Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tinka__ schreef:telgang bij een NRPS? hmm.. volgens mij komt het maar bij bepaalde rassen voor en dan niet bij een gewone nrps'r
IceEva schreef:Volgens mij staat dit hier verkeerd en hoor het op Gangenpaarden? Krijg je denk ik ook meer reactie's!
Refagreni schreef:Wanneer rijpaardmensen het over telgang hebben bedoelen ze doorgaans iets anders dan wanneer gangenpaardenmensen het over telgang hebben.
Met telgang bij rijpaarden/ponies wordt doorgaans bedoelt dat ze gespannen stappen waardoor ze tegen de laterale tweetakt aankomen.
Gangenpaardenmensen bedoelen met telgang de rentelgang op hoge snelheid. Anders wordt het laterale stap of schweinepass genoemd.
De NRPS-er (zonder papieren) zou ook heel goed een draver kunnen zijn. Dravers kunnen soms tölten/telgangen, tenminste wanneer ze afstammen van de amerikaanse draver.
Ik zie dat je uit Arnhem komt. In Lobith/Elten staan heel veel dravers. Goeie kans dat jouw paard via die weg in de handel terrecht is gekomen en als NRPS-er is verkocht.
Refagreni schreef:Dan heb je dus echt een draver te pakken. Wel leuke paarden hoor. Een vriendin van me (uit Lobith) fokt ze en een aantal van haar paarden tölt ook.
Ibbel schreef:Kan je die foto eens plaatsen? Want als het harder gaat dan draf en jij kan NIET voelen dat-ie telgangt, klopt er iets niet. Zuivere telgang in meer dan draftempo is nauwelijks uit te zitten, dat moét je gewoon voelen.
Ibbel schreef:Ho, jij hebt het over rentelgang. Ik heb het over de zuivere telgang, dus pure tweetakt. Rentelgang is 4-takt.
laartjuh schreef:Refagreni schreef:Dan heb je dus echt een draver te pakken. Wel leuke paarden hoor. Een vriendin van me (uit Lobith) fokt ze en een aantal van haar paarden tölt ook.
VOlgens mij lijkt ze alleen totaal niet op een draver behalve dat ze (vooral buiten) vreselijk snel kan draven.