Serieus topic voor de NOS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Serieus topic voor de NOS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 19:25

Geachte heer Kosterman, hieronder hebben wij een topic geopend waarin wij paardenmensen kunnen reageren om u duidelijk te maken hoe belangrijk het is dat er meer paardensport wordt uitgezonden op de Nederlands televisie. Wij hopen dat u serieus even de tijd zult nemen om dit topic door te lezen.
Groeten Iris

lesilla

Re: Serieus topic voor de NOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:28

ik heb nog een mailtje gesteurd hopelijk helpt dit echt.
Ik snap dat er nog andere sporten zijn, maar vind echt dat er sporten meer uitkomen dan andere.
Als iemand wereldkampioen word van eigen land vind ik het toch waard om iets tv tijd aan te besteden.
En mag je als nederlander trots zijn. Knipoog

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 19:33

ja daar ben ik het helemaal mee eens. Moet je je eens indenken hoeveel moeite al die topruiters ervoor doen om dat niveau te bereiken. Die zijn trots dat ze voor hun land uit mogen komen en dan wordt er in dat land niet eens 10% uitgezonden van hun topprestaties!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:37

helemaal als je die top in Duitsland haalt, het hol van de leeuw!
en wat de springruiters nu doen is ook weer een sterk staaltje
alleen is dat bij de NOS nog niet door gedrongen, helaas

Plumeau2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:46

Doorgaans lees ik hier alleen een beetje mee, maar bij deze ook mijn bijdrage aan dit topic!

Groetjes,
Lara

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:48

Heb even mijn mail opgesnort die ik naar de NOS gestuurd heb:

Citaat:
Beste heer/mevrouw,

Wij, de vele tienduizenden ruitersportliefhebbers in Nederland, vragen ons massaal iet af: vanwaar de geringe televisiebeelden van de paardensport, en dan op dit moment vooral van de World Equestrian Games in Aken?

De meest onbekende sporten zonder Nederlandse deelnemers worden wél uitgezonden, maar onze eigen trots Anky van Grunsven en de andere Nederlandse topruiters worden afgescheept met een minuscule samenvatting van 2 minuten.
De paardensportliefhebbers moeten ontzettend veel moeite doen om tóch nog enkele beelden mee te krijgen van het spektakel in Aken, wat trouwens compleet uitverkocht is. Dat mag toch wel enigzins aangeven hoe groot de belangstelling is geloof ik?
De dressuurtop moet het stellen met een bijeenraping van beelden (wat hooguit 2 minuten duurt), en het is natuurlijk duidelijk dat er naast de dressuur niet veel meer uitgezonden zal worden, want aan o.a. de springtak wordt ook nagenoeg geen aandacht besteed.

Wij willen u dan ook vragen of er niet eens wat meer paardensport uitgezonden kan worden, zodat ook wij met goed beeld en geluid kunnen volgen hoe onze Nederlandse top het er vanaf brengt. Want ik kan u verzekeren, er zijn ontzéttend veel paardensportliefhebbers die zich vreselijk ergeren aan het feit dat wij nagenoeg overgeslagen worden.

Met vriendelijke groet,

Namens alle paardensportliefhebbers,

Tessa Boddy

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik de mail van een andere bokker gebruikt heb, ze had het super omschreven!

Helaas heb ook ik een standaard reactie op deze mail gekregen waar ik eigenlijk geen genoegen mee neem.

Is het misschien een idee om alle mail die verstuurd zijn (en de reacties daarop) in dit topic te zetten?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 21:00

lijkt me een goed idee ja

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:12

ik heb ook een mail verzonden, ik vind het zeer jammer dat er geen aandacht aan besteeds wordt.
ik woon in Frankrijk en we hebben wel nederlandse televisie maar niks als eurosport of de duitse zenders dus ik ben afhankelijk van de NOS, nou zou ik het erg fijn vinden als er iets uitgebreider over gesproken wordt. helaas is het dressuur al afgelopen waarvan ik welgeteld 1 stukje van de Grand Prix van anky en isabelle werth heb gezien en van beide een verknipte versie van de kür en de schimmel van een deen kwam ook even voorbij flitsen.
zeer maar dan ook zeer jammer. ik hoop echt dat deze hele actie nog wat opleverd. zodat ik (en met mij vele anderen) wél wat van onze springruiters kan zien. die vandaag al een topprestatie neer hebben gezet .

dit is ongeveer wat er in mijn mail stond,

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:15

O wat een ontzéttend goed idee! Vind inderdaad ook dat er véel te weinig Paardensport op TV is!

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:16

@Kinee_: Stuur ook een mail! Laat ze het maar weten dat je niet blij bent met het huidige aanbod Lachen

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 21:17

Toch kan ik echt niet snappen wat nou het probleem is daar bij de NOS. Ik snap wel dat ze rekening moeten houden met veel sporten maar als je ziet hoeveel ze de Tour de France kunnen uitzenden en hoe weinig tijd er is voor zo'n grote en populaire sport als dressuur en springen e.d. dan vind ik echt dat wij als paardenmensen helemaal ongesneeuwd worden.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:19

Ik was vandaag in Aken en er is een heus Hollands feestje aan de gang. Het Nederlandse team gaat aan de leiding en morgen het beslissende moment. Dat is pas echt TV!!!!!!!!!!!!!!!!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:21

Oei heb mijn verzonden en ontvangen mail niet meer! Bloos
Was het topje van de ijsberg zeg maar.
En dan krijg je van die leuke vragen zoals heb je genoeg Anky gezien zondag (collega's) dus ik vertel dit, wat krijg je te horen? Nou ik heb snel overgeschakeld naar andere zender, dat ga ik echt niet zitten kijken, jammer, jammer en nog eens jammer! Verdrietig
Ik hoop dat er op deze manier iets bereikt kan worden

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 21:22

inderdaad dat is echt vreselijk spannend, heb in de gids gekeken, zelfs eurosport zend morgen avond geen springen uit!

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:24

MissVicky schreef:
lijkt me een goed idee ja

Vanavond gaat niet meer lukken, want ik ben aan het werk. Ik moet even kijken of ik daar morgen aan toe kom, ik hoop van wel!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 21:26

nou ja ze gaan er nu toch zo snel niets aan veranderen, als we de olympische spelen maar voor zijn Tong uitsteken en las vegas

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:44

Meneer Kosterman

U zult wel overstelpt zijn met reacties van teleurgestelde paardensportliefhebbers.
In eerste instantie natuurlijk vanwege de geringe aandacht van de NOS voor de wereldruiterspelen, in de tweede plaats door een oproep op dit geweldige forum, Bokt genaamd.
Een groot deel van de mail zal van 'bokkers' afkomstig zijn, hopelijk brengt u onze teleurstelling ter sprake bij de redactie van de NOS.
Twee maal heb ik een standaard mail van u ontvangen en ik wacht nog op antwoord op mijn 3e mail.
Ik hoop snel een persoonlijke reactie uwer zijds te ontvangen of via de mail of via Bokt.nl. Het is trouwens een aanrader hier een account aan te maken, dan kunt u zich als publieksvoorlichter goed in de paardenwereld verdiepen en dit kan natuurlijk heel nuttig zijn voor uw werk binnen de NOS.

Met vriendelijke groet,
M. Blink

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 21:46

Dat is inderdaad waar manie, ik weet veel mensen die hier op bokt zitten om alles in de gaten te houden dat er in de paardenwereld speelt, zoals handelaren in trailers

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:53

Ik hoop dat een van de mailtjes toch serieus behandeld kan worden.. Ik vind het heel raar dat er nog steeds geen normaal antwoord is

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:33

Geachte heer/ mevrouw Kloosterman,

Ook ik ben het er mee eens dat er veel en veel te weinig paardensport word uitgezonden op de tv, en zeker op de 'sportzender' als een NOS

Paardensport is toch een van de meest uitgevoerde sporten in Nederland.

Om maar even een paar feiten op een rijtje te zetten

# Dit (paarden)forum staat zeer hoog in de forumranking van Nederland.

Om precies te zijn op plaats 4 en als enige sportforum! Met maarliefst bijna 48duizend leden! En 6.618.203 posts sinds 2001. Een zeer actief paardenliefhebbersforum dus.

bron: http://www.marketingfacts.nl/berichten/ ... de_top_20/

Ook heb ik verder even op internet gezocht naar feiten en cijfers van het aantal mensen wat de paardensport beoefend! (en dan heb ik het nog niet eens over de genieters die zelf niet (meer) rijden)

#Zie hier:
KNHS

De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) is met ruim 160.000 leden één van de grotere sportbonden van Nederland.
De KNHS behartigt de belangen van de aangesloten verenigingen en haar paardensporters, zodat zij de paardensport zo goed mogelijk kunnen beoefenen. Bij de KNHS zijn acht paardensportdisciplines aangesloten: disciplines dressuur, springen, eventing, endurance, mennen, aangespannen sport, voltige en reining. De polosport en de draf- en rensport zijn niet bij de KNHS aangesloten. De KNHS richt zich echter niet alleen op sport in wedstrijdverband, maar ook de recreatieve paardensport. In Nederland is de KNHS als sportbond aangesloten bij NOC*NSF en internationaal bij de internationale paardensportbond FEI.

bron: http://www.gelderlander.nl/paardensport ... e91202.ece

dit zijn dus de echte sporters. De recreanten niet meegetelt en ook de mensen die door bepaalde redenen deze sport niet kunnen uitoefenen. Door bijvoorbeeld de kosten, handicap of leeftijd.

"Kerncijfers paardensport 2006 18/5/2006

In 2001 heeft ZKA Consultants & Planners onderzoek gedaan naar de omvang, karakteristieken en gedragingen van de groep paardensporters in Nederland. Uit dit onderzoek is gebleken dat Nederland op dat moment circa 400.000 paardensporters telde, die de laatste 12 maanden minimaal vier keer aan paardensport hadden gedaan. In 2006 is dit onderzoek in opdracht van de KNHS herhaald.

Paardensport blijft groeien
De paardensport wordt voor het merendeel in recreatief verband beoefend. Uit de vergelijking van de uitkomsten van het onderzoek van 2001 en 2006 blijkt dat het aantal actieve paardensporters van 8 jaar en ouder de afgelopen vijf jaar met circa 16% is gestegen (van 392.000 naar 456.000). De paardensporter heeft een vrij duidelijk profiel. De doorsnee paardensporter is redelijk jong (42% onder de 20 jaar), vrouw (80%), qua welstand licht bovengemiddeld, bezit in 20% van de gevallen een eigen paard/pony en woont redelijk evenredig naar inwonertal verspreid over alle provincies in het land. Verreweg de belangrijkste reden om de paardensport te beoefenen is de omgang met dieren. Ook het buiten in de natuur zijn is een belangrijk motief.

Bestedingen aan paardensport gestegen
Gemiddeld besteden de paardensporters ruim € 1.035,- per persoon per jaar aan de paardensport. Dit is 15% meer dan in 2001. De belangrijkste informatiebronnen voor de paardensporter zijn familie, vrienden en de manege of rijvereniging. Internet en paardensportbladen zijn ten opzichte van 2001 belangrijker geworden. Ongeveer drie op de tien paardensporters leest één of meer paardensportbladen. Het meeste gelezen blad is de Hoefslag, maar ook Paard & Sport, Bit en Paard & Co. worden goed gelezen."

Dit laatste betekend dus dat paardensporters ook op andere manieren veel informatie en nieuws lezen, omdat hier grote behoefte aan is, ondermeer door het beneden pijl uitzenden van paardensport op de televisie

Bron: http://www.knhs.nl/News.asp?ID=7764&Pca ... omStyle=11

Ik hoop u hierbij genoeg geinformeerd te hebben over mijn standpunt.
In afwachting op uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Yvonne Vos

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:57

Maak ook een paardensportuitzending net zoals er voetbal uitzendingen zijn. 1 keer in de week anderhalf uur paardensport met deskundigen in de studio

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:06

Yvonniej Wow!
Was je daar veel tijd aan kwijt?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:09

tesss schreef:
Yvonniej Wow!
Was je daar veel tijd aan kwijt?

Redelijk, maar wou even mijn standpunt duidelijk maken en onderbouwen.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:16

Als er al zo goed als geen aandacht besteed wordt aan Springen en Dressuur kun je na gaan hoe bekaait wij Reiners er vanaf gaan komen Scheve mond

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:12

hierbij mijn 2e mail naar de NOS'

Geachte N Kosterman.
Het verbaasd mij dat jullie 2 minuten dressuuruitzending
veel paardensport noemen.
Het leeft onder miljoenen mensen in nederland.
niet voor niets zat het stadion vol met de wedstrijden met name dressuur.
Kom alstublieft niet aan met een lijstje van nieuwsberichten waar flitsen paard in te zien waren.
De echte paardensportliefhebber is momenteel verplicht (om het WEG te kunnen volgen) naar de duitse collegatvstations te kijken.
mooie beloftes van: Er komt meer paardensport op tv ,jammer niets van waar.
Het is ook wel "fijn" om te zien dat iedereen dezelfde standaard mail terugkrijgt.
Zo krijgen de mensen "echt" wel het gevoel dat we serieus genomen worden.NIET DUS!
IK hoop dat jullie eindelijk eens wat met deze kritiek doen en dat het niet op de grote hoop verdwijnt.
Graag zie ik een Persoonlijke reactie terug.
Dan weet ik tenminste dat mijn mail ook echt gelezen is.
B.V.D
Met vriendelijke groet
Mevr. D van den Berg
Te Gouda

Nou hier heb ik dus nog geen reactie op terug mogen ontvangen Boos!