Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Wat is in hemelsnaam een laterale draf? Bedoel je foxtrot? Of bedoel je gewoon telgang? Foxtrot wordt door juryleden nog wel eens niet herkend, telgang uiteraard wel, en is trouwens ook bij gangenpaarden ongewenst, tenzij het 4-takt is (rentelgang).
mirel schreef:Ik zou met een Paso Fino geen dressuur wedstrijden gaan rijden, daar is een gangenpaard niet voor bedoeld.
Ik heb op de Antillen op Paso Fino's gereden en was in eerste instantie ook verliefd op de fino, uiteindelijk heb ik afgelopen jaar toch gekozen voor de Peruaanse Paso.
Glossi schreef:Het is maar net hoe je het bekijkt. Je kunt prima met gangenpaarden dressuurwedstrijden rijden.
Meestal kom je er niet hoog mee, maar dat is een ander verhaal. En het nadeel bij gangenpaarden is
dat als ze een stukje lateraal lopen de jury meteen denkt dat het paard kreupel loopt
Refagreni schreef:Glossi schreef:Het is maar net hoe je het bekijkt. Je kunt prima met gangenpaarden dressuurwedstrijden rijden.
Meestal kom je er niet hoog mee, maar dat is een ander verhaal. En het nadeel bij gangenpaarden is
dat als ze een stukje lateraal lopen de jury meteen denkt dat het paard kreupel loopt
Dat ligt er maar net aan wat voor ras het is. Paso's kunnen niet of slecht draven onder het zadel. Voor ijslanders en saddlebreds zal het inderdaad geen probleem zijn.
Glossi schreef:Het is maar net hoe je het bekijkt. Je kunt prima met gangenpaarden dressuurwedstrijden rijden.
Roskur schreef:Refagreni, je woont ook bij Apeldoorn, toch? Waar was dat dan? Bij mij op de ponyclub, bij de Bosruiters op onderlinge wedstrijden en ook op de Apeldoornse RuiterKampioenschappen ben ik namelijk altijd netjes gejureerd... (tenminste, afgaande van je post ga ik ervanuit dat de pony nooit iets lateraals laat zien en dus ook niet tijdens deze proef, maar de jury vanwege het ras dacht van wel.....?)
Roskur schreef:Glossi schreef:Het is maar net hoe je het bekijkt. Je kunt prima met gangenpaarden dressuurwedstrijden rijden.
Ben ik het ook niet helemaal mee eens, je word over het algemeen gewoon netjes gejureerd hoor... Net als dat er fjorden zijn die hoog in de dressuursport lopen geld ook voor gangenpaarden dat als het goed gaat, je er ook gewoon hoog mee kan komen. Maar de sfeer is - helaas - de reden dat ik dit niet zo gauw zou doen, met mijn gangenpaardfrummel tussen de grote paarden...
Zamora schreef:snap ook niet waarom iemand zoveel geld neer zou leggen voor een gangenpaard om er vervolgens dresuur mee te gaan rijden. Dressuurmatige training heb je zeker nog maar een gangenpaard heeft toch ook een bepaalde stijfheid in z`n rug juist nodig om te kunnen tölten?