IJslanderles in de buurt van Almere

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mimi1973

IJslanderles in de buurt van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 16:44

Hoi hoi!

Afgelopen week heb ik kennisgemaakt met het IJslandse paard, helemaal geweldig kan ik zeggen, ik ben zeer enthousiast.
Nou ben ik een aantal weken geleden weer begonnen met rijden in een manegeles (na een hele tijd niet meer gereden te hebben) en daar ben ik al enthousiast over, alleen nu ik een introductiemiddag heb gehad bij De Breidablik in Oirschot ben ik zo enthousiast geworden dat ik eigenlijk verder zou willen gaan in het rijden op IJslanders.
Ik heb al wat rondgezocht op het internet, maar kan tot nu toe nog geen manege vinden die ook lessen geeft op IJslanders.
Weet één van jullie misschien een manege in de buurt van Almere (of in Almere zelf) die deze uitdaging biedt?

Groetjes,
Annemaie

Maartxje

Re: IJslanderles in de buurt van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:02

Hoi Annemaie,

Helaas moet ik je teleurstellen.
In Almere zijn geen ijslanderstallen waar je les kunt krijgen op IJslanders. Ook in de buurt is weinig aanbod. (Helaas)
In Kuinre (Flevoland) zit stal Foxan http://www.frafoxan.cybercomm.nl/ hier kan je wel les krijgen op ijslanders, maar is natuurlijk wel een stukje rijden.
Mocht je in de mogelijkheid zijn om toch een eindje te rijden voor les zou je op www.icelandic-horses.com bij de links kunnen kijken voor meer ijslanderstallen/maneges.
Als je niet de kans hebt om ver van Almere te rijden zou je misschien een oproepje op marktplaats.nl, www.ijslanderforum.nl of natuurlijk Bokt kunnen plaatsen om te kijken of je misschien bij iemand die zelf IJslanders heeft kan rijden. Helaas kan ik (als een van de weinige IJslanderbezitters in de regio Almere) je zelf die mogelijkheid niet bieden.

Ik wens je heel veel succes met je zoektocht!!

Groetjes Maartje

Mimi1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 21:06

Hoi Maartje,

Bedankt voor je antwoord, ik heb inmiddels een bosrit gemaakt bij Stal Foxan, erg leuk vond ik! Maar het is toch net te ver weg voor een wekelijkse les. Ik vond nog iemand in Bussum, maar ze heeft helaas nog niet gereageerd. In ieder geval houd ik mijn ogen en oren open en hopelijk zal er een keer een mogelijkheid zijn hier in de buurt, tot die tijd blijf ik bij de manege rijden op 'gewone' paarden Lachen.

Groet,
Annemarie

(ik zag dat ik mijn naam verkeerd had geschreven Bloos)

P.s.: In oktober ga ik naar Vlieland om daar de Posthuysrit te maken bij Stal Edda Hyper!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:44

Ik weet niet of het voor jou dicht genoeg in de buurt van Almere is (Baarn) en je moet er voor open staan om 'outside the box' te willen denken, maar anders is GVR Gaeðingur misschien iets voor je.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:20

D ijslanderstallen in onze omgeving zijn vrij karig had ik ook al gemerkt Lachen althans, zijn wel ijslanders te vinden, maar allemaal particulier.
Een oud stalgenootje van me komt uit Almere en heeft een ijslander.. heb geen idee of zij nog een bijrijdster zoekt (half jaar terug nog wel nl)..zal haar eens mailen voor je Lachen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:22

Heey Doei!

Helaas zijn er geen IJslanderstallen te vinden in Almere.
Verder ben ik er ook niet zo goed bekend van, maar weet wel
dat stal Foxan wel vrij bekend staat. Lachen

Groetjes, Melanie.

Mimi1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:33

Hoi allen,

Bedankt voor jullie antwoorden. Stal Foxan is op dit moment een van de betere opties inderdaad. Ik heb al even sfeer mogen proeven daar en het kwam op mijn wel prettig over allemaal.
De website van GVR Gaeðingur had ik laatst geheel toevallig ook gevonden. Het is een kleine 20 minuten van hier, dus best acceptabel. Ik ga er eens een mailtje aan wagen Lachen.

Groet,
Annemarie

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:40

Heee Annemarie. En dan hoor ik het vast ook:)
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:14

Benieuwd of het wat gaat worden! 20 minuten is nog wel te doen tenslotte. Hier in de buurt zijn ook weinig mogelijkheden, voor zover ik weet. Ik ga 3 a 4 keer per jaar naar de Breidablik voor weekendcursussen, dat gaat ook erg goed en is altijd heel gezellig (en leerzaam natuurlijk). In het begin op paardjes van daar, tegenwoordig gaan 2 ijsco's van een vriendin mee (waar ik meehelp etc) dus kan ik in het weekend ook op degene rijden die ik thuis rij.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:16

Stal Foxan vind ik absoluut geen aanrader, heb er zelf meer dan 2 jaar gewerkt en weet hoe het daar achter de schermen eraan toe gaat...

In Almere zit helaas geen IJslanderstal. In Friesland zit nog fra Musarindill. Erg leuk, geweldige paarden lopen lekker buiten en het is de wei uit en je bent in het bos.

Echt een aanrader als je een geweldige bosrit wilt maken van 2 uur!

Mimi1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 14:03

Hoi Allen,

Daar ben ik nog een keer Lachen. Ik heb helaas nog geen antwoord gehad van GVR Gaeðingur en ook nog niet van Traustur. Wellicht vanwege de vakantietijd Knipoog. In ieder geval ben ik nog steeds zoekende Knipoog.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:30

Mimi1973 schreef:
Hoi Maartje,

Bedankt voor je antwoord, ik heb inmiddels een bosrit gemaakt bij Stal Foxan, erg leuk vond ik! Maar het is toch net te ver weg voor een wekelijkse les. Ik vond nog iemand in Bussum, maar ze heeft helaas nog niet gereageerd. In ieder geval houd ik mijn ogen en oren open en hopelijk zal er een keer een mogelijkheid zijn hier in de buurt, tot die tijd blijf ik bij de manege rijden op 'gewone' paarden Lachen.

Groet,
Annemarie

(ik zag dat ik mijn naam verkeerd had geschreven Bloos)

P.s.: In oktober ga ik naar Vlieland om daar de Posthuysrit te maken bij Stal Edda Hyper!

Stal Edda is altijd leuk! Haha!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:32

Heb je al eens gekeken op het ijslanderforum? Wellicht kan je een ijs bijrijden en daar lessen mee nemen?

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:53

_Skess_ schreef:
Stal Foxan vind ik absoluut geen aanrader, heb er zelf meer dan 2 jaar gewerkt en weet hoe het daar achter de schermen eraan toe gaat...

In Almere zit helaas geen IJslanderstal. In Friesland zit nog fra Musarindill. Erg leuk, geweldige paarden lopen lekker buiten en het is de wei uit en je bent in het bos.

Echt een aanrader als je een geweldige bosrit wilt maken van 2 uur!

Musarrindill zit in Drenthe, niet in Friesland. Daar zit wel Stal de Leye, in Rijs (zuid-west friesland)

Mimi1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 14:42

Hoi!

Ben ik weer Knipoog.
Heeft een van jullie een website adres van Musarindill? Ik heb die van Stal de Leye opgeslagen, het is een uur rijden vanaf Almere, maar een keer een weekend met een vriendin(nen) daar heen lijkt me al geweldig.

Op het IJslander forum had ik me aangemeld, maar toen ik een bericht wilde plaatsen kreeg ik een foutmelding, die ik overigens naar de beheerder had gestuurd, maar geen reactie opgekregen Huilen .

P.s.: ik hoor positieve reacties over Stal Edda op Vlieland, ik kijk er naar uit!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:04

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:11

Ga je binnenkort langs Stal Edda? Een meisje uit Almere werkt daar nu! Wie weet weet zij nog een adresje waar je ijslanders kan rijden Lachen

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:51

Mimi1973 schreef:
Op het IJslander forum had ik me aangemeld, maar toen ik een bericht wilde plaatsen kreeg ik een foutmelding, die ik overigens naar de beheerder had gestuurd, maar geen reactie opgekregen Huilen .
OT: That would be me. Ik heb je foutmelding niet ontvangen. Wat is je gebruikersnaam op het ijslanderforum? Dan kan ik uitzoeken wat er mis gaat en het - als het ff meezit - nog wel herstellen ook. Stuur me maar even een PM.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:06

Je berichtje staat ondertussen op het ijslanderforum. Ik heb iig gereageerd Knipoog