedrijf voor een strandrit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gerner

Op zoek naar een bedrijf voor een strandrit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 14:05

Tja, wij wonen aan het bos, en gaan heel soms uitwaaien zonder paard oop het strand.
Nu is het voor velen in het oosten een droom om eens over het strand te kunnen rijden.
Wij willen met 10 personen a.s. maandag of dinsdag een strandrit gaan maken.
Helaas heb ik ook de ervaring dat bij sommige manege's paarden gezien en gebruikt worden als fietsen met haren.
Dit is niet wat we zoeken.
Nu ben ik aan het zoeken op internet, maar in het echt is het vaak anders.
En je zoekt naar een speld in een hooiberg blijkbaar.
Duss, wie oh wie, kent een bedrijf aan de nederlandse kust die strandritten maakt met een groep van 10 personen, die veiligheid in een hoog vaandel heeft staan, maar ook zeker paardvriendelijk is.
Ik wil niet dat we op paarden moeten die van ellende vooruitstrompelen, kapotte ruggetjes hebben en zere mondjes.
En we moeten natuurlijk ook nog ergens slapen, maar een Stay oke is ook prima.
Op Terschelling schijnt een fantastische bedrijf te zijn, maar voor ons is dit qua tijd en afstand niet haalbaar.
Ik hoor graag!

Caira

Re: Op zoek naar een bedrijf voor een strandrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:08

miss_white54

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:47

hallo,
Ik ben een tijdje terug samen met 2 vriendinnen in Egmond aan de Hoef geweest voor een strandrit.

mijn ervaring:

wij 3 houden alle 3 van een ander soort paard.
Dus bij aankomst hebben wij verteld van 1 is van de drukke moeilijke paarden. nou die kreeg ze.
de ander heeft altijd eigen paard gehad. dus zat apsoluut niet te wachten op een manege knol die niks doet. Nou zij kreeg een paard die daar op aan sluite.
ik ben van een rustig koel paard, en die kreeg ik ook.
Gewoon een paard 'op maat'.
We hebben een rit van 2 uur gemaakt en hebben dit is goed bevallen!
http://www.manegegroot.nl

ik weet niet of het ook voor een groep van 10 kan. maar ga dr wel van uit..

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:17

Misschien :
www.ponyhof.nl

Leuke site, maar ben er zelf nog nooit geweest ;)

_ruby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:37

Ponyhof is heeeel erg leuk!
Daar heb heb écht hele lieve pony's en paarden.!!
Ben er zelf al heel vaak geweest, is zeker een aanrader! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:41

www.manegenoot.nl

weet alleen niet hoe je dat slapen dan moet regelen, maar er zijn genoeg slaap mogelijkheden in julianadorp denk ik ;) ze hebben geloof ik ook bungalows op de manege zelf, weet ik niet zeker ;) ik kan dinsdag wel even kijken

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 19:51

Manege Groot had geen plek, ze zaten de hele dag al vol met ritten........

Wel konden ze mij manege Noot aanraden, hierheen heb ik gebeld, en ja hoor, ze hadden maandag middag wel plek.
Aardige vrouw aan de telefoon, klonk goed.
Als we geen slaapplaats konden vinden, mochten we zelfs wel in de kantine slapen.
Erg klantvriendelijk en geen poespas.
Ik ben heel benieuwd!
Dankje voor jullie antwoorden.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:54

Manege Noot.

En dan met zijn alle in de binnenbak in tenten slapen. Toen mijn pony daar nog stond was de bak ook een keer bezet door tenten :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:34

zowel manege Groot als manege Poelenburgh zien hun paarden als fietsen met haren.

Manege Groot heeft de manegepaarden dag en nacht vastgebonden aan de muur staan en komen er alleen uit voor lessen en buitenritten.

Poelenburg idem, alleen dan niet vastgebonden aan de muur, maar in een hokje van 3x3....

Kies dan liever voor manege De Hoef, direct ernaast ligt een stayokay (Egmond). Die paardjes komen ook af en toe uit hun hok om met wat anderen in de bak te staan voor een uurtje. -O-

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 22:08

Arabesk schreef:
zowel manege Groot als manege Poelenburgh zien hun paarden als fietsen met haren.

Manege Groot heeft de manegepaarden dag en nacht vastgebonden aan de muur staan en komen er alleen uit voor lessen en buitenritten.

Poelenburg idem, alleen dan niet vastgebonden aan de muur, maar in een hokje van 3x3....

Kies dan liever voor manege De Hoef, direct ernaast ligt een stayokay (Egmond). Die paardjes komen ook af en toe uit hun hok om met wat anderen in de bak te staan voor een uurtje. -O-

Goh Arabesk, weet jij met al je onderzoek, dan niet een manege die bieden wat ik zoek?

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:12

Galeo schreef:
Misschien :
http://www.ponyhof.nl

Is zeeeeker heel erg leuk! :#

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:27

intral schreef:
Galeo schreef:
Misschien :
http://www.ponyhof.nl

Is zeeeeker heel erg leuk! :#

jaaa idd :D

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 13:54

We zijn bij manege Noot geweest.
Heerlijk gereden, aardige mensen, met hart voor het paard.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:59

In Noordwijkerhout zijn allerlei overnachtingsmogelijkheden en zitten 2 maneges waar je uit kunt kiezen: Manege Bakker (http://www.manege.nl) & Manege Smit (http://www.manegesmit.nl). Heb meer ervaringen met Smit en die waren altijd positief, gezellige manege, vriendelijke mensen. Dat is dus ook te merken met boeken je moet er vroeg bij zijn want ze zitten al gauw vol.

Manege Jonker in Katwijk raad ik af. Misschien is het niet altijd zo maar ik had niet echt een positieve ervaring. De man die de rit leidde sprak niet volledig Nederlands, was onverstaanbaar, reed met slof, liet iedereen elkaar inhalen en bovendien was er van te voren totaal niet op ervaring gelet waardoor er dus een meisje tussen zat dat het doodeng vond en ik dus 30 euro heb betaald om het grootste deel van de rit te stappen.

ingezutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:04

Manege Groot in Egmond (ken het alleen van lang terug) bood deze mogelijkheid met normale paarden. Is in de omgeving ook genoeg mogelijkheid tot slapen.