Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maras schreef:Weet je dat ik me dat nu al een hele tijd afvraag: waarom de paarden meestal met een opgericht hoofd lopen in tölt en waarom ze niet vanuit een lage verzameling gereden worden. Die vraag stelde mijn instructrice me laatst namelijk ook: of hij niet vanuit een laag ingestelde draf waar hij volledig over zijn rug loopt kan tölten en ik moest tot mijn schaamte het antwoord schuldig blijven. Ik weet niet beter of je brengt het hoofd omhoog en gaat in tölt. Maar nu begrijp ik dat dit wel mogelijk is. Ik ben er jaren uit geweest met de ijslanders en in mijn " tijd" ongeveer 12 jaar geleden reden we echt met een flink opgericht paard. Maar wat is nu beter: paard vanuit de verzameling laten tolten ( met denk ik dan iets minder beenactie) of toch met een iets meer opgerichtte houding? En met beter bedoel ik wat beter voor het paard is?
maar nu moet ik daar weer wat genuanceerder over gaan denken. Maar als hij tegen de teugel loopt dan moet ik toch iets van weerstand voelen? Hij is heel zacht en meegaand in zijn mond of dat moet ik ook verkeerd aan voelen. Het blijft moeilijk die Ijslanders netjes te rijden..........

je kunt ook eens gaan kijken op www.fotoxander.nl en dan bij de t8 en t7 proefen (recreatie klasse) 
diam0nd schreef:@ Glossi ik was benieuwd naar die foto's maar ik kan de t7 en t8 echt niet vinden of ik moet verkeerd gekeken hebben