Wedstrijd ervaring gezocht IJslanders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Wedstrijd ervaring gezocht IJslanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-16 20:42

Hoihoi,

Ik werk al flink wat jaartjes op een IJslander stal en zijn nu zo ver dat we een streef doel hebben gemaakt, en dat is mijn eerste wedstrijd. Ik wil graag deelnemen op IJRN Indoor en dan de meergangen proef zo dat mijn slechtste gang kan afvallen. Momenteel ben ik druk met 2 paarden trainen en volg lessen, de 1 tolt nog niet en de ander begint nu goede stukken tolt te laten zien, met wie ik de wedstrijd ga rijden zal ik in de loop van dit jaar nog beslissen.

Maar nu vraag ik naar wedstrijd ervaring van jullie. Ik ben nog nooit officieel gestart met de normale paarden alleen onderling, maar met de IJslander wedstrijden heb ik helemaal geen ervaring mee. Wel bezoek ik regelmatig een wedstrijd in Exloo of Ermelo.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk waar moet ik opletten en wat zijn de do en don'ts op zulke wedstrijden. :D


Imre

Berichten: 14193
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:54

Gewoon gaan en lol hebben. :j Ik heb mijn vorige paard ook 2x gestart, eerst op de indoor in Exloo en later dat jaar op de baan in Spier. Gewoon om te kijken of we dat leuk vonden. Je moet ergens beginnen, toch? :) Mijn paard had bij de eerste wedstrijd ook amper tölt, toch vond ik het fijn om al een keertje gestart te hebben, zodat ik wist wat ik kon verwachten. Ik heb bij beide wedstrijden de V5 gereden. En we werden niet eens laatste. :D

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Wedstrijd ervaring gezocht IJslanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-16 20:21

Dankjewel voor de reactie! Ik ga zeker weten lol hebben, ik kijk zelf altijd graag naar de IJlander wedstrijden en mee doen lijkt me dus geweldig, en wie weet komen we dan steeds verder :D


RobinSputnik

Berichten: 503
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:33

Relax gewoon lekker rijden. Niet langer gaan inrijden of overdreven vroeg opzadelen dan sta je wss te wachten. Niet te veel naar anderen kijken tijdens het inrijden, er zijn altijd betere paarden maar gewoom genieten van je eigen :)

Startnummers mee en zorg dat je paard goed ingeënt is volgens de regels en dat je hoefbeslag voldoet en dat je harnachement binnen de regels valt (klinkt allemaal heel logisch maar zelfs de profs worden er soms nog op gediskwalificeerd :') ).

En stel vooral vragen als je iets wil weten.

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking, GoogleAdsense, SuperMinx en 13 bezoekers