Spring-equipe bekend

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anna_

Spring-equipe bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 13:31

´Spring-equipe: Smolders reserve

Bondscoach springen Rob Ehrens heeft zijn WK-team bekend gemaakt: Jeroen Dubbeldam met BMC Up and Down, Piet Raijmakers met Van Schijndel’s Curtis, Gerco Schröder met Eurocommerce Berlin en Albert Zoer met Okidoki zijn de vier combinaties die het Nederlandse springequipe vormen in Aken. Harrie Smolders en Oliver Q zijn aangewezen als reserve.

Aanvankelijk zou Ehrens pas in Aken het team bekend maken, maar hij belde zondagavond zijn ruiters al. Ehrens: ‘Ik had duidelijkheid en heb graag rust in de ploeg. Daarom heb ik het team eerder bekend gemaakt dan aanvankelijk gepland. Mijn beslissing heb ik genomen op grond van de meest recente prestaties en gekozen voor de combinaties die momenteel het best in vorm zijn.’ Zijn keuze om Smolders als reserve aan te wijzen, nam Ehrens ondermeer op grond van de prestaties in Valkenswaard. ‘Oliver Q had niet de juiste vorm voor een WK en was ook niet geplaatst voor de Grote Prijs.’

Smolders is ‘sportief teleurgesteld’ maar accepteert de keuze van de bondscoach: ‘Volgens Ehrens zijn de anderen beter in vorm. Mij is bekend gemaakt welke wedstrijden ik moest rijden om me te kwalificeren. Ik heb acht rondes gereden en twee keer een fout gemaakt. Ik stond er als dat moest. In Valkenswaard heb ik niet eens beide kwalificaties gereden met Oliver Q.’ Smolders blijft zich voorbereiden op het WK en zal ook de inloopronde rijden. ‘Als het nodig is dat ik tijdens het WK in actie kom, zal ik er staan!’, laat de altijd strijdvaardige ruiter tot slot weten.´

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=207

_Jitske_

Re: Spring-equipe bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:13

Ik vind het persoonlijk wel een beetje raar dat Harrie niet in het team zit, ookal heeft hij in Valkenswaard niet goed gereden misschien..
Maarja, keuze van de bondscoach..