Vraagje over gangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: Vraagje over gangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 15:07

Ik ben een aantal jaar geleden ook mijn zoektocht begonnen naar een gangenpaard en na veel lezen, had ik een short list van 4 rassen die me aanstonden. 2 ervan waren helaas niet te vinden binnen een straal die ik doenbaar vond om gaan te testen. Dus ben ik enkel de Peruaanse Paso en de Rocky Mountain gaan testen. Ondertussen hopeloos verliefd op de Rocky en de trotse bezitter van een jaarling hengstveulen. Dit najaar neem ik contact op met een gepasioneerde Ijslander fan om töltles te nemen zodat ik binnen 3 jaar er klaar voor ben als mijn eigen man ingereden is.


ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-16 15:51

SVRL schreef:
Ik ben een aantal jaar geleden ook mijn zoektocht begonnen naar een gangenpaard en na veel lezen, had ik een short list van 4 rassen die me aanstonden. 2 ervan waren helaas niet te vinden binnen een straal die ik doenbaar vond om gaan te testen. Dus ben ik enkel de Peruaanse Paso en de Rocky Mountain gaan testen. Ondertussen hopeloos verliefd op de Rocky en de trotse bezitter van een jaarling hengstveulen. Dit najaar neem ik contact op met een gepasioneerde Ijslander fan om töltles te nemen zodat ik binnen 3 jaar er klaar voor ben als mijn eigen man ingereden is.


Ohh wat enorm leuk ! Rockys heb ik nog nooit van dichtbij gezien, die zijn groter dan Ijslanders toch ? Wel gaaf hoor kan me voorstellen dat je je er al op verheugd. Ik vond Ijslanders altijd stiekem al leuk maar in mijn oude woonplaats niks in de buurt, nu ik verhuisd ben is het korter weg en merk dat hier in de omgeving ook behoorlijk wat Ijslanders staan dat is natuurlijk positief Betekend dat er vast wel iemand in de omgeving hier komt die les kan geven want dat ben ik zeker van plan. Ik ga zondag ook nog bij niet Ijslanders kijken maar denk dat ik toch stiekem verliefd ben gewordenop die stoere paardjes, ook zo heerlijk gereden nog nooit zo ontspannen langs de weg gereden.

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:34

ittheclown schreef:
SVRL schreef:
Ik ben een aantal jaar geleden ook mijn zoektocht begonnen naar een gangenpaard en na veel lezen, had ik een short list van 4 rassen die me aanstonden. 2 ervan waren helaas niet te vinden binnen een straal die ik doenbaar vond om gaan te testen. Dus ben ik enkel de Peruaanse Paso en de Rocky Mountain gaan testen. Ondertussen hopeloos verliefd op de Rocky en de trotse bezitter van een jaarling hengstveulen. Dit najaar neem ik contact op met een gepasioneerde Ijslander fan om töltles te nemen zodat ik binnen 3 jaar er klaar voor ben als mijn eigen man ingereden is.


Ohh wat enorm leuk ! Rockys heb ik nog nooit van dichtbij gezien, die zijn groter dan Ijslanders toch ? Wel gaaf hoor kan me voorstellen dat je je er al op verheugd. Ik vond Ijslanders altijd stiekem al leuk maar in mijn oude woonplaats niks in de buurt, nu ik verhuisd ben is het korter weg en merk dat hier in de omgeving ook behoorlijk wat Ijslanders staan dat is natuurlijk positief Betekend dat er vast wel iemand in de omgeving hier komt die les kan geven want dat ben ik zeker van plan. Ik ga zondag ook nog bij niet Ijslanders kijken maar denk dat ik toch stiekem verliefd ben gewordenop die stoere paardjes, ook zo heerlijk gereden nog nooit zo ontspannen langs de weg gereden.



Mijn paardje zou 1.54 moeten halen, misschien zelfs meer. Jammer dat je niet in mijn buurt woont, iedereen is bij mij welkom voor een potje veulen knuffelen.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Vraagje over gangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 09:11

Rockies zijn idd groter en hebben hele fijne karakters, de meeste dan. Ook absoluut geen drama queens. Maar daar mistte ik persoonlijk dus het vuur :D Ik denk wel dat het voor je lijf heel fijn zou kunnen zijn. Echter hangt er wel een ander prijskaartje aan.

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Vraagje over gangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-16 15:12

Als het goed is zijn we voorzien , hij moet even door de dierenarts gekeurd worden en als dat goed is dan hebben we een vriendje erbij. Net buitengereden en hij deed het super braaf, stap , draf galop en zelfs een stukje in tolt geweest, waren maar twee stapjes maar het lukte in een keer op een vriendelijke manier, nu dus de truc om het langzaam uit te bouwen maar voorlopig eerst gewoon even lekker ernaast wandelen zodat hij kan wennen, hopelijk gaan we hem deze week ophalen dat is nog allemaal een beetje regelwerk.

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Vraagje over gangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:36

Wat ontzettend leuk, hopelijk wordt ie goedgekeurd!! :)

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Marlien5

Berichten: 466
Geregistreerd: 09-11-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vraagje over gangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:06

Wat leuk! Heb je een foto?

Wil je leren hoe je met een clicker moet trainen?
Ben je dol op honden?
Volg Denna the Australian Shepherd op Facebook!

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-16 20:14

Als hij goedgekeurd word en we hem in de avond betaald hebben woensdag dan zal ik een foto posten. Vind het een beetje vreemd om nu fotos neer te zetten terwijl hij officieel nog niet van mij is namelijk, weet ook niet of dat netjes is tegenover de eigenaar ?

Oeps vergeten te zeggen hij word woensdag gekeurd en als hij goed is halen we hem donderdag op ! Enorm veel zin in maar vind het ook spannend hij heeft nog nooit op een trailer gestaan, voor de zekerheid hebben we bij de dierenarts een kalmerende pasta gehaald. Hij hoeft niet stoned te worden maar wil zijn eerste trailer ritje zo rustig mogelijk laten verlopen is immers toch 2 uur op de trailer.

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 00:02

ittheclown schreef:
Als hij goedgekeurd word en we hem in de avond betaald hebben woensdag dan zal ik een foto posten. Vind het een beetje vreemd om nu fotos neer te zetten terwijl hij officieel nog niet van mij is namelijk, weet ook niet of dat netjes is tegenover de eigenaar ?

Oeps vergeten te zeggen hij word woensdag gekeurd en als hij goed is halen we hem donderdag op ! Enorm veel zin in maar vind het ook spannend hij heeft nog nooit op een trailer gestaan, voor de zekerheid hebben we bij de dierenarts een kalmerende pasta gehaald. Hij hoeft niet stoned te worden maar wil zijn eerste trailer ritje zo rustig mogelijk laten verlopen is immers toch 2 uur op de trailer.



Ach, met wat geduld lukt het wel zonder sedatie hoor. Mijn uk heb ik begin juli uit Duitsland gehaald. Eerste trailer rit was er meteen 1 van 5 uur. Ik had wel een hooinet bij, maar met grote mazen en dat vond de fokker niet veilig, dus zijn we zonder vertrokken. Tja, toen was het even hel. We zijn een kwartiertje later gestopt, hebben een manier gezocht en gevonden om het net veilig te hangen en toen was de uk rustig. We hebben nog 1 tussenstop gedaan op weg naar huis en thuis kwam meneer relax de trailer af. Succes woensdag en donderdag, ik duim dat alles vlot gaat.


ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Vraagje over gangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-16 09:53

Nu al zenuwen voor morgen, hahaha ik denk dat ik echt de lucht in spring als hij goed gekeurd word. We hebben ook een camera in de trailer gelukkig, dus dan kunnen we hem ook in de gaten houden. Dat is altijd wel erg prettig. Als hij morgen goedgekeurd word dan halen we hem donderdag op rond 12 zijn we daar en dan dus hopelijk rond 3 weer thuis, ik hoop echt dat het niet te warm word al is het als ik nu naar buitenkijk niet bepaald zonnig, hahaha

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 7 bezoekers