ik heb vandaag voor de tweede keer mijn shetveulen (2 jaar) als handpaard meegenomen. Op zich gaat het goed, soms wil hij spelen, maar over het algemeen loopt hij goed mee. Draven heb ik een stukje geprobeerd, maar toen had hij helemaal zoiets van; oh speeltijd!
Toen ik eenmaal op de heide aangekomen was wilde ik eigenlijk wel even een sprintje trekken (te paard). Ik heb eens bij een bokker gelezen dat zij haar fjordenveulen los mee liet lopen, ivm het kuddegevoel blijft hij toch bij haar en haar rijpaard. Ik heb dus mijn shet aan het halstertouw mee en klikte hem los. Met mn fjord een sprint gemaakt, shet helemaal uit zn bol. Keihard galoperen, naast ons, voor ons. Toen ik afremde, remde hij ook af. Ben afgestapt en heb hem uitbundig beloond. Weer vastgeklikt en onze weg verder gevolgd.
Mijn vraag aan jullie;
Nemen jullie wel eens een handpaard mee,
hoe oud is jullie hand- en rijpaard,
wat doen jullie, alleen stappen of ook draven?
hoe nemen jullie je handpaard mee? Halster, hoofdstel hoe zitten ze vast? Houd je het halstertouw vast of zit hij vastgemaakt aan je zadel ofzo?
Even een attentie, ik ben niemand onderweg tegengekomen anders had ik het niet gedaan! Ik ken mijn beide paarden goed, ik weet dat er altijd onvoorziene dingen kunnen gebeuren, maar dat is met fietsen ook zo
Mijn fjord is bijna 15, mn shet dus 2. Ik reed gewoon op mn fjord, zadel, hoofdstel daaronder halster met touw om zn nek ivm de pauze. Mn shet had alleen een halster om en het halstertouw had ik gewoon in mn handen. (ik heb wel een lang touw)